Nederlands MediaNetwerk

Hi,

Gisteren ontving ik een enquête van de gemeente, men wil weten hoe Haarlem (en specifiek 'mijn' wijk) is als stad voor ondernemers. Daarbij vroeg ik mezelf af of Haarlem iets speciaals biedt als plek voor het bedrijven van communicatie. Kon het zo gauw niet bedenken. Jullie wel?

Groet,
Joris

Weergaven: 196

Berichten in deze discussie

Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Haitske van de Linde zei:
Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Wat Haitske van de Linde schrijft is misschien waar, maar of de gemeente voor deze tak ook iets speciaals doet betwijfel ik.
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
De gemeente is in deze volgens mij niet actief, voor zover ik weet. Als het wel zo is hoor ik het graag :-). Wel is er een netwerk voor ondernemers / werknemers in Haarlem (actief in de media, reclame, communicatie). Iedere 2 maanden wordt er geborreld en genetwerkt in de Lichtfabriek en zijn er ook interessante sprekers aanwezig. Zeker een aanrader! Wel weer nóg een netwerk, maar goed. Check: www.netwerk023.nl.

Groeten,
Sabine
Joris Funcke zei:
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
Hoi,

Is de vraag niet meer van hoe kan een gemeente (kleinschalige) bedrijven ondersteunen? Of je daarin een aparte keuze moet maken voor communicatie is voor mij niet bij voorbaat een gegeven. Pas als Haarlem zich, gezien haar historie, wil uitspreken als "communicatiestad", dan mag ze ook wel wat meer doen. Immers, boekdrukkunst, meerdere uitgeverijen, veel schrijvers, boekwinkels etc. Overigens lijken het allemaal particuliere initiatieven die om verschillende redenen voor Haarlem hebben gekozen.
Maar wat zou de volgende stap moeten zijn? Moet Haarlem een rol spelen om bedrijven/overheden en communicatie bij elkaar te brengen of is dat de verantwoordelijkheid van de bedrijven zelf. Moet Haarlem faciliteren of initieren en op wat voor gebied dan?
Heeft iemand hier ideeen over?

groet,

Edwin

Sabine van Hooidonk zei:
De gemeente is in deze volgens mij niet actief, voor zover ik weet. Als het wel zo is hoor ik het graag :-). Wel is er een netwerk voor ondernemers / werknemers in Haarlem (actief in de media, reclame, communicatie). Iedere 2 maanden wordt er geborreld en genetwerkt in de Lichtfabriek en zijn er ook interessante sprekers aanwezig. Zeker een aanrader! Wel weer nóg een netwerk, maar goed. Check: www.netwerk023.nl.

Groeten,
Sabine
Joris Funcke zei:
Ja René, dat was ook meer wat ik bedoelde. Dat er veel activiteit is klopt, maar heeft Haarlem iets speciaals voor onze soort?
René Vervloet zei:
Haitske van de Linde zei:
Ik heb het idee dat Haarlem een behoorlijk aantal communicatie (gerelateerde) bedrijven herbergt. Maar of dat ook echt klopt, dat weet ik dan weer niet.
Wat Haitske van de Linde schrijft is misschien waar, maar of de gemeente voor deze tak ook iets speciaals doet betwijfel ik.
Mijn vraag was meer "is dat waar?". Want als dat waar is, wat is daar dan de reden van? Wat vinden communicatieprofessionals in Haarlem wat ze niet ergens anders vinden?
Is een andere vraag, maar kan misschien wel tot een antwoord leiden.
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om samen met een projectontwikkelaar een bijzonder mooi gebouw in Haarlem een invulling te geven. De gedachte is om meerdere creatieve (dus ook communicatie) en culturele bedrijven bij elkaar te zetten. Dit alles om een synergie te krijgen die in de toekomst voor een ieder leuke dingen kan opleveren.
Wat vinden jullie daarvan? Is dit een aanwinst voor Haarlem?
Hoor graag jullie reakties.
Groeten
Frank van Baaren
Hi Frank,

Mooi idee, jammer dat er in de praktijk van die synergie niet veel terecht komt. Tenzij je prachtige plannen hebt om de communicatie op gang te houden.

Groet,
Joris
Kijk even op www.harlemlegacy.com
Deze site is nu in ontwikkeling voor en door bedrijven die al hebben laten weten geinteresserd te zijn.
Binnenkort meer nieuws op de site

Eerste meeting is achter de rug. Het is geen nieuw netwerk, of zomaar een bedrijfsverzamelgebouw.
Het is een initiatief om intensief te gaan samenwerken en daarbij alle voordelen te genieten die mogelijk zijn.
Samen kunnen we Haarlem branden als nieuw merk, als nieuw creatief bolwerk.
We hebben intensief contact met de gemeente, projectontwikkelaars, Young MKB Haarlem en netwerken zoals netwerk 023.
We zitten nu in fase 1. Deze week hopelijk nog meer over de verschillende fases op de site..


Gr,

Niels
( harlem legacy)
Niels Boven zei:
Kijk even op www.harlemlegacy.com
Deze site is nu in ontwikkeling voor en door bedrijven die al hebben laten weten geinteresserd te zijn.
Binnenkort meer nieuws op de site

Eerste meeting is achter de rug. Het is geen nieuw netwerk, of zomaar een bedrijfsverzamelgebouw.
Het is een initiatief om intensief te gaan samenwerken en daarbij alle voordelen te genieten die mogelijk zijn.
Samen kunnen we Haarlem branden als nieuw merk, als nieuw creatief bolwerk.
We hebben intensief contact met de gemeente, projectontwikkelaars, Young MKB Haarlem en netwerken zoals netwerk 023.
We zitten nu in fase 1. Deze week hopelijk nog meer over de verschillende fases op de site..


Gr,

Niels
( harlem legacy)
Klinkt wel interessant. Zit zelf in een bedrijfsverzamelgebouw waar we waarschijnlijk medio 2010 moeten vertrekken, dus ik zal het in de gaten houden.
Is er al een locatie bekend?
Als onderdeel van metropoolregio Amsterdam maakt Haarlem deel uit van een campagne waarbinnen getracht wordt zoveel mogelijk creatieve industrie aan te trekken naar die regio. Feit is dat veel mensen die in Amsterdam in de communicatiesector werken, verstandigerwijs in Haarlem (zijn gaan) wonen. Nu is de aantrekkingskracht van de stad Amsterdam voor creatieven een natuurlijke. Daarnaast kun je als stad de creatieve industrie (of specifieke, gewenste onderdelen) gaan faciliteren. Haarlem kent daarvoor de campagne Nieuw Haarlem, die feitelijk nog echt goed van de grond moet komen. Maar in de tussentijd wordt wel met belangstelling en hier en daar met groot enthousiasme gekeken naar en geholpen bij diverse projecten. Zo waren bijvoorbeeld het eerste en tweede (en derde) Nederlands mediaNetwerk Event niet mogelijk geweest zonder de zeer actieve steun van Gemeente Haarlem. Het verdient aanbeveling werkbare, mooie suggesties aan te bieden aan verantwoordelijke personen binnen Economische Zaken, Gemeente Haarlem. Ook de Haarlemse burgemeester Bernt Schneiders is zeer aanspreekbaar en te porren voor elk topidee, zoals hij aangaf in zijn openingsspeech van het eerste netwerkevent. Haarlem Communicatiestad? Er wordt aan gewerkt, zoveel is duidelijk.

RSS

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden