Nederlands MediaNetwerk

Leidinggeven aan professionals (6 dg)

Gegevens gebeurtenis

Leidinggeven aan professionals (6 dg)

Tijd: September 7 2015 tot Oktober 6 2015
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 24 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Hoofden van (staf-)afdelingen, seniors, eindredacteuren, hoofdredacteuren, en projectmanagers met lijnbevoegdheid.

Misschien dacht je dat je het leidinggeven wel naast je werk kon doen, en valt dat tegen. Of leek het niet zo erg om niet meer 'one of the guys' te zijn en is dat toch wel lastig. Misschien dat je nu wel eens wil weten hoe je het eigenlijk doet als leidinggevende.
De meeste leidinggevenden zijn opgeklommen vanuit hun inhoudelijke werk als professional. Je autoriteit ontleen je vaak aan ervaring, vakkennis en anciënniteit. Het leidinggeven doe je hoogstwaarschijnlijk op basis van intuïtie en op een manier die je kent van andere leidinggevenden. Eerst lijkt dat nog niet zo'n probleem, maar na een tijdje loop je vaak toch tegen een aantal zaken aan: leidinggeven blijkt een vak apart!
De training Leidinggeven aan professionals is een brede basisopleiding die inzicht geeft in de dilemma's rondom leiderschap en die een theoretisch kader biedt van waaruit je verder kunt in de praktijk. De nadruk ligt op ervarend en ontdekkend leren. Door je eigen ervaring in een kader te plaatsen vallen de puzzelstukken op zijn plaats en kun je effectiever en steviger leiding geven.
Deelnemers ontwikkelen hun visie op leidinggeven en ontdekken wat wel of niet handig is aan hun eigen werkwijze. Ze leren balans te vinden tussen inhoudelijk verantwoordelijk zijn én het aansturen, begeleiden en opleiden van de medewerkers waar ze voor verantwoordelijk zijn.

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Drie blokken van twee aaneengesloten dagen (9.00 tot 17.00 uur) over een periode van drie maanden verspreid. Casussen uit de praktijk worden uitgediept met behulp van een trainingsacteur. Het programma is een mix van theorie, reflectie en ervaren door veel zelf te doen.

Centraal staat jouw leervraag over hoe jij wil leiding geven. Wat wordt er nu eigenlijk van je gevraagd in deze rol? Daarnaast wordt dieper ingegaan op theorieën rondom macht, stijlen van leidinggeven, communicatie & feedback, besluitvorming, conflicthantering en gespreksvoering. Iedere deelnemer krijgt uitgebreid gelegenheid om met een trainingsacteur zijn gedrag te toetsen op effectiviteit en nieuwe vaardigheden te oefenen.

Deelnemers voelen zich sterker in hun rol van leidinggevende. Ze weten waar ze heen willen en hebben vertrouwen in zichzelf en hun vaardigheid om daarop te kunnen sturen. Ze beseffen dat leidinggeven een vak apart is waarin je nooit uitgeleerd raakt.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Leidinggeven aan professionals (6 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden