Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Meercameraregie

Tijd: April 19 2012 tot Mei 31 2012
Locatie: Media Academie
Straat: Sumatralaan 45, Mediapark
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: +31 (0)35 646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 23 Mrt 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Doelgroep

Iedereen, die een nieuws- en/of infotainmentprogramma wil gaan regisseren.

Korte inhoud

Het regisseren van meercameraprogramma's vereist affiniteit met het onderwerp, goed leiderschap en een gezond ruimtelijk en technisch inzicht. Daarnaast is gevoel voor fotografie en esthetiek van essentieel belang.

Voorkennis

Enige ervaring is vereist. Deze ervaring kan opgedaan zijn op het gebied van regisseren of vanuit het meedraaien in een opnameploeg als cameraman, eindregisseur of schakeltechnicus. Ook vanuit de journalistieke kant is het na gebleken technisch inzicht mogelijkheid om deze cursus te volgen.

Invulling

De training is opgebouwd vanuit het 'learning by doing' principe. De praktijkoefeningen staan centraal. Indien mogelijk worden parallel aan de regisseurs in dezelfde training de regieassistenten opgeleid. Na de eerste kennismaking worden alle studio-oefeningen met professionele ploegen opgenomen. Docenten zijn in de praktijk werkzame regisseurs, die hun sporen op het televisievlak verdiend hebben.

Specifieke inhoud

Het in de studio regisseren van :
• Driegesprek
• Discussieprogramma
• Muziekprogramma met interviews en presentatie
• Actualiteiten programma
• Eindproductie
• Gastlessen over leiderschap, licht, geluid en camera
• Communicatie met de regieassistent en de ploeg

wat kan ik na deze cursus/training

Na afloop zijn de deelnemers in staat een eenvoudig nieuws- of infotainmentprogramma te regisseren. De regisseur leert de meercameratechniek beheersen en in de uitvoering optimaal gebruik te maken van de uitvoerende ploeg.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Meercameraregie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: TikTok | Google-data | Fake news | Fairphone | Merkonderzoek

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

[Column] Michiel Veugelers: Geen stoppen meer aan

Bioscoop is het meest impactvolle medium om videocontent te tonen. En ondanks de komst van steeds meer streamingdiensten als Netflix en Disney+, is de bioscoopbranche levendiger dan ooit

[Column] Jeroen Verkroost: Blendle | Silicon Valley | Disney+ | Komodo draken | Gartner Hype Cycle

Mensen gaan dood, uiteindelijk. Je weet het rationeel wel, het kan dat iemand er ineens niet meer is, maar gevoelsmatig blijft het onbegrijpelijk. Hoe mooi zou het zijn als ik nog kon praten met mijn opa, of mijn moeder

[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob

Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen

[Column] Niels Bruinsma: Upfront guaranteed, zekerheid voor adverteerder of winstmaximalisatie RTL?

Vanaf deze maand is RTL Nederland gestart met een nieuwe inkoopmogelijkheid, de upfront guaranteed. Een veilingmodel dat gebaseerd is op afslag, het gewenste product wordt dus iedere week goedkoper in plaats van duurder per opbod

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden