Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Café Tablets

Tijd: Mei 24 2011 vanaf 14.00 to 17.30
Locatie: Studio 20, Media Park
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.immovator.nl/cross…
Soort gebeurtenis: bijeenkomst
Georganiseerd door: iMMovator
Meest recente activiteit: 29 Apr 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

IMMovator organiseert in samenwerking met Dutch Media Professionals op 24 mei aanstaande een gratis Cross Media Café over tablets. Deze middag staan de ontwikkelingen in de tabletmarkt centraal en wordt er ingegaan op de mogelijkheden van tablets voor de media-industrie. Met onder meer David Rowan van Wired en succesvolle Nederlandse cases van Bright, Sanoma, VPRO en UnitID (designer van o.a. de iPad apps van Nu.nl en Voetbal International).

Na het bioscoopdoek, het televisiescherm, de computer monitor, de mobiele telefoon en de schermen in winkels en buiten, is er weer een nieuw scherm  – en met dat nieuwe scherm ontstaat een nieuwe vorm van media consumptie en productie. Het explosieve succes van de iPad heeft navolging gekregen: de ene na de andere fabrikant komt met een handzaam, draagbaar, van een ‘’touch interface’’ voorzien apparaat, liefst ook voorzien van een ‘’apps shop’’. Uitgevers, omroepen, spelletjesmakers en informatie producenten ontwikkelen nieuwe diensten.

Tijdens het Cross Media Café presenteren de volgende sprekers hun cases:

  • David Rowan, Editor in Chief, Wired UK over de bijzondere Ipad App die Wired ontwikkelde
  • David Lemereis, Bright met een special ''Uitpakparty'' - wat voor tablets zijn er eigenlijk allemaal?
  • Tessa Holzenbosch, GfK Retail and Technology, met de laatste cijfers over tablets in Nederland
  • Herman Kienhuis, Sanoma Media, pioniers op de Nederlandse app markt, over de resultaten van Viva, Nu.nl en Autoweek voor de iPad
  • Marije Meerman, VPRO over de speciale ''Touch Doc'' Money and Speed
  • Rick Le Roy van UnitID, over ontwerpen voor de iPad - over de ervaringen met Nu.nl en Voetbal International

En pitches van bijzondere applicaties van onder andere:

  • Antoon Sturkenboom, QLVR, met twee bijzondere educatieve apps
  • Rob Jacobs, met Newzquiz
  • Michiel Rotteveel, Mediatest, over de App-Optimizer 

Meer informatie en inschrijving
Meer informatie over het Cross Media Café is te vinden op de website van iMMovator. Hier kunt u zich ook gratis aanmelden om aanwezig te zijn bij het Cross Media Café. Het Café vindt plaats op 24 mei van 14.00 tot 17.30 uur in studio 20 op het Media Park in Hilversum. Om 17.30 uur wordt er afgesloten met een netwerkborrel.

Expertsessie
Het Cross Media Café over Tablets is een unieke samenwerking tussen Dutch Media Professionals en iMMovator. De Dutch Media Professionals organiseren voorafgaand aan het Cross Media Café een interactieve expertise sessie. Hierbij staan experts klaar om hele specifieke vragen te beantwoorden over ontwikkeling van diensten voor tablets. U kunt één op één of in kleine groepjes informatie uitwisselen. Meer informatie over deze extra sessie is te vinden op de website van Dutch Media Professionals.

 

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Café Tablets om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden