Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Café: coming soon... nieuwe crossmedia projecten van de omroepen

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café: coming soon... nieuwe crossmedia projecten van de omroepen

Tijd: September 23 2014 vanaf 14.00 to 17.00
Locatie: Studio 3 Hilversum Media Park
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Telefoon: 035 677 75 07
Soort gebeurtenis: bijeenkomst
Georganiseerd door: iMMovator
Meest recente activiteit: 11 Sept 2014

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Persuitnodiging: Omroepen presenteren nieuwe projecten tijdens iMMovator’s Cross Media Café

Welke grote nieuwe media projecten gaan ons verrassen tijdens het nieuwe seizoen? Op 23 september presenteren de hoofden nieuwe media van verschillende omroepen hun spraakmakende plannen voor het najaar. Tijdens iMMovator’s Cross Media Café, waar innovatie centraal staat, geven onder meer de NPO, RTL, SBS, NLZiet een kijkje in de keuken. Met onder meer aandacht voor video on demand initiatieven, apps, social media en engagement.

Tijdens het gratis toegankelijke Cross Media Café in studio 3 op het Media Park in Hilversum, worden mediaprofessionals in één middag bijgepraat over de nieuwe plannen en projecten van Nederlandse media organisaties. Dat er veel nieuwe projecten op de planning staan blijkt uit het bomvolle programma van het café. In het eerste deel van de middag komt er een breed palet aan nieuwe mogelijkheden voorbij. Er zijn presentaties van:

  • Menno Strunk (Business Development Manager van Getty Images) over de groeiende relevantie van video en de belangrijkste trends in het gebruik hiervan.
  • Jeroen van Rossum (Manager Media Exchange United) over het nieuwe VOD platform en de internationale plannen van United
  • Dagan Cohen (oa oprichter Upload Cinema) over zijn nieuwe startup ‘’SAAM’’, een online dienst die TV en Twitter bij elkaar brengt in één scherm
  • Hans Perukel, over online TV zender WildHitz en het uitzenden via Twitter
  • Karel Raven (Solutionsradio) over een nieuwe app voor gesproken ondertiteling
  • Niels Baas (directeur NLZiet) over de ontwikkeling van de video on demand dienst van de omroepen
  • Dave Kroon (Directeur SBS Media Solutions, SBS Broadcasting) over de nauwe samenwerking tussen televisie, online en print, aan de hand van een bijzondere adverteerders case.
  • Joris van Lierop (Uitgever RTL Nieuws) over de projecten van RTL

In het tweede deel staan de publieke omroepen in de spotlight. Waar gaan zij zich in het najaar op richten? Welke innovatieve projecten kunnen we van ze verwachten? Met presentaties van:

  • Egon Verharen (Manager Research & Development, NPO) over innovatie bij de NPO
  • Jeroen Kramers (Hoofd Marketing NPO), over NPO.nl en de NPO app
  • Kris Sloot (site manager 3FM), over 3FM festival en concertdagboek
  • Rutger Verhoeven (Hoofd nieuwe media BNNVARA), over DWDD engagement
  • Jacob de Vries (Projectleider Internet Radar, AVROTROS) over Radar testpanel
  • Lara Ankersmit (Hoofd nieuwe media NOS) over projecten rondom sport evenementen
  • Ingrid Walschots (Project manager NTR) over de interactieve documentaire Zoom in / Zoom out -  Jeroen Bosch.

Meer informatie en (gratis) inschrijving via de iMMovator website. Het programma start op 23 september om 14.00 uur. Om 17.00 uur wordt het café afgesloten met een netwerkborrel.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café: coming soon... nieuwe crossmedia projecten van de omroepen om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden