Nederlands MediaNetwerk

inspraak coffeeshop afstandsbeleid tov scholen

Gegevens gebeurtenis

inspraak coffeeshop afstandsbeleid tov scholen

Tijd: Januari 7 2009 at 19.00
Locatie: De Mirandazaal van Stadhuis
Straat: Amstel 1
Plaats: Amsterdam
Soort gebeurtenis: Inspraakavond, belegd, door, het, College, van, Burgemeester, en, Wethouders
Georganiseerd door: College van Burgemeester en Wethouders
Meest recente activiteit: 7 Jan 2009

Omschrijving gebeurtenis

Woensdag 07 januari 2009 heeft om 19:00 in De De Mirandazaal een Inspraakavond belegd door het College van Burgemeester en Wethouders plaats.
MokumTV wil meer coffeeshops, en vooral bij scholen! Dat blijkt een remmende invloed op het cannabisgebruik te hebben!

Het is toch wel tragisch om te zien dat in een tijd van recessie, de gemeenteraad allerlei regels wil invoeren die de zaak er nog erger op zullen maken.
Al in 19xx werden er een aantal coffeeshops gesloten omdat ze te dicht bij een school zouden zitten. Niet dat de scholieren er mochten komen, maar het zou belangrijk zijn als symboolfunctie.
Een in 2009 is het weer tijd voor totaal overbodige en nutteloze symboliek.

Opnieuw dreigen er vele coffeeshops gesloten te worden, zo', 70 dit keer, een deel omdat ze binnen de postcode 1012 vallen, maar de meerderheid omdat ze binnen een met de natte vinger vastgestelde afstand van 200 (of is het nu 150?) meter bij een school liggen.
Op het platteland zou je nog kunnen zeggen: 150 meter is een behoorlijk eind, maar in een compacte stad als Amsterdam is dit belachelijk, en wel om een aantal redenen:
1. kroegen (en alcohol) veroorzaken aanzienlijk meer problemen dam de cannabis. Dankzij (of ondanks) de coffeeshops hebben we hier MINDER cannabisgebruikers als landen waar het gebruik streng wordt bestraft en vervolgd. Je zou dus kunnen zeggen: juist meer coffeeshops, en vooral bij scholen, want dat blijkt een remmende invloed op het gebruik te hebben.

Als u echt zo bezorgd om ons welzijn zou zijn, sluit dan kroegen, maar ook supermarkten en slijterijen die naast of in de directe omgeving van scholen liggen. Waarom is daar een identificatieplicht, die ook voor alle coffeeshops geld, wel voldoende? Terwijl de tere kinderziel overal met dit duivels gif worden geconfronteerd.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor inspraak coffeeshop afstandsbeleid tov scholen om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden