Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

HD Camera (3 dg)

Tijd: Oktober 13 2015 tot Oktober 15 2015
Locatie: Media Academie, Media Park Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 20 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De kwaliteit en de mogelijkheden van de huidige HD camera's doen soms niet onder voor de professionele schoudercamera's. Met het leren van de basisprincipes van deze camera kun je zelfstandig eenvoudige items opnemen. Tijdens deze training komen een aantal aspecten aan bod die van belang zijn om onder de knie te hebben voordat je aan de slag gaat. Denk aan uitleg van de camera en audio-instellingen, monteerbaarheid van het materiaal, zeggingskracht van shots en shotbenoeming. De deelnemers leren wat ze minimaal nodig hebben om een verhaal te kunnen vertellen en voor welke invalshoek en vorminhoud ze kunnen kiezen.

Doelstelling

Na afloop van de training is de deelnemer zodanig bekend met de HD camera dat hij zo min mogelijk wordt afgeleid door de techniek en zich kan concentreren op de journalistieke inhoud en vormgeving.

Doelgroep

Iedereen met programmatisch inzicht. Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Aanpak

Tijdens deze driedaagse training wordt de theorie tijdens verschillende praktische opdrachten toegepast. Aan het einde van de training maakt de cursist een kort item, in de camera gemonteerd. Tijdens de training wordt gewerkt met een digitale camera.

Inhoud

Algemeen:

• Beeldcompositie en kadrering
• Camerabewegingen en de toepassing daarvan
• Het maken van monteerbare shots
• Het draaien van een interview
• Werken onder bijzondere omstandigheden: kou, vocht, regen, grote hoogte, onder water, in voertuigen
• Draaien van statief of van de schouder
• Vaardigheidstraining gericht op snel en creatief kunnen werken
• Wat zijn handige spullen om extra in te huren?
• Tips and tricks
• Checklist voor opname

Specifiek

De camera
Belichting:
Audio:

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor HD Camera (3 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden