Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

HD Camera (3 dg)

Tijd: Oktober 13 2015 tot Oktober 15 2015
Locatie: Media Academie, Media Park Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 20 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De kwaliteit en de mogelijkheden van de huidige HD camera's doen soms niet onder voor de professionele schoudercamera's. Met het leren van de basisprincipes van deze camera kun je zelfstandig eenvoudige items opnemen. Tijdens deze training komen een aantal aspecten aan bod die van belang zijn om onder de knie te hebben voordat je aan de slag gaat. Denk aan uitleg van de camera en audio-instellingen, monteerbaarheid van het materiaal, zeggingskracht van shots en shotbenoeming. De deelnemers leren wat ze minimaal nodig hebben om een verhaal te kunnen vertellen en voor welke invalshoek en vorminhoud ze kunnen kiezen.

Doelstelling

Na afloop van de training is de deelnemer zodanig bekend met de HD camera dat hij zo min mogelijk wordt afgeleid door de techniek en zich kan concentreren op de journalistieke inhoud en vormgeving.

Doelgroep

Iedereen met programmatisch inzicht. Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Aanpak

Tijdens deze driedaagse training wordt de theorie tijdens verschillende praktische opdrachten toegepast. Aan het einde van de training maakt de cursist een kort item, in de camera gemonteerd. Tijdens de training wordt gewerkt met een digitale camera.

Inhoud

Algemeen:

• Beeldcompositie en kadrering
• Camerabewegingen en de toepassing daarvan
• Het maken van monteerbare shots
• Het draaien van een interview
• Werken onder bijzondere omstandigheden: kou, vocht, regen, grote hoogte, onder water, in voertuigen
• Draaien van statief of van de schouder
• Vaardigheidstraining gericht op snel en creatief kunnen werken
• Wat zijn handige spullen om extra in te huren?
• Tips and tricks
• Checklist voor opname

Specifiek

De camera
Belichting:
Audio:

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor HD Camera (3 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Anke van Diejen en Noortje van de Sande over Picl

Picl is een online filmhuis, een streamingdienst waarbij mensen thuis filmhuisfilms kunnen bekijken. Nederlands MediaNetwerk spreekt met oprichters Anke van Diejen en Noortje van de Sande

[Startup Competitie] Ronald van Proosdij over Studenten Film Crew

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Ronald van Proosdij van Studenten Film Crew

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden