Nederlands MediaNetwerk

Hi,

Gisteren ontving ik een enquête van de gemeente, men wil weten hoe Haarlem (en specifiek 'mijn' wijk) is als stad voor ondernemers. Daarbij vroeg ik mezelf af of Haarlem iets speciaals biedt als plek voor het bedrijven van communicatie. Kon het zo gauw niet bedenken. Jullie wel?

Groet,
Joris

Weergaven: 251

Berichten in deze discussie

Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Haitske van de Linde zei:
Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Wat Haitske van de Linde schrijft is misschien waar, maar of de gemeente voor deze tak ook iets speciaals doet betwijfel ik.
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
De gemeente is in deze volgens mij niet actief, voor zover ik weet. Als het wel zo is hoor ik het graag :-). Wel is er een netwerk voor ondernemers / werknemers in Haarlem (actief in de media, reclame, communicatie). Iedere 2 maanden wordt er geborreld en genetwerkt in de Lichtfabriek en zijn er ook interessante sprekers aanwezig. Zeker een aanrader! Wel weer nóg een netwerk, maar goed. Check: www.netwerk023.nl.

Groeten,
Sabine
Joris Funcke zei:
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
Hoi,

Is de vraag niet meer van hoe kan een gemeente (kleinschalige) bedrijven ondersteunen? Of je daarin een aparte keuze moet maken voor communicatie is voor mij niet bij voorbaat een gegeven. Pas als Haarlem zich, gezien haar historie, wil uitspreken als "communicatiestad", dan mag ze ook wel wat meer doen. Immers, boekdrukkunst, meerdere uitgeverijen, veel schrijvers, boekwinkels etc. Overigens lijken het allemaal particuliere initiatieven die om verschillende redenen voor Haarlem hebben gekozen.
Maar wat zou de volgende stap moeten zijn? Moet Haarlem een rol spelen om bedrijven/overheden en communicatie bij elkaar te brengen of is dat de verantwoordelijkheid van de bedrijven zelf. Moet Haarlem faciliteren of initieren en op wat voor gebied dan?
Heeft iemand hier ideeen over?

groet,

Edwin

Sabine van Hooidonk zei:
De gemeente is in deze volgens mij niet actief, voor zover ik weet. Als het wel zo is hoor ik het graag :-). Wel is er een netwerk voor ondernemers / werknemers in Haarlem (actief in de media, reclame, communicatie). Iedere 2 maanden wordt er geborreld en genetwerkt in de Lichtfabriek en zijn er ook interessante sprekers aanwezig. Zeker een aanrader! Wel weer nóg een netwerk, maar goed. Check: www.netwerk023.nl.

Groeten,
Sabine
Joris Funcke zei:
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
René Vervloet zei:
Haitske van de Linde zei:
Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Wat Haitske van de Linde schrijft is misschien waar, maar of de gemeente voor deze tak ook iets speciaals doet betwijfel ik.
Mijn vraag was meer "is dat waar?". Want als dat waar is, wat is daar dan de reden van? Wat vinden communicatieprofessionals in Haarlem wat ze niet ergens anders vinden?
Is een andere vraag, maar kan misschien wel tot een antwoord leiden.
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om samen met een projectontwikkelaar een bijzonder mooi gebouw in Haarlem een invulling te geven. De gedachte is om meerdere creatieve (dus ook communicatie) en culturele bedrijven bij elkaar te zetten. Dit alles om een synergie te krijgen die in de toekomst voor een ieder leuke dingen kan opleveren.
Wat vinden jullie daarvan? Is dit een aanwinst voor Haarlem?
Hoor graag jullie reakties.
Groeten
Frank van Baaren
Hi Frank,

Mooi idee, jammer dat er in de praktijk van die synergie niet veel terecht komt. Tenzij je prachtige plannen hebt om de communicatie op gang te houden.

Groet,
Joris
Kijk even op www.harlemlegacy.com
Deze site is nu in ontwikkeling voor en door bedrijven die al hebben laten weten geinteresserd te zijn.
Binnenkort meer nieuws op de site

Eerste meeting is achter de rug. Het is geen nieuw netwerk, of zomaar een bedrijfsverzamelgebouw.
Het is een initiatief om intensief te gaan samenwerken en daarbij alle voordelen te genieten die mogelijk zijn.
Samen kunnen we Haarlem branden als nieuw merk, als nieuw creatief bolwerk.
We hebben intensief contact met de gemeente, projectontwikkelaars, Young MKB Haarlem en netwerken zoals netwerk 023.
We zitten nu in fase 1. Deze week hopelijk nog meer over de verschillende fases op de site..


Gr,

Niels
( harlem legacy)
Niels Boven zei:
Kijk even op www.harlemlegacy.com
Deze site is nu in ontwikkeling voor en door bedrijven die al hebben laten weten geinteresserd te zijn.
Binnenkort meer nieuws op de site

Eerste meeting is achter de rug. Het is geen nieuw netwerk, of zomaar een bedrijfsverzamelgebouw.
Het is een initiatief om intensief te gaan samenwerken en daarbij alle voordelen te genieten die mogelijk zijn.
Samen kunnen we Haarlem branden als nieuw merk, als nieuw creatief bolwerk.
We hebben intensief contact met de gemeente, projectontwikkelaars, Young MKB Haarlem en netwerken zoals netwerk 023.
We zitten nu in fase 1. Deze week hopelijk nog meer over de verschillende fases op de site..


Gr,

Niels
( harlem legacy)
Klinkt wel interessant. Zit zelf in een bedrijfsverzamelgebouw waar we waarschijnlijk medio 2010 moeten vertrekken, dus ik zal het in de gaten houden.
Is er al een locatie bekend?
Als onderdeel van metropoolregio Amsterdam maakt Haarlem deel uit van een campagne waarbinnen getracht wordt zoveel mogelijk creatieve industrie aan te trekken naar die regio. Feit is dat veel mensen die in Amsterdam in de communicatiesector werken, verstandigerwijs in Haarlem (zijn gaan) wonen. Nu is de aantrekkingskracht van de stad Amsterdam voor creatieven een natuurlijke. Daarnaast kun je als stad de creatieve industrie (of specifieke, gewenste onderdelen) gaan faciliteren. Haarlem kent daarvoor de campagne Nieuw Haarlem, die feitelijk nog echt goed van de grond moet komen. Maar in de tussentijd wordt wel met belangstelling en hier en daar met groot enthousiasme gekeken naar en geholpen bij diverse projecten. Zo waren bijvoorbeeld het eerste en tweede (en derde) Nederlands mediaNetwerk Event niet mogelijk geweest zonder de zeer actieve steun van Gemeente Haarlem. Het verdient aanbeveling werkbare, mooie suggesties aan te bieden aan verantwoordelijke personen binnen Economische Zaken, Gemeente Haarlem. Ook de Haarlemse burgemeester Bernt Schneiders is zeer aanspreekbaar en te porren voor elk topidee, zoals hij aangaf in zijn openingsspeech van het eerste netwerkevent. Haarlem Communicatiestad? Er wordt aan gewerkt, zoveel is duidelijk.

RSS

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden