Nederlands MediaNetwerk

Budgetteren en onderhandelen voor producers (2,5 dg)

Gegevens gebeurtenis

Budgetteren en onderhandelen voor producers (2,5 dg)

Tijd: September 1 2015 tot September 15 2015
Locatie: Media Academie, Media Park
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: 1217 GP Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-6466262
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 21 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Kennis van budgetteren en onderhandelingsvermogen is een belangrijk deel van het werk van een producer. Hoe zorg je ervoor dat je als producer gedurende of aan het einde van je project/programma niet voor onverwachte verrassingen komt te staan?
Deze training geeft de tools voor het opstellen van een (concept)programmabegroting of deelbudget en de basisvaardigheden voor het analyseren en uitonderhandelen van begrotingen, offertes en arbeidsvoorwaarden van freelancers, leveranciers en facilitaire bedrijven. In deze economisch zware tijden waarin programmabudgetten onder druk staan, wordt extra aandacht besteed aan de keuzes bij het maken van budgetten, budgettaire beperkingen en financiële opties.
Verder wordt ingegaan op de administratieve voorbereiding van de productie, het voeren van de financiële administratie, budgetbewaking en de administratieve afhandeling van de productie.

Doelstelling: Na afloop van de training beschikt de deelnemer over kennis van het budgetteren voor televisieprogramma's, over onderhandelingstechnieken en is in staat een financiële rapportage te maken.

Inhoud

  • Productieproces van een programma
  • Opstellen van een planning en begroting
  • Kostensoorten DPK en TPK, vaste en variabele kosten, afschrijving en overhead
  • BTW, bruto/netto
  • Contracten en overeenkomsten payroll, sociale lasten, VAR
  • Opdrachtbevestigingen
  • Offertes en boekingen
  • Voorschotten en tekenbevoegdheid
  • Bijhouden uitgaven/ verschuivingen in kosten ( formele eisen aan een factuur)
  • Nacalculatie projecten
  • Analyse van verschillen ten opzichte van voorcalculatie
  • Kenmerken van onderhandelen
  • Onderhandelingsstrategieën

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Budgetteren en onderhandelen voor producers (2,5 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Niet bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument

Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden