Nederlands MediaNetwerk

D66 symposium in Amsterdam: Privacy van de 19de naar de 21ste eeuw

Gegevens gebeurtenis

D66 symposium in Amsterdam: Privacy van de 19de naar de 21ste eeuw

Tijd: Juni 30 2016 vanaf 19.30 to 23.00
Locatie: De Nieuwe KHL
Straat: Oostelijke Handelskade 44
Plaats: 1019 BN Amsterdam
Website of map: http://denieuwekhl.nl
Telefoon: 0629449978
Soort gebeurtenis: d66, symposium, voor, leden, niet-leden, en, journalisten
Georganiseerd door: Klaus van den Berg
Meest recente activiteit: 21 Jun 2016

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Op 30 juni a.s. organiseert D66 een symposium over privacy in Amsterdam. Met dit symposium wil D66 het huidige en toekomstige maatschappelijke debat over transparantie en privacy voeden, aanjagen en nuanceren voor leden, niet-leden en journalisten. De Thema Afdeling Digitaal66, de Thema Afdeling Democratie & Rechtsstaat en de Kennisgroep Mensenrechten & Veiligheid van D66 Amsterdam nodigen u van harte uit naar dit symposium. Locatie: De Nieuwe KHL, Oostelijke Handelskade 44, 1019 BN Amsterdam. Aanvang: 19.30 uur met afsluitende netwerkborrel tot 23.00 uur. De toegang is gratis. Meld u snel aan voor een zitplaats via aanmelden.privacy@gmail.com, want vol is vol.

Nederland is één van de meest online landen ter wereld. Door de snelle digitalisering is ons land nu een moderne en levendige informatiesamenleving. Enerzijds is er sprake van een maatschappelijke beweging die oproept tot meer transparantie van, voor en door burgers, overheden en bedrijven, simpelweg omdat de huidige technologie dit mogelijk maakt. Anderzijds is privacy een actueel onderwerp als nooit tevoren, omdat diezelfde burgers, overheden en bedrijven ook het recht hebben op een privédomein dat niet voor de buitenwereld bestemd is.

 Per 1 januari 2016 is de Wet bescherming persoonsgegevens vernieuwd met als belangrijkste aanpassing de meldplicht voor datalekken. Daarnaast heeft de Autoriteit Persoonsgegevens uitgebreidere boetebevoegdheden gekregen en kan zij hogere boetes opleggen. Op 24 mei jl. is de definitieve tekst van de Algemene Verordening Gegevensbescherming aangenomen die vanaf 25 mei 2018 van kracht zal zijn. Onlangs is het concept voor de nieuwe Wet op de Inlichtingen en Veiligheidsdiensten uitgelekt. Kortom, privacy is een ‘hot item’.

Maar wat was privacy eigenlijk in het verleden en wat betekent privacy op dit moment? Wie zijn de ‘privacy-populisten’ die van mening zijn dat privacy helemaal niet meer bestaat en voorspellen dat dit geen houdbaar recht zal zijn in de data-economie van de toekomst? Wie zijn de ‘privacy-fetisjisten’ die privacy tot hun houvast hebben verklaard op de woelige baren van disruptieve technologieën die leiden tot nieuwe modellen voor business en bestuur? Is er een gulden middenweg van ‘privacy-realisten’ die een redelijk alternatief tussen transparantie en privacy bepleiten? En wat is de rol binnen deze discussie in de samenleving voor de overheid van vandaag en morgen? Dat zijn de kernvragen die zullen worden beantwoord op dit symposium in een levendige dialoog tussen experts, professionals en burgers over privacy van gisteren, vandaag en morgen.

 De sprekers zijn Klaus van den Berg (dagvoorzitter namens D66), Bas Filippini (oprichter & voorzitter Privacy First), Eva de Vries (advocaat Van Doorne Advocaten), Anne Thier-Goubitz (Privacy Company), Annelies Willinck (jurist met ingediende privacy-klacht gemeente), Guido van ’t Noordende (UvA medische privacy & EPD), Thomas Bruning (algemeen secretaris Nederlandse Verenigingen Journalisten), Boudewijn Steur (clusterhoofd strategie ministerie BZK), Sander Duivestein (trendwatcher technologie), Frederik Zuiderveen Borgesius (onderzoeker Instituut voor Informatierecht) en Wanda Tuerlinckx (robot-fotograaf).

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor D66 symposium in Amsterdam: Privacy van de 19de naar de 21ste eeuw om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?

Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers

[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden