Nederlands MediaNetwerk

Informatie

Groep Film- en Televisiemakers

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor Film- en Televisiemakers

Leden: 156
Meest recente activiteit: 25 Jul 2013

Discussieforum

Mag een journalist zijn onpartijdigheid verliezen? 9 antwoorden 

Begonnen door Maria Genova. Laatste reactie van Maria Genova 21 Sept 2010.

Waarom blijft het ene TV format in leven en het andere niet?

Begonnen door Pascal van Hombergh 5 Jul 2010.

Prikbord

Opmerking

Je moet lid zijn van Groep Film- en Televisiemakers om reacties te kunnen toevoegen!

Reactie van Americo Tomas da Silva op 18 April 2012 op 22.48

Met alle plezier sluit ik mij hierbij aan.

 

Grt,

Americo da Silva

Stock fotografie & footage

Reactie van Martijn Scholte op 13 Januari 2012 op 13.35

Pepijn op genomen nadat ik hem bij zijn eerste concert ooit had gehoord. koste me een uur hem te overtuigen.

morgen treed hij op in Cafe de Kapel in Hoorn

http://vimeo.com/34391923

Reactie van Kiki Rijniers op 2 Januari 2012 op 22.45

Gelukkig nieuwjaar allemaal met veel mooie beelden!!

Reactie van Kiki Rijniers op 5 Augustus 2011 op 14.44
Dank je wel voor je reactie Daniël! Via welke software gaat dat? Maar houd je dan eigenlijk ook SD kwaliteit over erna?
Reactie van Siddhartha Barnhoorn op 5 Augustus 2011 op 11.18

Hallo allemaal,

 

Ik ben al een tijdje lid van deze groep maar heb nog niks gepost dus bij deze dat ik mezelf even introduceer.

Ik ben een bekroond film componist uit Katwijk aan Zee. Sinds 2004 heb ik muziek gemaakt voor zo'n 70+ films, daarnaast ook commercials, documentaires, bedrijfsfilmpjes, concertwerken, theaterproducties en albumwerken. Eén van m'n bekendere werken is een hitje geworden op YouTube genaamd "Embrace Life - always wear your seatbelt", die hier te zien is:

http://www.youtube.com/watch?v=h-8PBx7isoM

 

Daarnaast ook een commercial met Leonardo Dicaprio voorzien van muziek, te zien hier:

http://www.jhprod.com (de film daaronder "Paradox" is ook de moeite waard. Heb ik in 2005 gescored.)

 

Verder zijn er veel werken te horen op mijn website:

http://www.sidbarnhoorn.com

 

Met vriendelijke groet,

Sid Barnhoorn

Reactie van Kiki Rijniers op 5 Augustus 2011 op 11.00

Hi Dick en Elmar,

 

Hartelijk dank dat jullie reageerden! En Elmar, ik ben erg blij met je antwoord, want met DV kan ik idd lezen en schrijven.  Lange HD films maken het moeilijker voor mijn Mac. ;-)

 

En als ik er nog een vraag tegenaan mag gooien: hoe zit het met de bescherming van een idee? Een vriend van me heeft een idee voor reportages, kan hij dat ergens beschermen?

 

Groet,

Kiki

 

Reactie van Elmar Kroezen op 5 Augustus 2011 op 10.53

Hai Kiki,

Het hangt er een beetje van af wat je precies wil, en ook met welke apparatuur je werkt. Veel systemen kunnen nog niet goed met HD materiaal werken en dat zit hem vooral in de rekentijd die een computer nodig heeft om het videomateriaal te bewerken. (renderen, transcoderen, exporteren) Daardoor kan het soms wel een paar uur duren voordat je videoproductie klaar is.

Wat er tegenwoordig veel gebeurt bij het maken van televisieprogramma's is dat het materiaal in HD wordt gefilmd wat  uiteindelijk naar SD (Standaard defenition) wordt omgezet. Omdat de meeste zenders in Nederland nog niet HD uitzenden. Maar let op: dat gaat dit jaar nog allemaal veranderen!

In het kort: als je productie snel en eenvoudig klaar moet zijn, zou ik lekker SD (dus zoals je zelf aangeeft, op DV) te draaien. Maar als je meer tijd hebt om je productie te maken, en je medium (bijvoorbeeld omroep, maar bijvoorbeeld ook beamer, internetsite, televisie) kan HD weergeven, dan kan je ook heel goed een HD camera gebruiken. Die zijn overigens net zo eenvoudig in gebruik als een DV camera. Alleen nemen deze tegenwoordig meestal alles op een geheugenkaartje in plaats van een bandje.

 

Succes.

Reactie van Dick Stevens op 5 Augustus 2011 op 10.48
Kiki wat was je vraag?
Reactie van Kiki Rijniers op 5 Augustus 2011 op 10.15

Hallo allen,

Toch hier ook maar de vraag; op een eerder verstuurd bericht kwam geen reactie. Is er hier iemand die voor tv werkt en mij kan helpen met wat technische antwoorden? Zou top zijn!

Fijne dag & groet,

Kiki

Reactie van Paolo de Graaff op 11 Juli 2011 op 9.54

OSCM GROUP staat voor OffShore CrossMedia GROUP en is een innovatief cross media bedrijf gespecialiseerd in de wereld van de offShore industrie. OSCM GROUP bestaat uit een team van ervaren, getrainde en gecertificeerde maritiem fotografen en cameramensen die klaar staan om de grootste projecten vast te leggen waar ook ter wereld. Grotendeels trainings-, safety-, instruction-, insurrance-, documentaire-, of corporate producties. OSCM GROUP deelt haar 27 jaar kennis en ervaring in de offShore met een team van ervaren video-editors, grafisch ontwerpers en 3D animators. Zij dragen bij in het perfectioneren van de complete productie dmv films, documentaires, websites, web design, animaties, fotoreportages, fotoboeken, nieuwsbrieven en brochures zowel in print als electronisch.

OSCM GROUP

Paolo de Graaff

Founder/Creative Director

Sluisjesdijk 151

3087 AG Rotterdam

Tel. +31 (0)10 741 0610

Fax +31 (0)10 741 0611

gsm +31 (0)653 161 498

paolo@oscmgroup.com

 

Leden (144)

 
 
 

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het allermoeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan. Bijvoorbeeld in de steentijd, toen de mannen samen gingen jagen

[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring

[Colomn] Niels Bruinsma: NPO levert bonnetje van 40 miljoen in bij de Nederlandse staat

Deze week lekte het nieuws uit dat de publieke omroep vanaf een niet nader genoemd moment tot 20:00 uur reclamevrij gaat worden. Een volgens ons opmerkelijke stap, die moeilijk te verdedigen is los van politiek gewin en de publieke opinie

[MediaWeek] Bas Vlugt: Alexander, Shula, René, Wilfred & Hélène

Van het meest opvallende medianieuws was toch wel het meest opvallend het uitgelekte beleidsvoornemen van de regering om het NPO tot aan 20:00 uur reclamevrij te maken

[Column] Boudewijn van Ewijk: De stille evolutie van programmatic

Wie had ooit gedacht dat de van origine grootste concurrenten als de Persgroep, Sanoma en TMG met elkaar zouden samenwerken? Dat zij hun krachten nu bundelen om samen profielen op basis van first party data aan adverteerders te leveren? Ik vind het een slimme move

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden