Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

MWG Media BreakThroughs

Tijd: Juni 15 2011 vanaf 15.30 to 17.30
Locatie: Rai
Straat: Europaplein 22
Plaats: Amsterdam
Website of map: http://www.mwg.nl
Telefoon: 020-5737291
Soort gebeurtenis: bijeenkomst
Georganiseerd door: Marina Hertroys
Meest recente activiteit: 1 Jun 2011

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Ieder jaar zijn er nieuwe initiatieven die er alles aan doen om het vak op zijn grondvesten te doen schudden. Het zijn die doorbraken die ons zojuist wakker hebben geschud of dat binnenkort gaan doen. Àls ze door weten te breken.

Jort Kelder zal op deze laatste bijeenkomst van het seizoen een drietal sprekers aan de tand voelen. Wat zijn hun voorwaarden voor succes? En waarom slaagt het initiatief wel/niet? Is het oude wijn in nieuwe zakken, of is dit de voorbode van een nieuwe lente?
Op woensdag 15 juni tijdens de Marcom in de RAI stellen we deze en vele andere vragen aan de meest vernieuwende partijen in ons vak:

Spotify – Jonathan Forster, GM Europe & VP Ad Sales
Dit Zweedse bedrijf is officieel vorig jaar in Nederland van start gegaan. Met hun model van streaming muziek, veranderen zij de manier waarop consumenten naar muziek luisteren. Voortaan is niet meer het bezit van een track (download of CD), maar de toegang tot het repertoire de hoofdzaak. Altijd toegang tot alle muziek. Verandert dit de muziek- en radio-industrie voorgoed? Wat biedt Spotify aan adverteerders? Werkt het freemium-model goed genoeg voor Spotify? Zijn de platenmaatschappijen (die aandeelhouder zijn) de goede partijen om Spotify te funden en groot te maken?

GROUPON – Lars Veul, PR/Marketing & Communications
Zonder twijfel de snelste opkomst van een nieuwe partij die wij sinds lang gezien hebben. GROUPON (een samenstelling van coupon en group) is in no time uitgegroeid tot een wereldspeler die op lokaal niveau opereert. Via aanbiedingen online biedt GROUPON consumenten de kans een flink voordeel te krijgen bij aanbieders (winkels, restaurants etc.), en biedt zij aanbieders de kans hun zaak vol te krijgen en tegelijk ook awareness te creëren. Snijdt het mes inderdaad altijd aan twee kanten? Hoe snel is GROUPON gegroeid? En hoe zit dat in Nederland? Wat is de relevantie voor adverteerders? Is het alleen interessant voor bepaalde zaken of ook voor merkadverteerders? Is GROUPON uniek of kwetsbaar voor toetreders tot dit -blijkbaar- aantrekkelijke model (Facebook Deals, Google Offers, maar ook veel lokale partijen).

Sanoma - Corinne van Duin Hoofdredacteur Viva
Afgelopen jaar was zonder twijfel het jaar waarin de tablets zijn doorgebroken. Apple was hier de grote drijvende kracht met de iPad, maar veel aanbieders volgden. De vraag is wat dit verandert aan het mediagebruik. Voor magazines lijken de tablets een interessante ontwikkeling in de slag naar digitalisering van het mediumtype. Hoe kijkt onze grootste tijdschriftenuitgever naar deze ontwikkeling? Wordt de tablet de manier om in de toekomst magazines te lezen? Wat zijn de ervaringen tot nu toe met Apps? Hoe bepaalt Sanoma haar strategie ten aanzien hiervan? Zijn er mogelijkheden om op artikelniveau te kunnen aanbieden? Wat is de bereidheid van de consument om te betalen voor Apps? Verandert de tablet het consumentengedrag ten aanzien van betaalde digitale content?

Bovendien blikken we terug met de sprekers van vorig jaar, Joris van de Pol van Radio 538 (Tijd voor 538 verkeer), Jeroen van Hove van Twist (Banner Tracker) en Diederik Bijlsma van vZine (Voicemail massa medium). Hoe is het hen vergaan? Wat zouden ze anders hebben gedaan als ze toen wisten wat ze nu weten?

We sluiten af met een borrel op Strand Zuid!
Mis deze woensdagmiddag niet en kom op 15 juni om 16.00 uur naar de RAI in Amsterdam!
Je kunt alleen naar deze middag als je je van tevoren aanmeldt via www.mwg.nl
Ben je aangemeld voor de MWG bijeenkomst dan heb je automatisch ook toegang tot de Marcom.

Deze bijeenkomst is gratis voor leden, niet leden betalen € 70,-

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor MWG Media BreakThroughs om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden