Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

IBC Tour Immersive Media

Tijd: September 18 2017 vanaf 10.00 to 12.00
Locatie: RAI Amsterdam
Straat: Europaplein 2-22
Plaats: Amsterdam
Website of map: http://www.immovator.nl/agend…
Soort gebeurtenis: tour, op, ibc, beurs
Georganiseerd door: iMMovator
Meest recente activiteit: 6 Sept

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Van 14 t/m 19 september vindt de IBC plaats in de RAI Amsterdam. Op de grootste broadcast beurs van Europa vind je alle nieuwe technologie van opname tot uitzending. Traditiegetrouw organiseert iMMovator IBC tours over deze gigantische beursvloer. Dit jaar organiseren we thematische tours en kun je onder leiding van Pieter Siekerman ontdekken wat de IBC heeft te bieden op het gebied van Immersive Media: VR, AR en MR.

De kansen voor het maken van compleet nieuwe contentbelevingen door het gebruik van VR, AR en MR liggen voor het oprapen. Hoe kun je als mediabedrijf virtual reality gebruiken om een totaalervaring te bieden? Wat hebben deze technologieën te bieden aan mediaformats? Hoe breng je via VR media-ervaringen zo dicht mogelijk bij de consument? Ook op de IBC is virtual één van de buzz words. Wat is er op deze gigantische beurs te zien als het gaat om deze techniek?

Onder leiding van Pieter Siekerman, Freelance Technology Manager & VR/AR/MR, voert deze IBC Tour je langs de hoogtepunten van de IBC op gebied van deze technologieën. Via koptelefoons voert Pieter ons langs de interessantste stands en licht toe waarom deze technieken zo’n impact gaan hebben op de media-industrie.

Over Pieter Siekerman
Pieter Siekerman is Freelance Technology Manager & VR/AR/MR. Hij adviseert verschillende bedrijven waaronder &samhoud media/The VR Cinema, 24i en iFleat op het gebied van VR,AR en MR technologie.

Aanmelden
De tour vindt plaats op maandag 18 september van 10.00-12.00 uur op de IBC. Meld je aan voor deze tour via de inschrijfknop (rechtsboven). Kosten voor deelname zijn 50,-, dit is inclusief lunch. De lunch wordt tussen 12.00-13.30 uur geserveerd bij de radiowagen van waaruit New Business Radio, Ericsson, Media Park en MediaMatters live radio maken. Het maximum aantal deelnemers voor de tour is 20 personen. 

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor IBC Tour Immersive Media om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Ernst-Jan Pfauth over het opzetten van The Correspondent

Ernst-Jan Pfauth is uitgever en medeoprichter van het advertentievrije De Correspondent. Nu het journalistieke platform in Nederland staat, werd het tijd voor een Engelstalige versie. We spreken Pfauth over de plannen

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over branded content als groeimarkt

In de 3,5 jaar dat mediasaleshouse Value Zipper bestaat, is het bedrijf niet alleen in omvang gegroeid, maar ook de omzet en het aantal klanten groeiden mee. We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes van de afgelopen jaren en de toekomst van branded content

[Interview] Beerwulf wint The Pitch van De Persgroep

De Persgroep liet onlangs (media)bedrijven en creatieven pitchen voor een uitgebreide campagne. De winnaar is Beerwulf (Heineken) die met een pitch van Media Reverse wist te overtuigen. We spreken Marc Scholten (marketeer Beerwulf), Lauren van der Heijden (directeur corporate sales De Persgroep) en Sjors Kroon (oprichter Media Reverse) over de The Pitch-concurrenten en buurten bij de brouwer

[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"

Nederlands MediaNetwerk TV spreekt met Joost Istha, opricher, eigenaar en CEO van mediabureau ZIGT

[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken

Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marianne van Soomeren: Parabel over de vos en de taarten

De vos had een plannetje. Hij wilde graag de allerlekkerste taarten gaan verkopen in zijn eigen winkeltje in het bos. Er was maar één probleem: hij kon geen taarten bakken. Daarom nodigde hij alle dieren uit het bos uit om hun lekkerste taart te maken

[Column] Reinier Rombouts: Consumenten? Het zijn net mensen

De klant is koning, ja, ja. Wanneer roep je dat? Waarschijnlijk juist in situaties waarin je vindt dat je slecht wordt bediend. Als je het gevoel krijgt dat een bedrijf of merk je vooral beschouwt als een ‘wandelende pinautomaat’. Als een consument

[Column] Erwin Fisser: Hashtags, piemels en D66

Ik geloof niet dat ik sinds de kleuterschool nog iemand de aanblik van mijn ontblootte piemel heb opgedrongen. En ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit onbedoelde piemels heb gadegeslagen

[Column] Ronja Slierendrecht: BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?

Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn

[Column] Frank Waals: Iedereen een klokkenluider

Het scoren van een mediascoop en daarmee een complete beroepsgroep een geluid geven is dankbaar, de reacties die het oplevert buitengewoon interessant

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden