Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Café Muziek & Innovatie

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café Muziek & Innovatie

Tijd: December 12 2017 vanaf 13.30 to 18.00
Locatie: Beeld en Geluid
Straat: Media Parkboulevard 1
Plaats: Hilversum
Website of map: http://immovator.nl/agenda/cr…
Soort gebeurtenis: sessie
Georganiseerd door: iMMovator en Beeld en Geluid
Meest recente activiteit: 20 Nov

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Op dinsdag 12 december van 13:30-18:00 uur organiseert iMMovator in samenwerking met Beeld en Geluid het laatste Cross Media Café van 2017. Het Cross Media Café zal gaan over muziek, media, platforms en digitale innovaties. Op welke innovatieve manieren maakt de muzieksector gebruik van digitale mogelijkheden? Welke nieuwe media innovaties zijn relevant voor artiesten?  Met onder andere Spinnin' Records, 101Barz en de Top2000.

Programma

Het programma start om 14:00 uur en sluit af met een netwerkborrel bij Beeld en Geluid. Op het programma staan de volgende sprekers:

  • Edwin van Manen en Danny Burlage (Wortell) over de MTV Moods Music Mashup: een analyse van je gezicht wordt gecombineerd met passende muziek
  • Ard Boer (New Music Labs) over Hitwizard, een manier om hits te voorspellen op basis van data afkomstig van Nederlandse radiostations en de Spotify database
  • Maarten Brinkerink, Expert Publieksparticipatie en Innovatieve Toegang Beeld en Geluid presenteert RE:VIVE, RE:VIVE brengt archieven en muzikanten samen om nieuwe producties te maken gebaseerd op en geïnspireerd door audiocollecties.
  • Angelo Diop, ook bekend onder de naam Rotjoch, is de bedenker en presentator van het hiphop-programma 101 Barz, een multimediakanaal van BNN. Interview over zijn werk met 101Barz en de ongekende populariteit van dit kanaal op alle platforms.
  • Meindert Kennis (‎Spinnin' Records) over de verspreiding van muziek via platforms als Musically en Twitch en andere slimmigheden, waarmee Spinnin Records groot is geworden
  • Gijs Staverman, DJ en presentator van de Top2000 en Tom Goris, wiskundige verbonden aan het Freudenthal Institute van de Universiteit Utrecht en de huis-statisticus van de Top2000, presenteren samen wetenswaardige en grappige lijstjes, en laten zien welke inzichten data analyse ons kunnen verschaffen

Over Cross Media Cafés

De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten georganiseerd door iMMovator in samenwerking met Beeld en Geluid. Tijdens de bijeenkomsten worden deelnemers in korte tijd bijgepraat over een relevante ontwikkeling in de media en wordt ruimte gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken. De bijeenkomsten vinden plaats tussen 14.00 en 17.00 uur, gevolgd door een netwerkborrel. Registreren is gratis.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café Muziek & Innovatie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

Luc van Os wint Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines

Wij spreken Luc van Os over Hearst, de overname van G+J Media en de toekomst van tijdschriften

[Interview] Erik Roddenhof: We hebben aan succes geproefd en dat smaakt naar meer

Per 1 januari 2017 werd Erik Roddenhof CEO van de Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is. “Dé krantenlezer bestaat al lang niet meer. Onze lezers volgen ons via apps, websites, social media en de papieren krant”

[Interview] Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk: Abovo Media is groot geworden door eigenwijs te blijven

De eigenaren en directeuren van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland hebben beiden voor het eerst een notering in DeMedia100

[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus

2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie

[Interview] Monique Kemperman over planten als vrouwenmagneet en Maxim Hartman

Bloemenbureau Holland heeft in samenwerking met The Gardeners een onlinevideocampagne opgezet voor Mooiwatplantendoen.nl. Hierin verovert mannenman Maxim Hartman de harten van vrouwen met verschillende planten

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Van mobile first naar moments first

89 procent van alle Nederlanders ouder dan twaalf jaar gebruikt de smartphone als primaire device voor sociale contacten, informatievoorziening en entertainment. 24/7, overal, binnenshuis en buitenshuis

[Column] Femke Leemeijer: Oude en nieuwe media

Ik stel voor om geen geforceerde initiatieven meer te lanceren die vanuit de oude media door de strot van de nieuwe generatie dienen te worden geduwd. Laat ze lekker met rust

[Column] Julie van Mol: Tien jaar terug

Als je mijn columns hebt gelezen, realiseer je je welke wurggreep er gaande is in de boekenwereld. Een literatuurwetenschapper zei laatst tegen mij: "Maak je niet zo druk om die ouderwetse boekhandels. Online verkoop is de toekomst." Toen kermde mijn hart

[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is

De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden

[Column] Marvin Jacobs: De 9 podcasttrends voor 2018 (deel 1)

2017 was een cruciaal jaar in de podcastrevival die in 2014 begon. In de VS staat het medium op de radar bij adverteerders, Hollywood jaagt op de film- en tv-rechten van podcasts

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden