Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

IBC Data4Media Tour

Tijd: September 18 2017 vanaf 10.00 to 12.00
Locatie: RAI Amsterdam
Straat: Europaplein 2-22
Plaats: Amsterdam
Website of map: http://www.immovator.nl/agend…
Soort gebeurtenis: tour, ibc, beurs
Georganiseerd door: iMMovator
Meest recente activiteit: 6 Sept 2017

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

an 14 t/m 19 september vindt de IBC plaats in de RAI Amsterdam. Op de grootste broadcast beurs van Europa vind je alle nieuwe technologie van opname tot uitzending. Traditiegetrouw organiseert iMMovator IBC tours over deze gigantische beursvloer. Dit jaar organiseren we thematische tours en kun je onder leiding van Erik van Heeswijk ontdekken wat de IBC heeft te bieden op het gebied van data voor media.

Data is de nieuwe grondstof voor de media-industrie. Producenten, zenders, adverteerders en consumenten genereren data waarmee nieuwe toepassingen, specifieke content, gerichter bereik en een betere interactie gefaciliteerd kunnen worden. Ook op de IBC is data een van de buzz words. Wat is er op deze gigantische beurs te zien als het gaat om data?

Onder leiding van Erik van Heeswijk, CEO CleverLions, voert deze IBC Tour je langs de hoogtepunten van de IBC op gebied van data. Van big data analytics tot spraakmakende demo’s op het gebied van AI. Via koptelefoons voert Erik ons langs de interessantste stands en licht toe waarom data zo’n impact gaat hebben op de media-industrie.

Over Erik van Heeswijk

Erik van Heeswijk is CEO CleverLions gespecialiseerd in het opzetten van omni channel media strategieën. Van Heeswijk is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van content strategie betrokken, waaronder 5 jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. CleverLions is het bedrijf achter de startup Smartocto, de slimme datatool die voor alle kanalen het optimale scenario voor elke verhaal berekent.

Aanmelden

De tour vindt plaats op maandag 18 september van 10.00-12.00 uur op de IBC. Meld je aan voor deze tour via de inschrijfknop (rechtsboven). Kosten voor deelname zijn 50,-, dit is inclusief lunch. De lunch wordt tussen 12.00-13.30 uur geserveerd bij de radiowagen van waaruit New Business Radio, Ericsson, Media Park en MediaMatters live radio maken. Het maximum aantal deelnemers voor de tour is 20 personen. 

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor IBC Data4Media Tour om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Annemarie Brouwer (Traffic4u) over de IAB Talent Award

Door IAB Nederland zijn voor de tweede maal de Programmatic Awards uitgereikt. Annemarie Brouwer van Traffic4u mocht de Talent Award voor Campaign Manager in ontvangst nemen

[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen

Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan

[Interview] Derk Nijssen over de stap naar het buitenland en programmatic bij XITE

XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks

[Interview] Rick Vriesema over AMMA's en Exterion

Rick Vriesema, Head of National Sales bij Exterion Media, won de prestigieuze Carl Lipp-prijs tijdens de AMMA Awards en is mediavertegenwoordiger van het jaar. We spreken hem over de prijs en het bedrijf waar hij nu zo’n zeven jaar werkt

[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media

Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Podcast Day: zoeken naar de geheimen van een nieuw medium

"Het is alsof je werkt in de filmindustrie van 100 jaar geleden." Aan het woord is Andy Bowers, oprichter van Panolpy; één van de grote producenten in de Amerikaanse podcastwereld

[Column] Femke Leemeijer: Nepnieuws

Vanochtend hoorde ik op Radio 1 dat Nederlanders zich weinig zorgen maken over nepnieuws. Slechts 30 procent van ons ligt wakker van de vraag of een nieuwsbericht dat in onze nationale media verschijnt feitelijk waar is

[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling

Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders

[Column] Ronja Slierendrecht: Tijd versus pageviews

We zijn te veel bezig met pageviews en vergeten waar het echt om draait. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw publiek graag tijd besteedt aan de content die je maakt? Als je deze en andere bijbehorende vragen stelt, kom je al gauw uit op de elementen die jouw platform onderscheiden van andere mediaorganisaties en daar ligt jouw succesformule

[Column] Herman Spinhof: Nepnieuws en censuur

In de loop der tijd heb ik geleerd elke bron te wantrouwen, ook doorgaans betrouwbare. Objectiviteit bestaat niet, berichtgeving is vrijwel altijd gekleurd. Achter elk verhaal schuilt een wereldbeeld beginnend met de wijze waarop je een gebeurtenis observeert

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden