Nederlands MediaNetwerk

Workshop: Integer communiceren bij ontslag

Gegevens gebeurtenis

Workshop: Integer communiceren bij ontslag

Tijd: April 26 2012 vanaf 9.30 to 12.00
Locatie: The Hub
Straat: Westerstraat 187
Plaats: 1015 MA Amsterdam
Website of map: http://amsterdam.the-hub.net/…
Telefoon: 06 280 90 755
Soort gebeurtenis: workshop
Georganiseerd door: Inge Beckers
Meest recente activiteit: 14 Feb 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Voor het eerst in jaren hebben veel communicatieprofessionals en HR-adviseurs te maken met reorganisaties met afstoting van bedrijfsonderdelen, het opgeven van taken en zelfs ontslag van medewerkers. Er is nog weinig kennis hoe interne communicatie het beste aangepakt kan worden in organisaties die voor de uitdaging worden geplaatst te krimpen. Toch is er op grond van Amerikaans onderzoek veel te zeggen over hoe je de interne communicatie zo aanpakt dat medewerkers en aandeelhouders, ondanks het slechte nieuws, de noodzakelijke maatregelen aanvaarden.

In een dagdeel gaan Nancy van der Vin, specialist op het gebied van de communicatie van verandering, en Inge Beckers, gespecialiseerd in marketing- en HR-communicatie, in op de interne communicatie bij reorganisaties die ontslag en ontslagdreiging met zich meebrengen.

In de workshop van donderdag 26 april 2012 komen de deelnemers samen tot een plan van aanpak van de interne communicatie van ontslag en de dreiging van ontslag. Dit gebeurt aan de hand van de uitkomsten van onderzoek enerzijds en de beelden en ervaringen van workshopleiders en deelnemers anderzijds. Er is volop ruimte voor het uitwisselen van kennis en ervaringen.

Meer informatie: http://bit.ly/z7GNL1

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Workshop: Integer communiceren bij ontslag om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden