Nederlands MediaNetwerk

MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester

Gegevens gebeurtenis

MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester

Tijd: April 27 2009 vanaf 21.00 to 23.00
Locatie: Cafe Willem Slok
Straat: Korte Koestraat 2
Plaats: Utrecht-centrum (nabij Vredenburg)
Website of map: http://www.willemslok.nl
Soort gebeurtenis: debat
Georganiseerd door: Ton van den Berg/Jos van Sambeek
Meest recente activiteit: 25 Apr 2009

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

De Utrechtse journalistiek stond op z'n kop nadat een boze burgemeester Wolfsen liet weten dat een artikel over zijn declaraties inzake een pensionregeling hem niet aanstond omdat het gewoon geen nieuws zou zijn. Publicatie zou zijn integriteit nodeloos aantasten.

Dat zijn boosheid hierover en zijn inmenging over het wel of niet publiceren van het artikel zou leiden tot het versnipperen van meer dan 132.000 kranten was aanleiding voor een gigantische aandacht in de media. Dat had de burgemeester er voor over, zou hij verklaren. Liever dat dan lijdzaam toezien. Twee dagen later zou hij zeggen dat het een domme actie was geweest om bij journalisten en uitgeverij aan de bel te trekken.

Inmiddels is de stof waar Wolfsen doorheen moest een
beetje gedaald en komt de vraag op: Hoe gaat journalistiek Utrecht verder met Wolfsen?

Het debat onder leiding van Cees Grimbergen (Rondom 10) behandelt vragen als: wat doen journalisten als ze onder druk worden gezet niet te publiceren? Gebeurt dit vaak? In hoeverre speelt de beroepsethiek een rol in wel en niet publiceren? En hoe beoordelen we de actie van Wolfsen en was zijn excuus genoeg om een nieuwe start te maken?

Uitgenodigd zijn hierbij alle journalisten en communicatiemedewerkers van Utrecht, en andere belangstellenden. Ook politici worden uitdrukkelijk uitgenodigd mee te doen aan het debat (waarom is er geen raadsonderzoek gekomen?). Ook burgemeester Wolfsen is gevraagd aanwezig te zijn.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor MediaSlok: journalistiek Utrecht & de burgemeester om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden