Nederlands MediaNetwerk

Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices

Gegevens gebeurtenis

Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices

Tijd: Maart 28 2011 vanaf 15.00 to 17.30
Locatie: Media Academie, Villa Heideheuvel, Mediapark Hilversum
Plaats: Hilversum
Telefoon: 035 677 75 07
Soort gebeurtenis: masterclass
Georganiseerd door: Arno Bouwens
Meest recente activiteit: 10 Mrt 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Uitgevers maken nog geen winst op apps voor tablets. Uit een onderzoek van Publishr blijkt dat veel uitgevers niet weten hoeveel geld is geïnvesteerd in de ontwikkeling van een app, of wat de opbrengsten zijn. Tabletcomputers zijn niet nieuw meer, maar uitgeven op tablets is nog pionierswerk. Een goede aanleiding voor verdieping, daarom organiseert iMMovator op 28 maart een masterclass over uitgeefconcepten op mobiele devices.

De Masterclass richt zich op de snel veranderende consumptie van nieuws en achtergronden op mobiele devices. Piet Bakker (lector aan de Hogeschool Utrecht) en Thomas Engel (oprichter van the Saints,technologiebedrijf dat uitgevers helpt met mobiel uitgeven) geven in deze masterclass hun visie op de kansen en vraagstukken rondom nieuws distributie op mobiele devices. De opkomst van smartphones en tablets in 2010 heeft nieuwe kansen gecreëerd voor uitgevers en distributie partijen van content, maar roept ook veel vragen op. In de masterclass gaan we in op de volgende vragen:

  • Hoe ziet het speelveld voor nieuwsdistributie op mobiele devices eruit?
  • Welke nieuwe businessmodellen voor uitgevers ontstaan er?
  • Wat zijn de technische implicaties, mogelijkheden en kosten van distributie op mobiele devices?
  • Apple’s 30% revenu share, is dat een redelijk bedrag (percentage)?

De masterclass wordt op 28 maart gehouden in Villa Heideheuvel (Media Academie) op het Media Park in Hilversum. Kosten voor inschrijven bedragen €100,- per deelnemer. Meer informatie is te vinden op de website van iMMovator.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden