Nederlands MediaNetwerk

Ik werk al 16 jaar in de journalistiek. Als freelancer heb ik voor heel veel verschillende kranten en tijdschriften geschreven en ik streefde altijd naar zo veel mogelijk objectiviteit. Tot ik reseach ging doen voor het boek 'Man is stoer, vrouw is hoer. 12 jaar getrouwd met een loverboy.'  Mijn research leverde heel veel schokkende feiten op. Ik kon haast niet geloven dat Nederland zo'n spil was in de internationale mensenhandel en dat zo veel prostituees in de rosse buurten geen cent verdienen. Gaandeweg verloor ik mijn objectiviteit. Ik hoop dat het boek veel commotie veroorzaakt en dat de politiek onder druk van de publieke opinie de straffen voor pooiers en loverboys verhoogt. Klinkt niet als onpartijdige journalistiek, maar ik vind dat een journalist af en toe zijn onpartijdigheid mag verliezen omwille van een hoger doel. Is dat zo?

 

www.mariagenova.nl
www.strafloverboys.hyves.nl

Weergaven: 283

Bijlagen:

Berichten in deze discussie

Volgens mij is er zelden een journalist geweest die objectief verslag deed. Haje Thomas vond ik wel goed in de buurt komen, maar de zogenaamde objectiviteit van de media is altijd overschat geweest. Ga maar een willekeurig krantenartikel kritisch ontleden en je stuit op partijdige verslaggeving. Dat kan ook bijna niet anders; daar zijn we mensen voor.
Tegenwoordig is, volgens mijn bescheiden mening, het publiek een stuk mondiger en kritischer geworden, en kan heel goed een eigen mening vormen op basis van de informatie die wordt gegeven. De macht van de media is daarmee afgenomen, maar niet de macht om onderwerpen op de publieke agenda te zetten.
Ik ben het overigens persoonlijk volledig met je stelling eens: loverboys moeten zwaardere straffen krijgen! Succes met je boek!!
Een journalist is ook een mens, toch? En dit lijkt me wel erg heftig. Omdat daar zoveel menselijk leed mee gemoeid gaat! Wat een geestelijk armoe heerst er toch, ook in ons landje. Succes met je boek.
Bedankt voor jullie reacties! De komende tijd probeer ik allerlei media te bereiken om aandacht voor het onderwerp te vragen.

Groetjes,

Maria
Hi Maria,
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met je objectiviteit verliezen? Het is toch gewoon de taak van een journalist om misstanden aan het licht te brengen door feiten te verzamelen?
Ben wel benieuwd naar je boek!
succes
Marilou den Outer
In het begin wilde ik het verhaal van Anna uit het boek 'Man is stoer, vrouw is hoer' zo objectief mogelijk vertellen, maar dat bleek onhaalbaar. Ik liet me door haar aangrijpende verhaal meeslepen. Gelukkig werd haar ex schuldig bevonden en veroordeeld (in die zin werd het verhaal bevestigd door iemand die onafhankelijk is).
'Man is stoer, vrouw is hoer' is inmiddels een groot succes: meer dan zesduizend exemplaren verkocht in een paar maanden tijd.
Gelijk heb je.
Misschien politiek ??

RSS

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden