Nederlands MediaNetwerk

MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester

Gegevens gebeurtenis

MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester

Tijd: April 27 2009 vanaf 21.00 to 23.00
Locatie: Cafe Willem Slok
Straat: Korte Koestraat 2
Plaats: Utrecht-centrum (nabij Vredenburg)
Website of map: http://www.willemslok.nl
Soort gebeurtenis: debat
Georganiseerd door: Ton van den Berg/Jos van Sambeek
Meest recente activiteit: 25 Apr 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De Utrechtse journalistiek stond op z'n kop nadat een boze burgemeester Wolfsen liet weten dat een artikel over zijn declaraties inzake een pensionregeling hem niet aanstond omdat het gewoon geen nieuws zou zijn. Publicatie zou zijn integriteit nodeloos aantasten.

Dat zijn boosheid hierover en zijn inmenging over het wel of niet publiceren van het artikel zou leiden tot het versnipperen van meer dan 132.000 kranten was aanleiding voor een gigantische aandacht in de media. Dat had de burgemeester er voor over, zou hij verklaren. Liever dat dan lijdzaam toezien. Twee dagen later zou hij zeggen dat het een domme actie was geweest om bij journalisten en uitgeverij aan de bel te trekken.

Inmiddels is de stof waar Wolfsen doorheen moest een
beetje gedaald en komt de vraag op: Hoe gaat journalistiek Utrecht verder met Wolfsen?

Het debat onder leiding van Cees Grimbergen (Rondom 10) behandelt vragen als: wat doen journalisten als ze onder druk worden gezet niet te publiceren? Gebeurt dit vaak? In hoeverre speelt de beroepsethiek een rol in wel en niet publiceren? En hoe beoordelen we de actie van Wolfsen en was zijn excuus genoeg om een nieuwe start te maken?

Uitgenodigd zijn hierbij alle journalisten en communicatiemedewerkers van Utrecht, en andere belangstellenden. Ook politici worden uitdrukkelijk uitgenodigd mee te doen aan het debat (waarom is er geen raadsonderzoek gekomen?). Ook burgemeester Wolfsen is gevraagd aanwezig te zijn.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): De umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 verstrekt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden