Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Podcasten met Jonathan Groubert

Tijd: Maart 16 2017 vanaf 18.30 to 20.30
Locatie: SWITCH
Straat: Joop van den Endeplein 11
Plaats: Hilversum
Website of map: http://mediapark.nl/switch/
Soort gebeurtenis: inspiratiesessie
Georganiseerd door: Hilversum Media Campus
Meest recente activiteit: 28 Feb 2017

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Podcasts zijn terug van weggeweest! Podcasting neemt de Amerikaanse radiowereld over, en ook in Nederland worden podcasts steeds populairder. Niet zo gek, want het biedt gebruikers de mogelijkheid om (audio)programma’s (terug) te luisteren wanneer ze willen. Voor makers is een podcast een mogelijkheid om je eigen zender te worden. Tijdens de inspiratiesessie neemt Jonathan Groubert ons mee naar de wereld van podcasts.

Een podcast is een audiouitzending waarbij het geluidsbestand on demand wordt aangeboden door middel van webfeeds. Je kunt denken aan het later terug luisteren van uitgezonden radioprogramma’s in de vorm van een podcasts. Maar er zijn duizenden podcasts die nooit met de ether te maken krijgen en alleen on demand te beluisteren zijn. Ook de manier van luisteren van een podcast is totaal anders dan het luisteren naar de radio. De meeste radio staat ergens aan op de achtergrond (behang). Luisteraars van podcasts kiezen zelf hun luistermoment en vallen bijvoorbeeld ook niet midden in een programma. Ook voor makers is een podcast maken heel wat anders dan het maken van radio. Voor podcasts gelden bijvoorbeeld niet de regels van radio rond structuur. Voor podcasts geldt bijvoorbeeld niet een vaste tijdsduur. Als een gesprek interessant is kan het gerust een uur duren.

Podcasts zijn er in verschillende soorten en maten: van talkshows tot podcasts waarbij je naar een verhaal luistert. Jonathan Groubert laat tijdens de inspiratie verschillende voorbeelden van podcasts horen en gaat in op wat er nodig is om een goede podcasts te maken. Wat is de kracht van dit opkomende medium en hoe kun je dat het beste benutten?

Over Jonathan Groubert
Jonathan Groubert is de meest succesvolle radiopresentator van Nederland. Als gastheer en hoofdproducent van “The State We’re In” stond hij aan de wieg van het meest beluisterde, meest bekroonde radioprogramma geproduceerd op Nederlandse bodem. Het werd uitgezonden in de VS, Canada, Australië en Ierland via de Wereldomroep. Inmiddels is Jonathan een internationaal erkende trainer, interviewer, storyteller, documentairemaker en podcaster.

Kosten
De sessie maakt onderdeel uit van het Talent Development Program van Hilversum Media Campus, een springplank voor young professionals die dromen van een baan in de media. Ook voor professionals is het mogelijk om bij deze sessie van het Talent Development Program aan te schuiven! Deelname aan de inspiratiesessie is kosteloos, maar vol = vol.

Let op: de voertaal van deze sessie is Engels.

Locatie en tijd
De inspiratiesessie start om 18.30 uur en zijn uiterlijk 20.30 uur afgelopen. Locatie is de SWITCH (het uit containers opgebouwde zaaltje met On/Off erop), aan het Joop van den Endeplein op het Media Park.

Aanmelden
Ben je geïnteresseerd om deze inspiratiesessie te volgen? Meld je aan bij meeting@hilversummediacampus.nl. Let op: vol=vol.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Podcasten met Jonathan Groubert om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?

The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf

[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies

Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend

[Column] Michiel Rotteveel: Breaking news - Unilevers crossmedia meetmodel

Vorige week was het zover. Unilever maakt bekend dat het haar eigen crossmedia meetmodel aan het testen is en dat de eerste resultaten hoopvol zijn. Behalve een bericht op de gebruikelijke kanalen, heb ik er niet veel over gelezen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden