Nederlands MediaNetwerk

Projectmanagement, crossmedia (4 dg)

Gegevens gebeurtenis

Projectmanagement, crossmedia (4 dg)

Tijd: Oktober 12 2015 tot November 26 2015
Locatie: Media Academie, Mediapark
Straat: Sumatralaan 45
Plaats: Hilversum
Website of map: http://www.media-academie.nl/…
Telefoon: 035-646 62 62
Soort gebeurtenis: training
Georganiseerd door: Jacqueline Overduin
Meest recente activiteit: 24 Jul 2015

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Projectmanagers in de AV branche of van andere bedrijven die crossmediaal (willen gaan) werken.

Bijna alle projecten die op dit moment in de AV branche worden gestart hebben tot doel diverse media bij elkaar te brengen. Steeds vaker wordt van de televisie- of radiomaker verwacht dat zij in concepten kunnen denken. Ze kunnen niet meer alleen werken binnen hun oorspronkelijke vakgebied. Ook de internetexpert is niet meer iemand op een achteraf kamertje. Zijn of haar rol wordt belangrijker en samenwerking met de andere media is onontbeerlijk in de toekomst van de digitale tv.
Wat betekent crossmediaal werken nu echt in de praktijk voor jou als projectmanager? Is de content anders van een crossmediale boodschap? Hoe zorg je voor verbinding tussen de verschillende professionals, die vaak met hart en ziel hun eigen medium vertegenwoordigen in het project? Hoe krijg je überhaupt steun in je organisatie die nu nog vooral uit de afdelingen televisie, radio en internet bestaat? Hoe doe je dat? Wat vraagt dat van je?
Allemaal vragen voor een projectmanager die een crossmediale opdracht heeft aanvaard of gaat aanvaarden. Deze training neemt de algemene en persoonlijke vragen van projectmanagers, die crossmediaal werken, als uitgangspunt. De deelnemers leren te denken in doelen en resultaten. Ze bekijken de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende media als het gaat om de content. Ook leren ze over krachtenvelden en verschillende belangen die spelen in de organisatie. Wat betreft hun eigen vaardigheden, leren de projectmanagers te beïnvloeden, te verbinden en te inspireren zodat medewerkers vol enthousiasme aan hun projecten willen meewerken!

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.

Mogelijke leervragen:

  • Hoe krijg ik de verschillende belangen en mensen in mijn organisatie op één lijn?
  • Hoe zorg ik dat iedereen meedenkt op een abstracter conceptniveau?
  • Hoe benut ik de kracht van elk medium?
  • Hoe gebruik ik ieders expertise optimaal?
  • Hoe neem ik invloed en hoe kan ik mezelf beter profileren?
  • Hoe kan ik inhoud, organisatie en cultuur samen laten vallen tot het gewenst projectresultaat?
  • Hoe zorg ik ervoor dat we tot een krachtig totaalconcept komen in plaats van een optelsom van de verschillende media?

De projectmanagers hebben inzicht in hun eigen gedrag en hoe ze dit op een positieve manier kunnen inzetten om een project succesvol te laten verlopen. Ze (her)kennen de krachtenvelden binnen een organisatie en weten daar op een effectieve manier op in te spelen. Daarnaast hebben ze inhoudelijke kennis opgedaan van diverse media, waardoor zij mee kunnen denken over welke content geschikt is voor welk medium.

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Projectmanagement, crossmedia (4 dg) om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden