Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café AR/VR/MR

Tijd: Maart 20 2018 vanaf 14.00 to 19.00
Locatie: Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Straat: 1 Media Parkboulevard
Plaats: Hilversum
Website of map: https://www.eventbrite.nl/e/t…
Soort gebeurtenis: seminar
Georganiseerd door: Media Perspectives
Meest recente activiteit: 2 Mrt 2018

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Sinds 2016 staat Virtual Reality (VR) in veel branches hoog op de agenda. In 2017 hebben we kennis mogen maken met het eerste grote commerciële Augmented Reality succes, Pokémon Go. Als mediamaker wil je voorop blijven lopen en experimenteren met deze immersive vormen van storytelling. De vraag “Moeten we niet iets met AR/VR/MR?” komt daarmee ook steeds vaker aan de orde. Na een eerste enthousiaste reactie, loopt het daarna vaak vast op de vraag maar waarom en hoe dan?

Programma

De bijeenkomst vindt plaatst tussen 14:00 – 17:00 uur in Beeld en Geluid. Aansluitend kunt u informeel doorpraten tijdens de borrel met experts en andere aanwezigen. Op het programma staan de volgende sprekers:

&samhoud media: Trends en business van 360 video content

Laura Talsma, VR Cinema Content Specialist van The VR Cinemaen &samhoud media, bespreekt de trends en business van 360 video content. Ze deelt haar ervaringen met welke content succesvol is en wat er komt kijken bij het maken en vermarkten van 360 video content.

Dutch Rose Media: Succesvol zijn op lange termijn

Natasja Paulsen, Creative Director van Dutch Rose Media, geeft tips over een content-gerichte AR strategie, om in een vakgebied waar de technologie hals over kop vooruit gaat, ook op de lange termijn succesvol te kunnen zijn. Verder vertelt Dutch Rose Media over hun plannen om een volumetric video capture studio op te zetten in Nederland.

Ozo rental: Visie op de huidige stand van de markt

Dajo Brinkman, 360 camera operator van Ozo rental, hij is actief voor verschillende partijen in de Nederlandse VR/AR/MR markt. Dajo deelt zijn ervaringen in de dagelijkse realiteit van VR video productie en geeft zijn visie op de huidige stand van de markt.

Studio Puckey: Verschillende niveaus van immersion

Jonathan Puckey van Studio Puckey vertelt over het project Dance Tonite, waarin bewust gekozen is om de ervaring voor verschillende niveaus van immersion toegankelijk te maken en om WebVR als technologische basis te gebruiken.

House of Secrets: over de recent gelanceerde VR game KIN

Sven Neve van House of Secrets over hun recent gelanceerde VR game KIN op Samsung Gear VR en Oculus Rift.

WeMakeVR: next level VR content

Avinash Change van WeMakeVR over Meeting Rembrandt en andere next level VR content.

Klik hier om je in te schrijven.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café AR/VR/MR om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

[Column] Sander Goudswaard: Corporate innovatie, de peuterjaren voorbij

Op 8 mei 2014 werd MakerLab opgericht. Makerstreet-partner Joris van Heukelom en startend ondernemer Roderick Martens zagen een markt in het ondersteunen van corporates bij hun innovatie-ambities. Inmiddels zijn we vijf jaar verder

[Column] Jerome Kuijken: Stranger Things 3: platte productplacement of slim merkenmuseum?

Kinderen die vrolijk bergen Skittles en M&M’s wegspoelen met Coca-Cola en Dr Pepper en een licht-alcoholistische politieman die zelfs als hij in bed ligt een Camel in zijn mond heeft. Als je naar Stranger Things kijkt ga je terug in de tijd

[Column] Kenny de Vilder: Make your logo great again!

Het lijkt erop dat Bill de Blasio zijn kleinkinderen een logo liet ontwerpen in Paint of WordArt. Mike Gravel gaat voor een klassiek, fantasieloos ontwerp. Verschillende kandidaten laten, heel origineel, de kleuren van de Star Spangled Banner terugkomen in hun beeldmerk

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden