Nederlands MediaNetwerk

Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices

Gegevens gebeurtenis

Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices

Tijd: Maart 28 2011 vanaf 15.00 to 17.30
Locatie: Media Academie, Villa Heideheuvel, Mediapark Hilversum
Plaats: Hilversum
Telefoon: 035 677 75 07
Soort gebeurtenis: masterclass
Georganiseerd door: Arno Bouwens
Meest recente activiteit: 10 Mrt 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Uitgevers maken nog geen winst op apps voor tablets. Uit een onderzoek van Publishr blijkt dat veel uitgevers niet weten hoeveel geld is geïnvesteerd in de ontwikkeling van een app, of wat de opbrengsten zijn. Tabletcomputers zijn niet nieuw meer, maar uitgeven op tablets is nog pionierswerk. Een goede aanleiding voor verdieping, daarom organiseert iMMovator op 28 maart een masterclass over uitgeefconcepten op mobiele devices.

De Masterclass richt zich op de snel veranderende consumptie van nieuws en achtergronden op mobiele devices. Piet Bakker (lector aan de Hogeschool Utrecht) en Thomas Engel (oprichter van the Saints,technologiebedrijf dat uitgevers helpt met mobiel uitgeven) geven in deze masterclass hun visie op de kansen en vraagstukken rondom nieuws distributie op mobiele devices. De opkomst van smartphones en tablets in 2010 heeft nieuwe kansen gecreëerd voor uitgevers en distributie partijen van content, maar roept ook veel vragen op. In de masterclass gaan we in op de volgende vragen:

  • Hoe ziet het speelveld voor nieuwsdistributie op mobiele devices eruit?
  • Welke nieuwe businessmodellen voor uitgevers ontstaan er?
  • Wat zijn de technische implicaties, mogelijkheden en kosten van distributie op mobiele devices?
  • Apple’s 30% revenu share, is dat een redelijk bedrag (percentage)?

De masterclass wordt op 28 maart gehouden in Villa Heideheuvel (Media Academie) op het Media Park in Hilversum. Kosten voor inschrijven bedragen €100,- per deelnemer. Meer informatie is te vinden op de website van iMMovator.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Masterclass: Uitgeefconcepten op mobiele devices om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Startup Competitie] Piet Hein van Dam over Clear

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Piet Hein van Dam van Clear

[Startup Competitie] Jan Willem Borsboom over PodcastAds

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Jan Willem Borsboom, oprichter van van PodcastAds

[Startup Competitie] Sander Nagtegaal over Unless

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Sander Nagtegaal van Unless

[Startup Competitie] Tim van der Bilt over Maze-One

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Tim van der Bilt van Maze-One

[Startup Competitie] Rens Plandsoen over We All Ride

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rens Plandsoen van We All Ride

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Top of Flop?

Geen consumentenonderzoek zal ooit de cultuur van jouw doelgroep beter omschrijven dan je consumenten zelf. Je moet alleen het gesprek aan durven gaan

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden