Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

communicatieoorlog

Tijd: Februari 12 2009 vanaf 16.00 to 17.30
Locatie: Faculteit Communicatie & Journalistiek, Hogeschool Utrecht
Straat: Padualaan 99
Plaats: Utrecht
Website of map: http://www.ccj.hu.nl
Telefoon: 030-2193500
Soort gebeurtenis: discussiesessie
Meest recente activiteit: 11 Feb 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Guru-sessie
Centrum voor Communicatie & Journalistiek


De GPD-affaire van eind 2007 staat nog vers in het geheugen. Medewerkers van het Ministerie van Sociale Zaken hebben een aantal malen rondgekeken in het interne netwerk van het persbureau op zoek naar artikelen over het ministerie. Er was geen mogelijkheid om de artikelen te wijzigen, maar ze konden wel anticiperen op wat er zou gaan verschijnen.

Frits Bloemendaal (chef redactie bij de Geassocieerde Pers Diensten) gebruikte deze affaire om de wijze van ‘’oorlogvoeren’’ tussen pers en overheid onder de aandacht te brengen. Hoe verloopt het gevecht tussen overheidsinstanties en nieuwsredacties? Houdt de overheid informatie achter? Proberen ze de media meer te controleren? Voor het boek De Communicatieoorlog sprak Frits Bloemendaal met journalisten, voorlichters van diverse ministeries en (oud-) bestuurders over de verhouding tussen pers en politiek.

In deze guru-sessie van Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) staat de relatie tussen de overheid en de media centraal. Frits Bloemendaal gaat in gesprek met Henri Kruithof (voormalig projectdirecteur en directeur voorlichting van het Ministerie van LNV, en voormalig chef parlementsredactie van de GPD) en Thijs Niemantsverdriet (politiek redacteur bij Vrij Nederland). De sessie staat onder leiding van Marike Simons, verbonden aan politiek adviesbureau simonsvandewiel.

Deelname is gratis.
Aanmelden kan via ccj@hu.nl

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor communicatieoorlog om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden