Nederlands MediaNetwerk

Hi,

Gisteren ontving ik een enquête van de gemeente, men wil weten hoe Haarlem (en specifiek 'mijn' wijk) is als stad voor ondernemers. Daarbij vroeg ik mezelf af of Haarlem iets speciaals biedt als plek voor het bedrijven van communicatie. Kon het zo gauw niet bedenken. Jullie wel?

Groet,
Joris

Weergaven: 255

Berichten in deze discussie

Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Haitske van de Linde zei:
Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Wat Haitske van de Linde schrijft is misschien waar, maar of de gemeente voor deze tak ook iets speciaals doet betwijfel ik.
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
De gemeente is in deze volgens mij niet actief, voor zover ik weet. Als het wel zo is hoor ik het graag :-). Wel is er een netwerk voor ondernemers / werknemers in Haarlem (actief in de media, reclame, communicatie). Iedere 2 maanden wordt er geborreld en genetwerkt in de Lichtfabriek en zijn er ook interessante sprekers aanwezig. Zeker een aanrader! Wel weer nóg een netwerk, maar goed. Check: www.netwerk023.nl.

Groeten,
Sabine
Joris Funcke zei:
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
Hoi,

Is de vraag niet meer van hoe kan een gemeente (kleinschalige) bedrijven ondersteunen? Of je daarin een aparte keuze moet maken voor communicatie is voor mij niet bij voorbaat een gegeven. Pas als Haarlem zich, gezien haar historie, wil uitspreken als "communicatiestad", dan mag ze ook wel wat meer doen. Immers, boekdrukkunst, meerdere uitgeverijen, veel schrijvers, boekwinkels etc. Overigens lijken het allemaal particuliere initiatieven die om verschillende redenen voor Haarlem hebben gekozen.
Maar wat zou de volgende stap moeten zijn? Moet Haarlem een rol spelen om bedrijven/overheden en communicatie bij elkaar te brengen of is dat de verantwoordelijkheid van de bedrijven zelf. Moet Haarlem faciliteren of initieren en op wat voor gebied dan?
Heeft iemand hier ideeen over?

groet,

Edwin

Sabine van Hooidonk zei:
De gemeente is in deze volgens mij niet actief, voor zover ik weet. Als het wel zo is hoor ik het graag :-). Wel is er een netwerk voor ondernemers / werknemers in Haarlem (actief in de media, reclame, communicatie). Iedere 2 maanden wordt er geborreld en genetwerkt in de Lichtfabriek en zijn er ook interessante sprekers aanwezig. Zeker een aanrader! Wel weer nóg een netwerk, maar goed. Check: www.netwerk023.nl.

Groeten,
Sabine
Joris Funcke zei:
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
René Vervloet zei:
Haitske van de Linde zei:
Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Wat Haitske van de Linde schrijft is misschien waar, maar of de gemeente voor deze tak ook iets speciaals doet betwijfel ik.
Mijn vraag was meer "is dat waar?". Want als dat waar is, wat is daar dan de reden van? Wat vinden communicatieprofessionals in Haarlem wat ze niet ergens anders vinden?
Is een andere vraag, maar kan misschien wel tot een antwoord leiden.
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om samen met een projectontwikkelaar een bijzonder mooi gebouw in Haarlem een invulling te geven. De gedachte is om meerdere creatieve (dus ook communicatie) en culturele bedrijven bij elkaar te zetten. Dit alles om een synergie te krijgen die in de toekomst voor een ieder leuke dingen kan opleveren.
Wat vinden jullie daarvan? Is dit een aanwinst voor Haarlem?
Hoor graag jullie reakties.
Groeten
Frank van Baaren
Hi Frank,

Mooi idee, jammer dat er in de praktijk van die synergie niet veel terecht komt. Tenzij je prachtige plannen hebt om de communicatie op gang te houden.

Groet,
Joris
Kijk even op www.harlemlegacy.com
Deze site is nu in ontwikkeling voor en door bedrijven die al hebben laten weten geinteresserd te zijn.
Binnenkort meer nieuws op de site

Eerste meeting is achter de rug. Het is geen nieuw netwerk, of zomaar een bedrijfsverzamelgebouw.
Het is een initiatief om intensief te gaan samenwerken en daarbij alle voordelen te genieten die mogelijk zijn.
Samen kunnen we Haarlem branden als nieuw merk, als nieuw creatief bolwerk.
We hebben intensief contact met de gemeente, projectontwikkelaars, Young MKB Haarlem en netwerken zoals netwerk 023.
We zitten nu in fase 1. Deze week hopelijk nog meer over de verschillende fases op de site..


Gr,

Niels
( harlem legacy)
Niels Boven zei:
Kijk even op www.harlemlegacy.com
Deze site is nu in ontwikkeling voor en door bedrijven die al hebben laten weten geinteresserd te zijn.
Binnenkort meer nieuws op de site

Eerste meeting is achter de rug. Het is geen nieuw netwerk, of zomaar een bedrijfsverzamelgebouw.
Het is een initiatief om intensief te gaan samenwerken en daarbij alle voordelen te genieten die mogelijk zijn.
Samen kunnen we Haarlem branden als nieuw merk, als nieuw creatief bolwerk.
We hebben intensief contact met de gemeente, projectontwikkelaars, Young MKB Haarlem en netwerken zoals netwerk 023.
We zitten nu in fase 1. Deze week hopelijk nog meer over de verschillende fases op de site..


Gr,

Niels
( harlem legacy)
Klinkt wel interessant. Zit zelf in een bedrijfsverzamelgebouw waar we waarschijnlijk medio 2010 moeten vertrekken, dus ik zal het in de gaten houden.
Is er al een locatie bekend?
Als onderdeel van metropoolregio Amsterdam maakt Haarlem deel uit van een campagne waarbinnen getracht wordt zoveel mogelijk creatieve industrie aan te trekken naar die regio. Feit is dat veel mensen die in Amsterdam in de communicatiesector werken, verstandigerwijs in Haarlem (zijn gaan) wonen. Nu is de aantrekkingskracht van de stad Amsterdam voor creatieven een natuurlijke. Daarnaast kun je als stad de creatieve industrie (of specifieke, gewenste onderdelen) gaan faciliteren. Haarlem kent daarvoor de campagne Nieuw Haarlem, die feitelijk nog echt goed van de grond moet komen. Maar in de tussentijd wordt wel met belangstelling en hier en daar met groot enthousiasme gekeken naar en geholpen bij diverse projecten. Zo waren bijvoorbeeld het eerste en tweede (en derde) Nederlands mediaNetwerk Event niet mogelijk geweest zonder de zeer actieve steun van Gemeente Haarlem. Het verdient aanbeveling werkbare, mooie suggesties aan te bieden aan verantwoordelijke personen binnen Economische Zaken, Gemeente Haarlem. Ook de Haarlemse burgemeester Bernt Schneiders is zeer aanspreekbaar en te porren voor elk topidee, zoals hij aangaf in zijn openingsspeech van het eerste netwerkevent. Haarlem Communicatiestad? Er wordt aan gewerkt, zoveel is duidelijk.

RSS

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Jeroen Verkroost: Fair Play Pays, Search Trends, Engeland 51e staat van Amerika, holografie is hier

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden