Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Café Muziek & Innovatie

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café Muziek & Innovatie

Tijd: December 12 2017 vanaf 13.30 to 18.00
Locatie: Beeld en Geluid
Straat: Media Parkboulevard 1
Plaats: Hilversum
Website of map: http://immovator.nl/agenda/cr…
Soort gebeurtenis: sessie
Georganiseerd door: iMMovator en Beeld en Geluid
Meest recente activiteit: 20 Nov 2017

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Op dinsdag 12 december van 13:30-18:00 uur organiseert iMMovator in samenwerking met Beeld en Geluid het laatste Cross Media Café van 2017. Het Cross Media Café zal gaan over muziek, media, platforms en digitale innovaties. Op welke innovatieve manieren maakt de muzieksector gebruik van digitale mogelijkheden? Welke nieuwe media innovaties zijn relevant voor artiesten?  Met onder andere Spinnin' Records, 101Barz en de Top2000.

Programma

Het programma start om 14:00 uur en sluit af met een netwerkborrel bij Beeld en Geluid. Op het programma staan de volgende sprekers:

  • Edwin van Manen en Danny Burlage (Wortell) over de MTV Moods Music Mashup: een analyse van je gezicht wordt gecombineerd met passende muziek
  • Ard Boer (New Music Labs) over Hitwizard, een manier om hits te voorspellen op basis van data afkomstig van Nederlandse radiostations en de Spotify database
  • Maarten Brinkerink, Expert Publieksparticipatie en Innovatieve Toegang Beeld en Geluid presenteert RE:VIVE, RE:VIVE brengt archieven en muzikanten samen om nieuwe producties te maken gebaseerd op en geïnspireerd door audiocollecties.
  • Angelo Diop, ook bekend onder de naam Rotjoch, is de bedenker en presentator van het hiphop-programma 101 Barz, een multimediakanaal van BNN. Interview over zijn werk met 101Barz en de ongekende populariteit van dit kanaal op alle platforms.
  • Meindert Kennis (‎Spinnin' Records) over de verspreiding van muziek via platforms als Musically en Twitch en andere slimmigheden, waarmee Spinnin Records groot is geworden
  • Gijs Staverman, DJ en presentator van de Top2000 en Tom Goris, wiskundige verbonden aan het Freudenthal Institute van de Universiteit Utrecht en de huis-statisticus van de Top2000, presenteren samen wetenswaardige en grappige lijstjes, en laten zien welke inzichten data analyse ons kunnen verschaffen

Over Cross Media Cafés

De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten georganiseerd door iMMovator in samenwerking met Beeld en Geluid. Tijdens de bijeenkomsten worden deelnemers in korte tijd bijgepraat over een relevante ontwikkeling in de media en wordt ruimte gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken. De bijeenkomsten vinden plaats tussen 14.00 en 17.00 uur, gevolgd door een netwerkborrel. Registreren is gratis.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café Muziek & Innovatie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: The mission is the message

Hoe kun je als bedrijf een mission statement inzetten om positief over het voetlicht te komen? Bob Goulooze weet het antwoord en deelt het met jou

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden