Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Beeldend schrijven (3 dg)

Tijd: Oktober 1 2015 tot Oktober 12 2015
Locatie: Media Academie, Media Park Hilversum
Straat: Sumatraalaan 45
Plaats: 1217 GP Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-6466262
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 24 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Beeldend schrijven vertelt een verhaal. Het roept beelden en emoties op, die wortelen in een concrete gebeurtenis, maar die verwijzen naar een universeel principe. Beeldend schrijven is te leren. Het steunt op een aantal heldere principes, die zowel met het creatieve schrijfproces, de structuur van het verhaal als met de schrijfstijl te maken hebben.

Doelstelling

Na afloop van de cursus (her)kennen de deelnemers de principes van beeldend schrijven en kunnen deze toepassen in hun eigen teksten.

Doelgroep

Iedereen die levendige, aansprekende en prikkelende teksten wil leren schrijven voor uiteenlopende media. Zowel informatieve als wervende teksten maar ook bijvoorbeeld een column, voice-over, promo of aankeiler. Eigenlijk is de training voor iedereen die uitgekeken is op routineuze, zouteloze teksten en op zoek wil naar creativiteit, inspiratie en sprankelende taal.

Aanpak
 

Driedaagse training waarbij de schrijfopdrachten steeds gevolgd worden door een korte analyse.

Trainingsprogramma

  • Schrijfstrategieën, invalshoeken
  • Fasen van het creatieve schrijfproces
  • Het basisplot en andere verhaalstructuren
  • De bouwstenen van ieder verhaal: beschrijvingen, handelingen en dialoog
  • Kenmerken van vertellen en vertonen ('Show and tell')
  • Gebruik van beeldspraak (vergelijkingen en metaforen)
  • Gebruik van persoonlijke, actieve zinnen
  • Ontwerpen van een verhaalstructuur
  • Schrijven en herschrijven van korte teksten
  • Vergelijken en analyseren van teksten

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Beeldend schrijven (3 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden