Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Beeldend schrijven (3 dg)

Tijd: Oktober 1 2015 tot Oktober 12 2015
Locatie: Media Academie, Media Park Hilversum
Straat: Sumatraalaan 45
Plaats: 1217 GP Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-6466262
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 24 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Beeldend schrijven vertelt een verhaal. Het roept beelden en emoties op, die wortelen in een concrete gebeurtenis, maar die verwijzen naar een universeel principe. Beeldend schrijven is te leren. Het steunt op een aantal heldere principes, die zowel met het creatieve schrijfproces, de structuur van het verhaal als met de schrijfstijl te maken hebben.

Doelstelling

Na afloop van de cursus (her)kennen de deelnemers de principes van beeldend schrijven en kunnen deze toepassen in hun eigen teksten.

Doelgroep

Iedereen die levendige, aansprekende en prikkelende teksten wil leren schrijven voor uiteenlopende media. Zowel informatieve als wervende teksten maar ook bijvoorbeeld een column, voice-over, promo of aankeiler. Eigenlijk is de training voor iedereen die uitgekeken is op routineuze, zouteloze teksten en op zoek wil naar creativiteit, inspiratie en sprankelende taal.

Aanpak
 

Driedaagse training waarbij de schrijfopdrachten steeds gevolgd worden door een korte analyse.

Trainingsprogramma

  • Schrijfstrategieën, invalshoeken
  • Fasen van het creatieve schrijfproces
  • Het basisplot en andere verhaalstructuren
  • De bouwstenen van ieder verhaal: beschrijvingen, handelingen en dialoog
  • Kenmerken van vertellen en vertonen ('Show and tell')
  • Gebruik van beeldspraak (vergelijkingen en metaforen)
  • Gebruik van persoonlijke, actieve zinnen
  • Ontwerpen van een verhaalstructuur
  • Schrijven en herschrijven van korte teksten
  • Vergelijken en analyseren van teksten

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Beeldend schrijven (3 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden