Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Masterclass Beyond Loyalty

Tijd: September 25 2012 vanaf 14.00 to 17.30
Locatie: Villa Heideheuvel, Media Park Hilversum
Straat: sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.villaheideheuvel.n…
Telefoon: 035 677 7507
Soort gebeurtenis: masterclass
Georganiseerd door: iMMovator Cross Media Network
Meest recente activiteit: 3 Sept 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De manier waarop mensen in contact staan met een merk verandert sterk en snel. De meeste bedrijven proberen momenteel via trial and error hoe zij hun merk via social media inhoud kunnen geven. Hoe kun je als bedrijf, in tijden van user generated content en social media, zelf in de lead blijven en kiezen voor de juiste verbindingen met je klanten, relaties en stakeholders? Kom naar de iMMovator masterclass Beyond Loyalty en laat je informeren door onderzoek van TNO en de praktijkervaringen van Mark Woerde (Lemz).

  • Hoe ontwikkel je als bedrijf een strategie voor online verbinding met je merk?
  • Wat zijn generieke factoren en wat zijn merk-specifieke factoren die van invloed zijn op de manier waarop mensen reageren op het merk?
  • En hoe kun je die als bedrijf proactief beïnvloeden?
  • Kortom: hoe verzorg je pro-social consumer relationship management?

Corporate en marketingcommunicatie zijn dichter op elkaar komen te liggen door de opkomst van internet en social media. Naast de interne afstemming die geborgd moet zijn om een consistent merkbeleid te voeren, is het de vraag hoe je de communicatie en de interactie met je verschillende doelgroepen vormgeeft. Puur inzetten op klantenwerving en –behoud is vaak niet meer voldoende. De match tussen merk- en persoonlijke waarden van de doelgroep gaat een steeds belangrijke rol spelen in consumer relationship management. En hoe ontwikkel je daarop een strategie om de opinie over en betrokkenheid bij je merk te sturen?

TNO heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de onderliggende factoren die van invloed zijn op succesvolle prosociale merken, en ontwikkelt momenteel een instrument waarmee bedrijven kunnen (bij)sturen om media in te zetten in hun interactieve relatiebeheer. Tijdens de masterclass ‘Beyond loyalty’ zullen deze factoren uitgelegd worden.

Daarnaast zal Mark Woerde, strategy director van Lemz en auteur van de bestseller How Advertising Will Heal the World and Your Business aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe merken die hun marketingkracht aanwenden om samen met de consument echte problemen uit de wereld te helpen, succesvol kunnen zijn. Deze prosociale merken spelen in op een groeiende behoefte aan een zinvol leven.

In het tweede deel van de masterclass wordt een aantal praktijkcases van de deelnemers geanalyseerd. Als u zich inschrijft voor deze masterclass wordt een telefonische intake gedaan door TNO. Zij zullen een paar vragen stellen over uw praktijkervaring en of u een case kunt inbrengen.

Meer informatie en inschrijving via de iMMovator website.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Masterclass Beyond Loyalty om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden