Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Meercameraregie

Tijd: April 19 2012 tot Mei 31 2012
Locatie: Media Academie
Straat: Sumatralaan 45, Mediapark
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: +31 (0)35 646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 23 Mrt 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Doelgroep

Iedereen, die een nieuws- en/of infotainmentprogramma wil gaan regisseren.

Korte inhoud

Het regisseren van meercameraprogramma's vereist affiniteit met het onderwerp, goed leiderschap en een gezond ruimtelijk en technisch inzicht. Daarnaast is gevoel voor fotografie en esthetiek van essentieel belang.

Voorkennis

Enige ervaring is vereist. Deze ervaring kan opgedaan zijn op het gebied van regisseren of vanuit het meedraaien in een opnameploeg als cameraman, eindregisseur of schakeltechnicus. Ook vanuit de journalistieke kant is het na gebleken technisch inzicht mogelijkheid om deze cursus te volgen.

Invulling

De training is opgebouwd vanuit het 'learning by doing' principe. De praktijkoefeningen staan centraal. Indien mogelijk worden parallel aan de regisseurs in dezelfde training de regieassistenten opgeleid. Na de eerste kennismaking worden alle studio-oefeningen met professionele ploegen opgenomen. Docenten zijn in de praktijk werkzame regisseurs, die hun sporen op het televisievlak verdiend hebben.

Specifieke inhoud

Het in de studio regisseren van :
• Driegesprek
• Discussieprogramma
• Muziekprogramma met interviews en presentatie
• Actualiteiten programma
• Eindproductie
• Gastlessen over leiderschap, licht, geluid en camera
• Communicatie met de regieassistent en de ploeg

wat kan ik na deze cursus/training

Na afloop zijn de deelnemers in staat een eenvoudig nieuws- of infotainmentprogramma te regisseren. De regisseur leert de meercameratechniek beheersen en in de uitvoering optimaal gebruik te maken van de uitvoerende ploeg.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Meercameraregie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal

Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk interviewde hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

[Column] Kenny de Vilder: De likeability van bosbranden

Wat zorgt ervoor dat de ene brand meer aandacht krijgt dan de andere? Ik heb er geen cijfers van, het kan aan mijn eigen online bubble liggen, maar krijg toch het idee dat Australië veel meer mensen écht raakt dan Brazilië of Californië

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden