Nederlands MediaNetwerk

MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester

Gegevens gebeurtenis

MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester

Tijd: April 27 2009 vanaf 21.00 to 23.00
Locatie: Cafe Willem Slok
Straat: Korte Koestraat 2
Plaats: Utrecht-centrum (nabij Vredenburg)
Website of map: http://www.willemslok.nl
Soort gebeurtenis: debat
Georganiseerd door: Ton van den Berg/Jos van Sambeek
Meest recente activiteit: 25 Apr 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De Utrechtse journalistiek stond op z'n kop nadat een boze burgemeester Wolfsen liet weten dat een artikel over zijn declaraties inzake een pensionregeling hem niet aanstond omdat het gewoon geen nieuws zou zijn. Publicatie zou zijn integriteit nodeloos aantasten.

Dat zijn boosheid hierover en zijn inmenging over het wel of niet publiceren van het artikel zou leiden tot het versnipperen van meer dan 132.000 kranten was aanleiding voor een gigantische aandacht in de media. Dat had de burgemeester er voor over, zou hij verklaren. Liever dat dan lijdzaam toezien. Twee dagen later zou hij zeggen dat het een domme actie was geweest om bij journalisten en uitgeverij aan de bel te trekken.

Inmiddels is de stof waar Wolfsen doorheen moest een
beetje gedaald en komt de vraag op: Hoe gaat journalistiek Utrecht verder met Wolfsen?

Het debat onder leiding van Cees Grimbergen (Rondom 10) behandelt vragen als: wat doen journalisten als ze onder druk worden gezet niet te publiceren? Gebeurt dit vaak? In hoeverre speelt de beroepsethiek een rol in wel en niet publiceren? En hoe beoordelen we de actie van Wolfsen en was zijn excuus genoeg om een nieuwe start te maken?

Uitgenodigd zijn hierbij alle journalisten en communicatiemedewerkers van Utrecht, en andere belangstellenden. Ook politici worden uitdrukkelijk uitgenodigd mee te doen aan het debat (waarom is er geen raadsonderzoek gekomen?). Ook burgemeester Wolfsen is gevraagd aanwezig te zijn.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden