Nederlands MediaNetwerk

Montageanalyse eigen werk, fileren met Gert

Gegevens gebeurtenis

Montageanalyse eigen werk, fileren met Gert

Tijd: Mei 7 2012 tot Mei 8 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Je hebt de training Montagetheorie en -analyse, inleiding gevolgd en als redacteur, programmamaker, editor, camjo of videojournalist verschillende items of programma's gemaakt, bijvoorbeeld op het gebied van nieuws, drama, commercial, bedrijfsfilm, videoclip, etc.

Montage van een beeldverhaal is altijd spannend. Alle stukjes van de puzzel die je bedacht hebt vallen -hopelijk- op hun plek. Maar wat als dat niet gebeurt? Er komen vragen in je op als: 'zou deze opening sterker kunnen?', 'begrijpt de kijker dit?','is dit wel boeiend genoeg?', 'ik heb een shot niet gedraaid, hoe los ik dat op?', 'het programma is te lang, hoe kan ik het korter krijgen zonder dat het aan kracht verliest?', etc.

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

De deelnemer stuurt voorafgaand aan de training twee programma's of items op. Minimaal een hiervan wordt tijdens de klassikale training besproken. Een nieuwsitem, commercial, documentaire of videoclip: de montageregels en -oplossingen blijken verrassend genoeg op bijna alle genres van toepassing.
Ter plekke worden (delen) van de programma’s opnieuw gemonteerd zodat meteen wordt ervaren hoe en of de verandering werkt

• Hoe kan ik het informatiever en boeiender maken?
• Opbouw en chronologie
• Ritme
• Stijl
• Het gebruik van tekst, muziek, graphics, titels en effecten
• Montageaanpak
• Tips en tricks

Na afloop van de training is de deelnemer beter in staat om vanuit de montage te denken, vanuit montage te researchen en vanuit montage te draaien.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Montageanalyse eigen werk, fileren met Gert om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Communicatienieuws

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Andrew Groeneveld: Tevreden voor de buis]

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) publiceerde deze maand een lezenswaardig docu-ment: de Mediamonitor 2013-2014 met veel aandacht voor het kijkgedrag van de consument.

Bob van der Burg: Waar wacht u op?]

Schrijven is de op één na lekkerste bezigheid die geen geld kost en misschien wel de allerfijnste. Je kunt je ei erin kwijt en de bevrediging is groot, helemaal als het lukt. En voor sommigen ligt eeuwigdurende roem in het verschiet.

Wim Danhof: Journalistiek, voor mensen met een linker én een rechter hersenhelft!]

Door de toenemende dominantie van de factor technologie ontstaat snel behoefte aan nieuwe skills binnen mediabedrijven, en eigenlijk binnen alle bedrijven. Bedrijven zouden volgens iemand als Mark van Rijmenam zelfs ‘Big Data Scientists’ moeten aannemen.

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: HP Sprout, Beter Horen, Anderzorg]

De commercial begint met een ode aan onze handen. En terecht. Want door onze handen onderscheiden wij ons van alle andere dieren. Charles Darwin schreef meer dan een eeuw geleden dat “Man could not have attained

Rupert Parker Brady: De strategie van Peter de Mönnink]

Het is alweer een jaar geleden dat Sanoma Media Netherlands een reorganisatie en een strategische heroriëntatie aankondigde. Onder leiding van ceo Peter de Mönnink zijn er binnen een jaar 32 titels verkocht of geïntegreerd.

Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden