Nederlands MediaNetwerk

Workshop: Meer winst door prijsoptimalisatie

Gegevens gebeurtenis

Workshop: Meer winst door prijsoptimalisatie

Tijd: Januari 23 2012 vanaf 14.30 to 17.30
Locatie: Villa heideheuvel, Media park Hilversum
Soort gebeurtenis: workshop
Georganiseerd door: iMMovator en Syntens
Meest recente activiteit: 17 Jan 2012

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Prijsoptimalisatie is een krachtig instrument voor de maximalisatie van uw bedrijfswinst. Maar welke prijsstrategieën sluiten het beste aan bij bepaalde producten/diensten? En hoe bepaal je een optimale prijsstructuur? Deze en meer vragen komen aan bod tijdens de hands-on workshop 'Pricing' die iMMovator in samenwerking met Syntens organiseert op maandag 23 januari. 

Als u regelmatig bezig bent met de volgende vragen voor uw organisatie, dan is deze workshop relevant voor u:

  • Welke prijsstrategieën sluiten het beste aan bij bepaalde producten/diensten?
  • Wat zijn de voordelen van value based pricing t.o.v. cost plus pricing?
  • Hoe bepaal je een optimale prijsstructuur?
  • Hoe kan je winst maximaliseren met prijssegmentatie en prijsbundeling?
  • Welke onderzoeksmethoden zijn er om een optimale prijs te bepalen?
  • Welke psychologische factoren spelen een rol bij pricing?

Prijsoptimalisatie is een krachtig instrument voor de maximalisatie van uw bedrijfswinst. Een prijsverbetering van 1% leidt vaak tot een winstverbetering van 10-15%. Een dergelijke toename is vrijwel met geen andere tactiek snel te realiseren.
En van alle marketinginstrumenten die u heeft, is prijs de enige die omzet genereert. 
In deze workshop krijgt u de methoden aangereikt om zelfstandig prijzen te optimaliseren. De workshop wordt gegeven door Deirdre Vos van Profit Pricing (en ex ING, Nuon, NMA, Anderson Consulting).

Aan de hand van concrete cases en voorbeelden leert u:

  • Best practices in prijsstrategie
  • Prijsstelling voor nieuwe en bestaande producten
  • De invloed van prijsstelling op aankoopbeslissingen
  • Praktische inzichten uit wetenschappelijk onderzoek
  • Een plan van aanpak om uw eigen prijzen te optimaliseren


Voor wie:
Voor professionals die zich bezig houden met prijsbeleid van uw organisatie.
Waar: Media Academie, Villa Heideheuvel, Media Park Hilversum
Wanneer: Maandag 23 januari
Kosten: € 50 (exclusief btw)

Programma:
14:00      Inloop
14:30      Prijstactieken om prijzen te optimaliseren
15:00      Methoden en tips voor het vaststellen van prijzen
15:30      Introductie van cases
15:50      Korte pauze
16:00      Uitwerking en Presentatie cases
17:30      Borrel
18:30      Einde

Wilt u weten hoe u prijstactieken verantwoord in kan zetten voor meer winst? Schrijf u dan in voor de workshop pricing!

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Workshop: Meer winst door prijsoptimalisatie om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden