Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

Podcasten met Jonathan Groubert

Tijd: Maart 16 2017 vanaf 18.30 to 20.30
Locatie: SWITCH
Straat: Joop van den Endeplein 11
Plaats: Hilversum
Website of map: http://mediapark.nl/switch/
Soort gebeurtenis: inspiratiesessie
Georganiseerd door: Hilversum Media Campus
Meest recente activiteit: 28 Feb 2017

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Podcasts zijn terug van weggeweest! Podcasting neemt de Amerikaanse radiowereld over, en ook in Nederland worden podcasts steeds populairder. Niet zo gek, want het biedt gebruikers de mogelijkheid om (audio)programma’s (terug) te luisteren wanneer ze willen. Voor makers is een podcast een mogelijkheid om je eigen zender te worden. Tijdens de inspiratiesessie neemt Jonathan Groubert ons mee naar de wereld van podcasts.

Een podcast is een audiouitzending waarbij het geluidsbestand on demand wordt aangeboden door middel van webfeeds. Je kunt denken aan het later terug luisteren van uitgezonden radioprogramma’s in de vorm van een podcasts. Maar er zijn duizenden podcasts die nooit met de ether te maken krijgen en alleen on demand te beluisteren zijn. Ook de manier van luisteren van een podcast is totaal anders dan het luisteren naar de radio. De meeste radio staat ergens aan op de achtergrond (behang). Luisteraars van podcasts kiezen zelf hun luistermoment en vallen bijvoorbeeld ook niet midden in een programma. Ook voor makers is een podcast maken heel wat anders dan het maken van radio. Voor podcasts gelden bijvoorbeeld niet de regels van radio rond structuur. Voor podcasts geldt bijvoorbeeld niet een vaste tijdsduur. Als een gesprek interessant is kan het gerust een uur duren.

Podcasts zijn er in verschillende soorten en maten: van talkshows tot podcasts waarbij je naar een verhaal luistert. Jonathan Groubert laat tijdens de inspiratie verschillende voorbeelden van podcasts horen en gaat in op wat er nodig is om een goede podcasts te maken. Wat is de kracht van dit opkomende medium en hoe kun je dat het beste benutten?

Over Jonathan Groubert
Jonathan Groubert is de meest succesvolle radiopresentator van Nederland. Als gastheer en hoofdproducent van “The State We’re In” stond hij aan de wieg van het meest beluisterde, meest bekroonde radioprogramma geproduceerd op Nederlandse bodem. Het werd uitgezonden in de VS, Canada, Australië en Ierland via de Wereldomroep. Inmiddels is Jonathan een internationaal erkende trainer, interviewer, storyteller, documentairemaker en podcaster.

Kosten
De sessie maakt onderdeel uit van het Talent Development Program van Hilversum Media Campus, een springplank voor young professionals die dromen van een baan in de media. Ook voor professionals is het mogelijk om bij deze sessie van het Talent Development Program aan te schuiven! Deelname aan de inspiratiesessie is kosteloos, maar vol = vol.

Let op: de voertaal van deze sessie is Engels.

Locatie en tijd
De inspiratiesessie start om 18.30 uur en zijn uiterlijk 20.30 uur afgelopen. Locatie is de SWITCH (het uit containers opgebouwde zaaltje met On/Off erop), aan het Joop van den Endeplein op het Media Park.

Aanmelden
Ben je geïnteresseerd om deze inspiratiesessie te volgen? Meld je aan bij meeting@hilversummediacampus.nl. Let op: vol=vol.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Podcasten met Jonathan Groubert om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument

Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden