Nederlands MediaNetwerk

Heeft de crisis ook in TV-land toegeslagen??
Ik merk om mij heen dat het erg rustig is, maar meestal is dat ook in deze maanden...
Maar nu is het wel erg rustig...hebben meer tv-makers er last van?

Weergaven: 117

Berichten in deze discussie

rustig? hoezo rustig?
tja, misschien een andere richting op gaan.
kijk eens

n wat is er nog meer te zien?
'We hebben ook de Rolling Stone Bill Wyman in ons programma. Na 40 jaar Stones ging hij zich steeds meer op Jump Blues en archeologie richten. Hij werkt nauw met ons samen. In ons programma heeft hij ook zijn website. Maar we hebben veel andere muzikanten, zolas Marynka, de initiatiefneemster van de Vrouwendag die binnenkort weer gehouden wordt en vele opkomende bandjes en kunstenaars.'
Een leuke clip van mij staat op
http://billwyman.com/site/vlog/378
Klopt, als ik kritisch kijk heeft de crisis zeker in de opdrachtfilm en bedrijfsmarkt al toegeslagen sinds eind vorig jaar. Tot aan november 2008 heb ik het heel druk gehad en de afgelopen twee maanden is het heel stil geworden...! Veel bedrijven bijv. stellen geplande opdrachten uit voor onbepaalde tijd en willen voorlopig even afwachten wat er met hun eigen omzet gebeurt. Veel grote ondernemingen, en zeker de financiele instellingen waar ik de afgelopen jaren veel voor heb gewerkt, hebben voorlopig andere prioriteiten dan het maken van een filmpje of grote communicatieplannen. Ik weet niet hoe lang dit gaat duren, maar ben bang dat dit zeker tot na de zomer zo zal blijven.
Ook in de TV markt komen de omroepen en producenten op dit moment niet af met nieuwe opdrachten als gevolg van een toenemende onzekerheid. Ik denk dat we met z'n allen (op elkaar?) zitten te wachten tot er iets gebeurt waardoor de economie weer op gang gaat komen. Of de regering daar met stimulerings maatregelen iets aan kan doen, betwijfel ik.
Maar het kan ook zijn dat het eerst totaal moet ontsporen voordat we weer iets met elkaar kunnen gaan opbouwen. Voorlopig zie ik het einde van deze stille tijd nog niet naderen, maar als anderen een andere mening hebben of al wel een lichtpuntje zien dan hoor ik dat graag
Ik kan met zekerheid zeggen dat natuurlijk eerst de communicatie budgetten worden bevroren.
Er zijn bij ons al meerdere opdrachten uitgesteld of afgelast.
Aan de andere kant hebben we wel weer andere opdrachten, denk hierbij aan trainingen en evaluatiefilms. Je moet wel een beetje blijven inspelen op de markt. Daarnaast ben ik ook gaan freelancen voor andere bedrijven.
Een andere keus is natuurlijk zelf wat gaan ondernemen en met elkaar leuke dingen maken, je houdt jezelf lekker bezig en vaak komen er leuke dingen uit..
De aanvragen bij Stifo (tegenwoordig Mediafonds) stromen binnen. Signaal dat 'crisis' meer tijd biedt aan mensen om gelaagdere (hoogstaande) films/documentaires te maken?
Ja, best wel. Het is heel erg rustig. Zo hop ik deze tijd van korte klus naar korte klus in plaats van dat ik een vst programma heb en een paar klusjes er naast. En zo zijn er ook wel weken dat ik maar een dagje werk. Dramatisch.

Overigens hoor ik bij producenten dat heel veel sponsoren zich terugtrekken wegens geen reductie van marketingbudgetten etc.

En dan zijn er natuurlijk ook nog eens al die producenten die tegenwoordig alleen nog maar met stagiaires werken. GRRR!

RSS

Interviews

[Startups] Ahmed Ali en Tim Smit over Moodus

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay.

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mikel Burger over Ve Global

In 2009 start een Londens bedrijf met het helpen van andere bedrijven met hun e-commerce. Om klanten die op het laatste moment, bij het winkelmandje, afhaken te verleiden om toch vooral die aankoop alsnog te doen

[Cross Media Case 2019] Laurens de Roode over De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag van KPN in als Cross Media Case

[Nederlands MediaNetwerk TV] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Phoebe Ohayon is mede-oprichter en partner van Voice Branding, een startup die merken en bedrijven helpt met het ontwikkelen en ontwerpen van hun audio-identiteit. Ze vertelt ons meer over deze nieuwe industrie

[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018

[Column] Bob Goulooze: BOB's stemadvies

Vorige week ontving ik de stemlijst voor de PS/waterschapsverkiezingen. Tamelijk onbelangrijk, maar de media staan bol van deze gehypte verkiezingen. Ik zag overal stemadviezen en dacht: laat ik nu eens een stemadvies geven aan die 70 procent niet-stemmers. Door te elimineren waar je milieu wise zeker niet op moet stemmen, blijft vanzelf de beste keuze over. Vanuit die gedachte schreef ik BOB's stemadvies op de Facebookgroep Nieuws uit Leiden

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Column] Erwin Fisser: Dokter, mijn robot begrijpt mij niet

“Hallo Steven”, roept Mickey als je het restaurant binnenloopt. “Welkom terug meneer van Belleghem”, klinkt het in de hotellobby. Steven vond dat heel prettig meen ik mij te herinneren. Wat mij betreft klinkt dat als de hel. Wel passend bij Disney

[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden