Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Filiaal Bladen maken

Tijd: Mei 14 2009 vanaf 18.15 to 19.45
Locatie: volgt
Telefoon: 030-2193500
Soort gebeurtenis: mini, college
Georganiseerd door: Goof van de Winkel
Meest recente activiteit: 12 Mrt 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Pieter Schol
Ruimte voor vernieuwing



Bladen maken is als een kast. Met grote en kleine lades. In iedere lade past een artikel of rubriek. De grote verhalen met veel tekst en beeld gaan in de grote lades. De kleine rubrieken in de kleine lades. Er is een creatieve lade. Een lade met persoonlijke verhalen. En een lade met succesvolle items.

De kast staat symbool voor het format van een blad. En voor de manier waarop een blad een bepaalde sfeer oproept. De zogeheten look and feel. Hoe kijkt Pieter Schol, ervaren artdirector van onder andere BLVD, Dif, Rails, Esquire, Avantgarde en De Pers, naar de huidige bladenmarkt? Lukt het de Nederlandse bladenmakers om verhalen goed over te brengen? Om de lezer te prikkelen met een goede mix van kleur, beeld, fotografie en vorm? Is er nog ruimte voor vernieuwing? En wat zijn de iconen van deze tijd? Houden we meer van Linda of Libelle?

Een pleidooi voor gedurfd bladen maken. Met de oproep om alles uit de kast te halen.

Deelnemers aan deze sessie kunnen van te voren het blad waarvoor ze werken toesturen. Pieter Schol kiest drie bladen uit en toetst ze op hun look and feel.


Aanmelden
Aanmelden voor een sessie kan via het inschrijfformulier (Filiaal Bladen maken) op de website van Centrum voor Communicatie & Journalistiek, www.ccj.hu.nl. Geef in de motivatie van het formulier aan om welke sessie het gaat. Ook ontvangen we graag je cv. Deze kun je bij het inschrijfformulier toevoegen.

Wil je kans maken dat jouw blad tijdens de sessie kort wordt besproken? Stuur dan een exemplaar van je blad naar: Centrum voor Communicatie & Journalistiek, Postbus 8611, 3503 RP Utrecht. Vermeld ook hier om welke sessie het gaat.

Deelnemersbijdrage: € 65,00 euro.
Minimaal aantal deelnemers bedraagt 15.

Informatie
Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) organiseert diverse sessies op het gebied van bladen maken onder de naam Filiaal Bladen maken. Heb je ideeën of suggesties over de invulling van deze bijeenkomsten, dan horen wij het graag via ccj@hu.nl.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Filiaal Bladen maken om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden