Nederlands MediaNetwerk

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals

Gegevens gebeurtenis

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals

Tijd: Mei 9 2012 tot Mei 16 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De training is bestemd voor professionals die op de afdeling communicatie van een bedrijf, overheids- of onderwijsinstelling werken en steeds vaker te maken krijgen met het ontwikkelen en begeleiden van 'filmpjes' als
onderdeel van de overall communicatie, zoals communicatieadviseurs en -medewerkers: de 'zakelijke' programmamakers.

We leven in een tijd met steeds meer audiovisuele communicatie via beeldschermen. Ook het gebruik van TV voor zakelijke toepassingen neemt, mede door het snellere internet, een enorme vlucht. Video voor interne en externe communicatie, video als onderdeel van e-learning, voor informatie, motivatie, cultuurverandering, product- of procesuitleg, bedrijfsjournalistiek, opleiding, instructie etc.
Naast het 'broadcasten' van de omroepen is het 'narrowcasten' voor specifieke doelgroepen ontstaan: TV op specifieke plekken. AV content die entertaint of informatie geeft op plekken als in de tram, in een winkel, op het station of in een bedrijfsrestaurant.
Al met al is er naast de programma's gemaakt door en voor omroepen een enorme markt van programma's voor meer bedrijfsmatige en institutionele toepassingen. Steeds meer redacteuren en communicatie medewerkers van bedrijven, overheden en uit het onderwijs gaan TV/AV-programma's bedenken en maken. Met een DV-camera en een laptop met software voor videomontage kun je een TV-station beginnen.
Echter: een goede webredacteur is niet automatisch ook een goede TV-maker en niet elke communicatieprofessional weet wat de kracht en beperking van AV-content en (multi)media is.

Basale inhoudelijke en strategische kennis van communicatie in een zakelijke omgeving.

Tweedaagse pratijkgerichte training.

Sleutelwoorden binnen deze training zijn technisch en programmatisch. Er wordt ingegaan op

  • de vraag: zelf maken of uitbesteden?
  • bij zelf maken: wat heb ik nodig aan techniek en skills van mijn medewerkers om zelf AV te kunnen maken?
  • bij uitbesteden: hoe vind ik een goede externe partij?
  • bij uitbesteden: wat is een goede briefing voor een externe AV-maker?
  • het budget: wat mag een video kosten? Waar moet ik op letten bij een begroting?
  • contracten: hoe dek ik een en ander contractueel af? Hoe zit het met muziekrechten (buma/Stemra)
  • de inzet (kracht en beperking) van AV-communicatie in de mediamix (print/AV/internet/social media) en het rendement. Wanneer juist niet voor video kiezen!
  • het leren denken in en ontwikkelen van formats: je hebt een doelgroep en een boodschap maar wat is daarin het ideale TV-format (sfeer, stijl, inhoud, frequentie, herkenbaarheid, afstemming op huisstijl, etc.)
  • het standaard stappenplan in het maakproces van A tot Z. Wat zijn redelijke doorlooptijden?
  • de manier van vertoning/distributie: op DVD of CDrom (en welke oplage), streaming video intranet of internet, etc.
  • een korte kennismaken met de praktijk van filmen en monteren: ervaren wat er komt kijken bij een zorgvuldig gemaakt programma
  • TV via internet en de consequenties voor de ICT. Veel ICT-ers worden niet gelukkig van AV-content op bedrijfsnetwerken. Hoe kan je het toch voor elkaar krijgen?


Bij reeds aanwezige kennis op een van de deelgebieden kan ook een korte training op specifieke onderdelen aangeboden worden.

Na afloop van de training is de deelnemer in staat om op een professionele manier het proces van AV-maken te sturen en bewaken: strategisch, programmatisch en financieel/contractueel.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker vertelt over MPG.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

[Column] Jacqueline Smit: The one who sees it differently

Liever the one who sees it differently, dan alleen maar Van Persies in het team

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden