Nederlands MediaNetwerk

Montageanalyse eigen werk, fileren met Gert

Gegevens gebeurtenis

Montageanalyse eigen werk, fileren met Gert

Tijd: Mei 7 2012 tot Mei 8 2012
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 10 Apr 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Je hebt de training Montagetheorie en -analyse, inleiding gevolgd en als redacteur, programmamaker, editor, camjo of videojournalist verschillende items of programma's gemaakt, bijvoorbeeld op het gebied van nieuws, drama, commercial, bedrijfsfilm, videoclip, etc.

Montage van een beeldverhaal is altijd spannend. Alle stukjes van de puzzel die je bedacht hebt vallen -hopelijk- op hun plek. Maar wat als dat niet gebeurt? Er komen vragen in je op als: 'zou deze opening sterker kunnen?', 'begrijpt de kijker dit?','is dit wel boeiend genoeg?', 'ik heb een shot niet gedraaid, hoe los ik dat op?', 'het programma is te lang, hoe kan ik het korter krijgen zonder dat het aan kracht verliest?', etc.

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

De deelnemer stuurt voorafgaand aan de training twee programma's of items op. Minimaal een hiervan wordt tijdens de klassikale training besproken. Een nieuwsitem, commercial, documentaire of videoclip: de montageregels en -oplossingen blijken verrassend genoeg op bijna alle genres van toepassing.
Ter plekke worden (delen) van de programma’s opnieuw gemonteerd zodat meteen wordt ervaren hoe en of de verandering werkt

• Hoe kan ik het informatiever en boeiender maken?
• Opbouw en chronologie
• Ritme
• Stijl
• Het gebruik van tekst, muziek, graphics, titels en effecten
• Montageaanpak
• Tips en tricks

Na afloop van de training is de deelnemer beter in staat om vanuit de montage te denken, vanuit montage te researchen en vanuit montage te draaien.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Montageanalyse eigen werk, fileren met Gert om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Communicatienieuws

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Edwin Basten - Don’t just market. Neuromarket

Het vakgebied neuromarketing krijgt steeds meer aandacht. En terecht. De kennis die beschikbaar wordt vanuit de wetenschap over de werking van het brein biedt ons baanbrekende inzichten.

Deze inzichten zorgen ervoor dat er

Lees meer...

Bart Kleijn - Leve content marketing! Maar wat is eigenlijk content?

Misschien heeft u het gemist. Want op vakantie. Of juist drukdrukdruk omdat alle anderen op vakantie waren. Maar onlangs bleek uit het Marketingtrendonderzoek 2014 (Adviesbureau Berenschot in samenwerking met zes vakwebsites) dat Social Media zijn verdrongen door Contentmarketing als

Lees meer...

Jon Visbeen - Debuut Verstappen in F1 ook opsteker voor Sport1

Het moet in de genen zitten: de drang naar pure snelheid, avontuur en waaghalzerij. Max Verstappen treedt in elk geval volgend seizoen in de voetsporen van vader Jos als hij voor Scuderia Toro Rosso zijn

Lees meer...

Andrew Groeneveld - Is Merel Westrik te mooi?

Wat een rare vraag. Bestaat er een wereld waarin de schoonheid van een vrouw de grenzen van het aanvaardbare overschrijdt? Jazeker bestaat die. Het is de wereld van de nieuwsconsumenten. Althans, dat stelt

Lees meer...

Sjoerd Craenmehr - De kracht van content campagnes: een greep uit de oude doos

1982. Hasbro, de welbekende Amerikaanse speelgoedfabrikant, lanceert hun nieuwste creatie: G.I. Joe A Real American Hero. Een revolutie is geboren. De actiepoppen waren groter, sterker en

Lees meer...


Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden