Nederlands MediaNetwerk

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals

Gegevens gebeurtenis

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals

Tijd: Mei 9 2012 tot Mei 16 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De training is bestemd voor professionals die op de afdeling communicatie van een bedrijf, overheids- of onderwijsinstelling werken en steeds vaker te maken krijgen met het ontwikkelen en begeleiden van 'filmpjes' als
onderdeel van de overall communicatie, zoals communicatieadviseurs en -medewerkers: de 'zakelijke' programmamakers.

We leven in een tijd met steeds meer audiovisuele communicatie via beeldschermen. Ook het gebruik van TV voor zakelijke toepassingen neemt, mede door het snellere internet, een enorme vlucht. Video voor interne en externe communicatie, video als onderdeel van e-learning, voor informatie, motivatie, cultuurverandering, product- of procesuitleg, bedrijfsjournalistiek, opleiding, instructie etc.
Naast het 'broadcasten' van de omroepen is het 'narrowcasten' voor specifieke doelgroepen ontstaan: TV op specifieke plekken. AV content die entertaint of informatie geeft op plekken als in de tram, in een winkel, op het station of in een bedrijfsrestaurant.
Al met al is er naast de programma's gemaakt door en voor omroepen een enorme markt van programma's voor meer bedrijfsmatige en institutionele toepassingen. Steeds meer redacteuren en communicatie medewerkers van bedrijven, overheden en uit het onderwijs gaan TV/AV-programma's bedenken en maken. Met een DV-camera en een laptop met software voor videomontage kun je een TV-station beginnen.
Echter: een goede webredacteur is niet automatisch ook een goede TV-maker en niet elke communicatieprofessional weet wat de kracht en beperking van AV-content en (multi)media is.

Basale inhoudelijke en strategische kennis van communicatie in een zakelijke omgeving.

Tweedaagse pratijkgerichte training.

Sleutelwoorden binnen deze training zijn technisch en programmatisch. Er wordt ingegaan op

  • de vraag: zelf maken of uitbesteden?
  • bij zelf maken: wat heb ik nodig aan techniek en skills van mijn medewerkers om zelf AV te kunnen maken?
  • bij uitbesteden: hoe vind ik een goede externe partij?
  • bij uitbesteden: wat is een goede briefing voor een externe AV-maker?
  • het budget: wat mag een video kosten? Waar moet ik op letten bij een begroting?
  • contracten: hoe dek ik een en ander contractueel af? Hoe zit het met muziekrechten (buma/Stemra)
  • de inzet (kracht en beperking) van AV-communicatie in de mediamix (print/AV/internet/social media) en het rendement. Wanneer juist niet voor video kiezen!
  • het leren denken in en ontwikkelen van formats: je hebt een doelgroep en een boodschap maar wat is daarin het ideale TV-format (sfeer, stijl, inhoud, frequentie, herkenbaarheid, afstemming op huisstijl, etc.)
  • het standaard stappenplan in het maakproces van A tot Z. Wat zijn redelijke doorlooptijden?
  • de manier van vertoning/distributie: op DVD of CDrom (en welke oplage), streaming video intranet of internet, etc.
  • een korte kennismaken met de praktijk van filmen en monteren: ervaren wat er komt kijken bij een zorgvuldig gemaakt programma
  • TV via internet en de consequenties voor de ICT. Veel ICT-ers worden niet gelukkig van AV-content op bedrijfsnetwerken. Hoe kan je het toch voor elkaar krijgen?


Bij reeds aanwezige kennis op een van de deelgebieden kan ook een korte training op specifieke onderdelen aangeboden worden.

Na afloop van de training is de deelnemer in staat om op een professionele manier het proces van AV-maken te sturen en bewaken: strategisch, programmatisch en financieel/contractueel.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden