Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Café – Data Driven Content

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café – Data Driven Content

Tijd: April 16 2018 vanaf 18.00 to 19.00
Locatie: Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Straat: 1 Media Parkboulevard
Plaats: Hilversum
Website of map: https://crossmediacafe-datadr…
Soort gebeurtenis: seminar
Georganiseerd door: Media Perspectives
Meest recente activiteit: 16 Apr

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Het volgende Cross Media Café staat in de steigers. Samen met Beeld en Geluid organiseert Media Perspectives op dinsdag 8 mei weer een middagvullende bijeenkomst over data en content. Stuurt content data? Of gaat data content sturen?

De bijeenkomst vindt plaats van 14:00 – 17:00 uur in Beeld en Geluid. Bij de inloop vanaf 13:30, in de pauze en nadien bij de borrel tot 18:00 is er alle mogelijkheid om contacten te leggen en informeel bij te praten met experts en andere aanwezigen.

  • Geoffrey van Meer, Head of data intelligence, RTL licht de data strategie van RTL toe.

  • René Nederhand, Founder/Directeur PrimedIO. Nederhand bespreekt het gebruik van tracking & personalisatie en de effecten daarvan op conversie en gebruikersretentie bij RTL.

  • Jouko Huismans, Founder/Directeur Mediaconnect.io laat met de case Amsterdam Open Air zien hoe grote Nederlandse Dancefestivals hun multi channel engagement sturen met data en content

  • Joost de Wit, Founder Media Distillery, zet kunstmatige intelligentie in om video en audio te begrijpen

  • Laura Bäck studeert aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, en doet een onderzoek over data gebruik onder Nederlandse media bedrijven. 

  • Geert-Jan Strengholt, Project Manager en Leonieke Verhoog, Concept ontwikkelaar media VPRO over een aantal innovatieve projecten

  • Leon Backbier, Manager ICT bij Endemol Nederland over sentiment analyse rond TV formats

  • Kasimir Landheer, Data & Strategy Director,FremantleMedia, zal laten zien hoe data invloed hebben op format ontwikkelingen.

Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met Frank Visser via frank.visser@mediaperspectives.nl.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café – Data Driven Content om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken

NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube

[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur

Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten

[Interview] Julien Galand over Pepsi MAX®' LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne

Pepsi MAX® lanceerde onlangs de internationale 2018 LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager

[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers

Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers

[Interview] Floris de Vries over de MediaTestDag

Het onderzoeksbureau MediaTest organiseert 15 mei de MediaTestDag: een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen 24 uur een onderzoek van begin tot eind zullen uitvoeren. Wij spreken met Floris de Vries van MediaTest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Terug naar print

Hoe komt het dat we langzaam een beetje op onze digitale schreden terugkeren? Hebben we genoeg van de overload aan online informatie, het voortjakkeren op sociale media en het scrollen op onze telefoon? Worden we mindful van print?

[Column] Wilbert van der Heijden: Help de freelancer ook de aftercrisis door

Wie praat er nu nog over de crisis? De crisis… de crisis… het klinkt alsof je over de herdenking van een voorbije wereldoorlog praat. Jongeren verwachten dat je op haast vaderlijke toon uitlegt hoe tien jaar geleden de crisis uitbrak

[Column] Jerome Kuijken: Is branded content reclame en is reclame branded content?

Brandend content is als een songtekst van Bløf: iedereen kent het, maar we interpreteren het allemaal anders. Een van die interpretaties is dat branded content reclame is

[Column] Martin Leeflang: Gaan wij te ver?

Het is geen geheim dat reclame wetmatigheden uit de cognitieve wetenschap inzet om consumenten te verleiden. Vanwege deze uitkomsten pleitten Hütter en Sweldens voor regulering van reclame en dan in het speciaal voor reclame gericht op kinderen of voor producten als sigaretten en drank

[Column] Marvin Jacobs: Podcast revival is onderdeel van brede ontwikkeling

Mocht er nog iemand rondlopen die dacht dat de podcast een grappige, tijdelijke hype is, dan is nu het moment om je achter de oren te krabben. Deze revival is onderdeel van een veel bredere ontwikkeling: wij gaan onze oren en onze stem gebruiken om te communiceren met apparaten

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden