Nederlands MediaNetwerk

Cross Media Zomercafé: Hoe het televisiebedrijf verandert

Gegevens gebeurtenis

Cross Media Zomercafé: Hoe het televisiebedrijf verandert

Tijd: Augustus 30 2011 vanaf 15.00 to 17.45
Locatie: Media Park
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.immovator.nl/cross…
Telefoon: 035 677 7507
Soort gebeurtenis: seminar, en, netwerkbijeenkomst
Georganiseerd door: iMMovator Cross Media Network
Meest recente activiteit: 26 Aug 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

O

Op 30 augustus openen we het seizoen met een Zomercafé. Hoe verandert televisie? We bespreken het aan de hand van verschillende bijzondere cases, met onder meer Nicolas Eglau (RTL Ventures), Erik van Heeswijk (VPRO) en Rolf Meter (5minuten.tv) over hun nieuwe projecten, de presentatie van een boek over tien jaar format ontwikkeling en een feestelijke afsluiting door de nieuwe Burgemeester van Hilversum, Pieter Broertjes.

 

Programma

14.30 Inloop

 

15.00 Ton van Mil, directeur iMMovator Cross Media Netwerk

15.10 Charles Vaneker is CEO van Klapper Communicatie B.V. en geeft advies over en onderzoekt formats, tv-sponsoring en social media. Hij heeft het boek ‘Naar een origineel idee van' samen geschreven met Agnes Dijker, mediaconsultant bij KlapperCom Consultancy. Charles Vaneker presenteert het boek dat gaat over tv-trends, tv-formats en tv-sponsoring. Wat zijn de wereldwijde Tv-format trends over de afgelopen 10 jaar? Wat is de effectiviteit van tv-sponsoring en branded content? Een nieuwe publicatie over dit onderwerp wordt op het Cross Media Cafe voor het eerst gepresenteerd.

15:40-16:00 Pitch. Korte presentaties van ondernemers met nieuwe initiatieven

  • Maarten van Huystee, CrowdAboutNow – Crowdfunding voor mediadiensten
  • Sandra Rake, Dynamic Casting BV – Nieuwe diensten rond talentcasting
  • Vincent van Witteloostuyn, YEL  - Your Emotion Live. Nieuwe vorm van live Events rating via webapps
  • Peter Borghaerts, Fiftiybox – Nieuwe lancering van Taxi TV
  • Oskar van Deventer, wetenschappelijk medewerker van TNO  – HBB en media synchronisatie: TV kijken met meerdere gebruikers.

16.00 Pauze

16.30 Erik van Heeswijk, Hoofdredacteur VPRO Digitaal presenteert samen met zijn team ‘’Nederland van Boven’’ een project dat video, kaarten, en data en combineert. Hij toont voor het eerst de bijzondere resultaten die deze bijzondere informatie oplevert.

16.50 Rolf Meter, samen met Alexander Odijk initiatiefnemer 5minuten.tv, presenteert dit nieuwe format. 5minuten.tv is een online televisieplatform, dat de programma's verspreid via internet en op de computer, mobiele telefoons en via online televisies te kijken is. 5minuten.tv startte dit jaar met de zoektocht naar de 5e Topper en zendt allerlei programma's uit die allemaal ongeveer 5 minuten duren, zoals bijvoorbeeld een filmprogramma met René Mioch. Wat zijn de plannen?

17.10 Nicolas Eglau, Directeur, RTL Ventures. RTL Nederland heeft zijn snel groeiende new business activiteiten ondergebracht in een nieuwe divisie: RTL Ventures. De divisie is actief op uiteenlopende consumentenmarkten, onder andere via investeringen in bedrijven die zich met de inzet van de RTL media en expertise versneld kunnen ontwikkelen. Directeur Nicholas Eglau vertelt meer over zijn plannen.

17.30 Pieter Broertjes, Burgemeester Hilversum. Pieter Broertjes werkte jarenlang in de media, onder andere als Hoofdredacteur van de Volkskrant. Sinds 1 juli is hij de nieuwe Burgemeester van Hilversum. Zijn bijdrage aan het Cross Media Café is zijn eerste officiële kennismaking met de bewoners van het Mediapark. 

17.45 Borrel

Het café is gratis te bezoeken, na aanmelding op http://www.immovator.nl/cross-media-zomercafe-2011

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Cross Media Zomercafé: Hoe het televisiebedrijf verandert om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden