Nederlands MediaNetwerk

Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices

Gegevens gebeurtenis

Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices

Tijd: Maart 28 2011 vanaf 15.00 to 17.30
Locatie: Media Academie, Villa Heideheuvel, Mediapark Hilversum
Plaats: Hilversum
Telefoon: 035 677 75 07
Soort gebeurtenis: masterclass
Georganiseerd door: Arno Bouwens
Meest recente activiteit: 10 Mrt 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Uitgevers maken nog geen winst op apps voor tablets. Uit een onderzoek van Publishr blijkt dat veel uitgevers niet weten hoeveel geld is geïnvesteerd in de ontwikkeling van een app, of wat de opbrengsten zijn. Tabletcomputers zijn niet nieuw meer, maar uitgeven op tablets is nog pionierswerk. Een goede aanleiding voor verdieping, daarom organiseert iMMovator op 28 maart een masterclass over uitgeefconcepten op mobiele devices.

De Masterclass richt zich op de snel veranderende consumptie van nieuws en achtergronden op mobiele devices. Piet Bakker (lector aan de Hogeschool Utrecht) en Thomas Engel (oprichter van the Saints,technologiebedrijf dat uitgevers helpt met mobiel uitgeven) geven in deze masterclass hun visie op de kansen en vraagstukken rondom nieuws distributie op mobiele devices. De opkomst van smartphones en tablets in 2010 heeft nieuwe kansen gecreëerd voor uitgevers en distributie partijen van content, maar roept ook veel vragen op. In de masterclass gaan we in op de volgende vragen:

  • Hoe ziet het speelveld voor nieuwsdistributie op mobiele devices eruit?
  • Welke nieuwe businessmodellen voor uitgevers ontstaan er?
  • Wat zijn de technische implicaties, mogelijkheden en kosten van distributie op mobiele devices?
  • Apple’s 30% revenu share, is dat een redelijk bedrag (percentage)?

De masterclass wordt op 28 maart gehouden in Villa Heideheuvel (Media Academie) op het Media Park in Hilversum. Kosten voor inschrijven bedragen €100,- per deelnemer. Meer informatie is te vinden op de website van iMMovator.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker vertelt over MPG.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

[Column] Jacqueline Smit: The one who sees it differently

Liever the one who sees it differently, dan alleen maar Van Persies in het team

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden