Nederlands MediaNetwerk

Crowdfunding documentaire Frozen Kids

Gegevens gebeurtenis

Crowdfunding documentaire Frozen Kids

Tijd: Juni 29 2011 tot December 1 2011
Locatie: Nederland
Website of map: http://www.frozenkids.nl/bedr…
Telefoon: 0681 427 794
Soort gebeurtenis: crowdfunding, crowdsourcing, documentaire, seksueel, misbruyik, cees, franke.
Georganiseerd door: Cees Franke
Meest recente activiteit: 29 Jun 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Documentaire seksueel misbruikte jongens zoekt donateurs

Door Jan Fokke Oosterhof

 

7 juni 2011, Zaandam – Filmmaker Cees Franke maakt een documentaire over mannen die als kind seksueel misbruikt zijn. Franke financiert de film middels crowdfunding en zoekt donateurs via zijn website www.frozenkids.nl. Sinds de website online is, komt de ene na de andere donatie binnen. Het tekent de actualiteit van het thema. Door de ontwikkelingen de laatste jaren in vooral ook de katholieke kerk zijn meer mannen bereid over hun ervaringen als slachtoffer te vertellen. Sinds de start van het project zetten steeds meer mannen de stap om hun verhaal aan Franke te doen.

In de documentaire wordt o.a. met het schokkende verhaal van S. het taboe op moeders als daders van seksueel misbruik doorbroken. Nog steeds worden voornamelijk mannen als dader aangewezen terwijl de praktijk anders is. Na de eerste echtscheidingsgolf blijkt uit de verhalen dat ook moeders tot de daders behoren. 

In de film Frozen Kids doen een aantal mannen schokkende getuigenissen. ‘Door de feitelijke, ogenschijnlijk emotieloze opsomming van gebeurtenissen legt de film op huiveringwekkende wijze getuigenis af van wat in feite kindermoord is’, aldus Franke. ‘De film laat vooral geen emotionele scènes zien. Juist de registrerende, feitelijke weergave tilt de film boven goedkoop effectbejag uit. De volwassen mannen die aan het woord zijn, hebben allemaal één ding gemeen: ze zijn voor de rest van hun leven veroordeeld tot een leven waarin wantrouwen en angst een grote rol spelen’.

Franke heeft de titel ‘Frozen Kids’ gekozen. ‘Het verwijst naar een staat van bewustzijn die ontstaat tijdens het seksueel misbruik: je gevoel uitschakelen, zodat je er als het ware even niet bij bent. Het is een bekend overlevingsmechanisme. Het schokkende in de getuigenissen is dat deze staat van ‘bevroren zijn’ gedurende de rest van het leven terug blijft komen. De mannen ondervinden op psychisch -, lichamelijk -, relationeel-, seksueel- en gezondheidsgebied nog dagelijks last. Gevolgen van seksuele kindermishandeling zijn wel vergeleken met de gevolgen van een verblijf in een concentratiekamp’.

Franke heeft een aantal doelstellingen met de te maken film. Hij wil bovenal een statement maken voor mannen die als kind seksueel zijn misbruikt. Daarnaast wil hij een bijdrage leveren aan het actueel maatschappelijk debat en zo helpen de bewustwording van opvoeders te stimuleren. ‘Met de documentaire Frozen Kids willen we duidelijk maken hoe fout het gaat als grenzen van kinderen worden overschreden. We willen aandacht vestigen op het onderwerp en de samenleving bewust maken van de noodzaak en verantwoordelijkheid voor het bewaken van (seksuele) grenzen, in het bijzonder die van kinderen’.

Lees hier meer over het project http://www.frozenkids.nl/over-dit-project/

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Crowdfunding documentaire Frozen Kids om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Privé gastenlijst

Cees Franke heeft de gastenlijst verborgen gehouden.

Interviews

[Interview] Mark de Weerd: Improve Digital gaat concurrentie aan met Google, Apple, Facebook en Amazon

Per augustus 2018 nam Mark de Weerd het stokje over van collega Angela Pellaupessy als Country Manager Benelux bij Improve Digital. “Ik zal in hoofdlijnen dezelfde koers blijven varen. De grootste uitdaging die ik zie is het verder bouwen aan een intensieve samenwerking om de concurrentie aan te gaan tegen grootmachten als Google en Facebook”

[Interview] Peter de Mönnink: Talpa Network moet het beste mediabedrijf van Nederland worden

Peter de Mönnink heeft grootse plannen met Talpa Network, waarvan hij eind 2018 CEO werd. Met name SBS6 krijgt vollop zijn aandacht, evenals lineaire televisie en het werken met influencers. Wij spreken hem over het medialandschap en Talpa Network anno 2019

[Interview] Jeroen Huijsdens: Het is ongekend wat we in de film- en bioscoopwereld meemaken

In de filmbranche kunnen ze al jaren niet meer om Jeroen Huijsdens heen. Hij is succesvol filmredacteur en content creator, sinds de start betrokken bij het platform Holland Film Nieuws en oprichter van Filmdepot.nl. Wij spreken hem over bijna dertig jaar werken in de filmsector, over de standvastige Grand Old Lady of Cinema en over welke films we de eerste twee maanden van 2019 niet mogen missen

[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Nagtegaal over Unless

Sander Nagtegaal is CEO van Unless.com en loopt al een tijdje mee in de Amsterdamse startupscene. Hij begon bij de startup Albumprinter, nu beter bekend onder de naam Albelli

[Interview] Boaz Shkolnik: TMG kiest niet meer exclusief voor één specifieke SSP

Telegraaf Media Groep ontsluit sinds kort zijn gehele inventory voor display- en onlinevideo-advertenties via Google Ad Manager en combineert dit met een header bidding-opzet. Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden op gebied van formaat en data-proposities. Wij spreken met Boaz Shkolnik, hoofd Programmatic & Technology bij TMG

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Machiel Verkuyl: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA

Als er één merk is waar ik al heel mijn leven een zwak voor heb is het HEMA. Het brengt veel van waar ik van hou bij elkaar: retail, sterk merk, oer Hollands en een eigenheid die onnavolgbaar sterk is binnen onze cultuur

[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet

Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns). Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns). En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).

[Column] Niels Bruinsma (Abovo) over het radiolandschap

De afname van de luistertijd (contacten) is het grootste probleem van het mediumtype radio en niet de afname van het aantal personen (bereik). Het welslagen van een radiocampagne draait namelijk net als bij alle andere mediumtypen om de verhouding tussen bereik en contacten

[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019

In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro

[Column] Marco Ruivenkamp - SpotX: Programmatic Advertising in 2019

In 2019 gaan we ons op veel verschillende onderdelen focussen. Van transparantie en controle als hoogste prioriteit naar nog betere targeting en gepersonaliseerde ad-experience

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden