Nederlands MediaNetwerk

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals

Gegevens gebeurtenis

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals

Tijd: Mei 9 2012 tot Mei 16 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De training is bestemd voor professionals die op de afdeling communicatie van een bedrijf, overheids- of onderwijsinstelling werken en steeds vaker te maken krijgen met het ontwikkelen en begeleiden van 'filmpjes' als
onderdeel van de overall communicatie, zoals communicatieadviseurs en -medewerkers: de 'zakelijke' programmamakers.

We leven in een tijd met steeds meer audiovisuele communicatie via beeldschermen. Ook het gebruik van TV voor zakelijke toepassingen neemt, mede door het snellere internet, een enorme vlucht. Video voor interne en externe communicatie, video als onderdeel van e-learning, voor informatie, motivatie, cultuurverandering, product- of procesuitleg, bedrijfsjournalistiek, opleiding, instructie etc.
Naast het 'broadcasten' van de omroepen is het 'narrowcasten' voor specifieke doelgroepen ontstaan: TV op specifieke plekken. AV content die entertaint of informatie geeft op plekken als in de tram, in een winkel, op het station of in een bedrijfsrestaurant.
Al met al is er naast de programma's gemaakt door en voor omroepen een enorme markt van programma's voor meer bedrijfsmatige en institutionele toepassingen. Steeds meer redacteuren en communicatie medewerkers van bedrijven, overheden en uit het onderwijs gaan TV/AV-programma's bedenken en maken. Met een DV-camera en een laptop met software voor videomontage kun je een TV-station beginnen.
Echter: een goede webredacteur is niet automatisch ook een goede TV-maker en niet elke communicatieprofessional weet wat de kracht en beperking van AV-content en (multi)media is.

Basale inhoudelijke en strategische kennis van communicatie in een zakelijke omgeving.

Tweedaagse pratijkgerichte training.

Sleutelwoorden binnen deze training zijn technisch en programmatisch. Er wordt ingegaan op

  • de vraag: zelf maken of uitbesteden?
  • bij zelf maken: wat heb ik nodig aan techniek en skills van mijn medewerkers om zelf AV te kunnen maken?
  • bij uitbesteden: hoe vind ik een goede externe partij?
  • bij uitbesteden: wat is een goede briefing voor een externe AV-maker?
  • het budget: wat mag een video kosten? Waar moet ik op letten bij een begroting?
  • contracten: hoe dek ik een en ander contractueel af? Hoe zit het met muziekrechten (buma/Stemra)
  • de inzet (kracht en beperking) van AV-communicatie in de mediamix (print/AV/internet/social media) en het rendement. Wanneer juist niet voor video kiezen!
  • het leren denken in en ontwikkelen van formats: je hebt een doelgroep en een boodschap maar wat is daarin het ideale TV-format (sfeer, stijl, inhoud, frequentie, herkenbaarheid, afstemming op huisstijl, etc.)
  • het standaard stappenplan in het maakproces van A tot Z. Wat zijn redelijke doorlooptijden?
  • de manier van vertoning/distributie: op DVD of CDrom (en welke oplage), streaming video intranet of internet, etc.
  • een korte kennismaken met de praktijk van filmen en monteren: ervaren wat er komt kijken bij een zorgvuldig gemaakt programma
  • TV via internet en de consequenties voor de ICT. Veel ICT-ers worden niet gelukkig van AV-content op bedrijfsnetwerken. Hoe kan je het toch voor elkaar krijgen?


Bij reeds aanwezige kennis op een van de deelgebieden kan ook een korte training op specifieke onderdelen aangeboden worden.

Na afloop van de training is de deelnemer in staat om op een professionele manier het proces van AV-maken te sturen en bewaken: strategisch, programmatisch en financieel/contractueel.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden