Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Filiaal Bladen maken

Tijd: Mei 14 2009 vanaf 18.15 to 19.45
Locatie: volgt
Telefoon: 030-2193500
Soort gebeurtenis: mini, college
Georganiseerd door: Goof van de Winkel
Meest recente activiteit: 12 Mrt 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Pieter Schol
Ruimte voor vernieuwing



Bladen maken is als een kast. Met grote en kleine lades. In iedere lade past een artikel of rubriek. De grote verhalen met veel tekst en beeld gaan in de grote lades. De kleine rubrieken in de kleine lades. Er is een creatieve lade. Een lade met persoonlijke verhalen. En een lade met succesvolle items.

De kast staat symbool voor het format van een blad. En voor de manier waarop een blad een bepaalde sfeer oproept. De zogeheten look and feel. Hoe kijkt Pieter Schol, ervaren artdirector van onder andere BLVD, Dif, Rails, Esquire, Avantgarde en De Pers, naar de huidige bladenmarkt? Lukt het de Nederlandse bladenmakers om verhalen goed over te brengen? Om de lezer te prikkelen met een goede mix van kleur, beeld, fotografie en vorm? Is er nog ruimte voor vernieuwing? En wat zijn de iconen van deze tijd? Houden we meer van Linda of Libelle?

Een pleidooi voor gedurfd bladen maken. Met de oproep om alles uit de kast te halen.

Deelnemers aan deze sessie kunnen van te voren het blad waarvoor ze werken toesturen. Pieter Schol kiest drie bladen uit en toetst ze op hun look and feel.


Aanmelden
Aanmelden voor een sessie kan via het inschrijfformulier (Filiaal Bladen maken) op de website van Centrum voor Communicatie & Journalistiek, www.ccj.hu.nl. Geef in de motivatie van het formulier aan om welke sessie het gaat. Ook ontvangen we graag je cv. Deze kun je bij het inschrijfformulier toevoegen.

Wil je kans maken dat jouw blad tijdens de sessie kort wordt besproken? Stuur dan een exemplaar van je blad naar: Centrum voor Communicatie & Journalistiek, Postbus 8611, 3503 RP Utrecht. Vermeld ook hier om welke sessie het gaat.

Deelnemersbijdrage: € 65,00 euro.
Minimaal aantal deelnemers bedraagt 15.

Informatie
Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) organiseert diverse sessies op het gebied van bladen maken onder de naam Filiaal Bladen maken. Heb je ideeën of suggesties over de invulling van deze bijeenkomsten, dan horen wij het graag via ccj@hu.nl.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Filiaal Bladen maken om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden