Nederlands MediaNetwerk

Harlem Legacy Kennismaking 20 Feb

Gegevens gebeurtenis

Harlem Legacy Kennismaking 20 Feb

Tijd: Februari 20 2009 vanaf 18.00 to 21.00
Locatie: Cafe Studio
Straat: Grote Markt 25
Plaats: Haarlem
Website of map: http://www.harlemlegacy.com
Telefoon: 0633895393
Soort gebeurtenis: kennismaking
Georganiseerd door: Niels Boven
Meest recente activiteit: 4 Feb 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Harlem Legacy

Het eerste grote film-productiehuis van Nederland vestigde zich in 1912 in Haarlem. De oprichter van Filmfabriek Hollandia, Mauritz Binger, droomde van een “Hollywood aan het Spaarne”. In het begin van de 20e eeuw was Hollandia verantwoordelijk voor 80% van alle filmproducties in Nederland.

Zakenpartner Julius Stoop richtte, als pionier van de Nederlandse documentaire film, de Haarlemse Filmfabriek Polygoon op. Verantwoordelijk voor de legendarische polygoonjournaals, die tot en met de jaren ‘80 gemaakt zouden worden.

Langzaam is het hart van de Nederlandse creatieve industrie verplaatst. Hoewel het ooit begon in Haarlem is er tegenwoordig maar weinig terug te zien van dit erfgoed.

Ruim 100 jaar later begint The Legacy, gebouwd op de fundamenten van Binger en Stoop, een nieuw erfgoed voor de toekomstige generaties.

The Legacy wordt het erfgoed van het creatief talent in Haarlem.


Harlem Legacy is een samenwerking tussen creatieve Haarlemse bedrijven, met als doelstelling Haarlem weer een substantiële rol te laten spelen binnen de creatieve industrie in Nederland. De bedrijven die onderdeel uitmaken van the Harlem Legacy opereren zowel zelfstandig, als onder de gemeenschappelijke noemer Harlem Legacy.

Full service

Organisaties maken gebruik van verschillende media disciplines voor hun marketing en communicatie uitingen. Waar een organisatie normaal verschillende bedrijven in moet schakelen, kan Harlem Legacy in alle specialisaties voorzien. Harlem Legacy is een overkoepelend orgaan dat op kan treden als full-service communicatiebureau.

Huisvesting

In Haarlem is een grote diversiteit aan creatieve bedrijven vertegenwoordigd. Echter is de geografische ligging van deze bedrijven verspreid en vaak slecht toegankelijk.

Daarom wordt er een complex gerealiseerd waarin kleine creatieve ondernemingen worden ondergebracht in Haarlem. Deze centralisering vergroot niet alleen de toegankelijkheid, bovendien kunnen bedrijven makkelijk bij elkaar binnenlopen en zo ‘know how’ delen.

Voor een kleine onderneming met slechts een aantal (tot max 5) werkplekken is het een unieke kans
om in een zeer professionele en inspirerende omgeving kantoor te houden.

Er kan gebruik gemaakt worden van gemeenschappelijke voorzieningen, zoals bijvoorbeeld vergaderruimtes. Bovendien is de opzet kostenefficiënt omdat gemeenschappelijke lasten, zoals
internet en netwerkbeheer, worden gedeeld.

Legacy

Harlem Legacy is een bundeling van de creatieve kracht binnen Haarlem, met als doel the Legacy tot een legende te maken.


De kennismakings bijeenkomst voor alle geintereseerde zal plaatsvinden op 20 Februari van 18:00 tot 21:00 in Cafe Studio, Grote markt 25, 2011 RC te Haarlem

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Harlem Legacy Kennismaking 20 Feb om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden