Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Zomercafé: Hoe het televisiebedrijf verandert

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Zomercafé: Hoe het televisiebedrijf verandert

Tijd: Augustus 30 2011 vanaf 15.00 to 17.45
Locatie: Media Park
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.immovator.nl/cross…
Telefoon: 035 677 7507
Soort gebeurtenis: seminar, en, netwerkbijeenkomst
Georganiseerd door: iMMovator Cross Media Network
Meest recente activiteit: 26 Aug 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

O

Op 30 augustus openen we het seizoen met een Zomercafé. Hoe verandert televisie? We bespreken het aan de hand van verschillende bijzondere cases, met onder meer Nicolas Eglau (RTL Ventures), Erik van Heeswijk (VPRO) en Rolf Meter (5minuten.tv) over hun nieuwe projecten, de presentatie van een boek over tien jaar format ontwikkeling en een feestelijke afsluiting door de nieuwe Burgemeester van Hilversum, Pieter Broertjes.

 

Programma

14.30 Inloop

 

15.00 Ton van Mil, directeur iMMovator Cross Media Netwerk

15.10 Charles Vaneker is CEO van Klapper Communicatie B.V. en geeft advies over en onderzoekt formats, tv-sponsoring en social media. Hij heeft het boek ‘Naar een origineel idee van' samen geschreven met Agnes Dijker, mediaconsultant bij KlapperCom Consultancy. Charles Vaneker presenteert het boek dat gaat over tv-trends, tv-formats en tv-sponsoring. Wat zijn de wereldwijde Tv-format trends over de afgelopen 10 jaar? Wat is de effectiviteit van tv-sponsoring en branded content? Een nieuwe publicatie over dit onderwerp wordt op het Cross Media Cafe voor het eerst gepresenteerd.

15:40-16:00 Pitch. Korte presentaties van ondernemers met nieuwe initiatieven

  • Maarten van Huystee, CrowdAboutNow – Crowdfunding voor mediadiensten
  • Sandra Rake, Dynamic Casting BV – Nieuwe diensten rond talentcasting
  • Vincent van Witteloostuyn, YEL  - Your Emotion Live. Nieuwe vorm van live Events rating via webapps
  • Peter Borghaerts, Fiftiybox – Nieuwe lancering van Taxi TV
  • Oskar van Deventer, wetenschappelijk medewerker van TNO  – HBB en media synchronisatie: TV kijken met meerdere gebruikers.

16.00 Pauze

16.30 Erik van Heeswijk, Hoofdredacteur VPRO Digitaal presenteert samen met zijn team ‘’Nederland van Boven’’ een project dat video, kaarten, en data en combineert. Hij toont voor het eerst de bijzondere resultaten die deze bijzondere informatie oplevert.

16.50 Rolf Meter, samen met Alexander Odijk initiatiefnemer 5minuten.tv, presenteert dit nieuwe format. 5minuten.tv is een online televisieplatform, dat de programma's verspreid via internet en op de computer, mobiele telefoons en via online televisies te kijken is. 5minuten.tv startte dit jaar met de zoektocht naar de 5e Topper en zendt allerlei programma's uit die allemaal ongeveer 5 minuten duren, zoals bijvoorbeeld een filmprogramma met René Mioch. Wat zijn de plannen?

17.10 Nicolas Eglau, Directeur, RTL Ventures. RTL Nederland heeft zijn snel groeiende new business activiteiten ondergebracht in een nieuwe divisie: RTL Ventures. De divisie is actief op uiteenlopende consumentenmarkten, onder andere via investeringen in bedrijven die zich met de inzet van de RTL media en expertise versneld kunnen ontwikkelen. Directeur Nicholas Eglau vertelt meer over zijn plannen.

17.30 Pieter Broertjes, Burgemeester Hilversum. Pieter Broertjes werkte jarenlang in de media, onder andere als Hoofdredacteur van de Volkskrant. Sinds 1 juli is hij de nieuwe Burgemeester van Hilversum. Zijn bijdrage aan het Cross Media Café is zijn eerste officiële kennismaking met de bewoners van het Mediapark. 

17.45 Borrel

Het café is gratis te bezoeken, na aanmelding op http://www.immovator.nl/cross-media-zomercafe-2011

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Zomercafé: Hoe het televisiebedrijf verandert om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden