Nederlands MediaNetwerk

inspraak coffeeshop afstandsbeleid tov scholen

Gegevens gebeurtenis

inspraak coffeeshop afstandsbeleid tov scholen

Tijd: Januari 7 2009 at 19.00
Locatie: De Mirandazaal van Stadhuis
Straat: Amstel 1
Plaats: Amsterdam
Soort gebeurtenis: Inspraakavond, belegd, door, het, College, van, Burgemeester, en, Wethouders
Georganiseerd door: College van Burgemeester en Wethouders
Meest recente activiteit: 7 Jan 2009

Omschrijving gebeurtenis

Woensdag 07 januari 2009 heeft om 19:00 in De De Mirandazaal een Inspraakavond belegd door het College van Burgemeester en Wethouders plaats.
MokumTV wil meer coffeeshops, en vooral bij scholen! Dat blijkt een remmende invloed op het cannabisgebruik te hebben!

Het is toch wel tragisch om te zien dat in een tijd van recessie, de gemeenteraad allerlei regels wil invoeren die de zaak er nog erger op zullen maken.
Al in 19xx werden er een aantal coffeeshops gesloten omdat ze te dicht bij een school zouden zitten. Niet dat de scholieren er mochten komen, maar het zou belangrijk zijn als symboolfunctie.
Een in 2009 is het weer tijd voor totaal overbodige en nutteloze symboliek.

Opnieuw dreigen er vele coffeeshops gesloten te worden, zo', 70 dit keer, een deel omdat ze binnen de postcode 1012 vallen, maar de meerderheid omdat ze binnen een met de natte vinger vastgestelde afstand van 200 (of is het nu 150?) meter bij een school liggen.
Op het platteland zou je nog kunnen zeggen: 150 meter is een behoorlijk eind, maar in een compacte stad als Amsterdam is dit belachelijk, en wel om een aantal redenen:
1. kroegen (en alcohol) veroorzaken aanzienlijk meer problemen dam de cannabis. Dankzij (of ondanks) de coffeeshops hebben we hier MINDER cannabisgebruikers als landen waar het gebruik streng wordt bestraft en vervolgd. Je zou dus kunnen zeggen: juist meer coffeeshops, en vooral bij scholen, want dat blijkt een remmende invloed op het gebruik te hebben.

Als u echt zo bezorgd om ons welzijn zou zijn, sluit dan kroegen, maar ook supermarkten en slijterijen die naast of in de directe omgeving van scholen liggen. Waarom is daar een identificatieplicht, die ook voor alle coffeeshops geld, wel voldoende? Terwijl de tere kinderziel overal met dit duivels gif worden geconfronteerd.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor inspraak coffeeshop afstandsbeleid tov scholen om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: TikTok | Google-data | Fake news | Fairphone | Merkonderzoek

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

[Column] Michiel Veugelers: Geen stoppen meer aan

Bioscoop is het meest impactvolle medium om videocontent te tonen. En ondanks de komst van steeds meer streamingdiensten als Netflix en Disney+, is de bioscoopbranche levendiger dan ooit

[Column] Jeroen Verkroost: Blendle | Silicon Valley | Disney+ | Komodo draken | Gartner Hype Cycle

Mensen gaan dood, uiteindelijk. Je weet het rationeel wel, het kan dat iemand er ineens niet meer is, maar gevoelsmatig blijft het onbegrijpelijk. Hoe mooi zou het zijn als ik nog kon praten met mijn opa, of mijn moeder

[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob

Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen

[Column] Niels Bruinsma: Upfront guaranteed, zekerheid voor adverteerder of winstmaximalisatie RTL?

Vanaf deze maand is RTL Nederland gestart met een nieuwe inkoopmogelijkheid, de upfront guaranteed. Een veilingmodel dat gebaseerd is op afslag, het gewenste product wordt dus iedere week goedkoper in plaats van duurder per opbod

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden