Nederlands MediaNetwerk

Story tip: The art of voice acting- The success story of a Seattle based Dutch country specialist, voice actor and business owner.

'When Olav van Zijl (39) moved from the Netherlands to the USA in 2002, he never thought that he’ll be ending up as a successful Dutch voice actor. He worked as a trucker for an organic produce wholesale company, was a wildland fire fighter and attended flight school before completing his first Dutch voice over recording for Citibank at SuperDigital studio in Portland-OR. In the following 18 months his Dutch voice was used in a variety of projects, he was casted for two movies and provided Dutch speech coaching on a number of movie sets. Now almost 2 years later van Zijl runs his own company and hosts seminars and conferences in the role of Dutch/American Country Specialist for Aperian Global from Boston ( http://www.aperianglobal.com/ - professional references available)



Please read more about Olav van Zijl in 'The News Tribune': http://www.thenewstribune.com/business/columnists/voelpel/story/448...

Dear Madam or Sir,

My name is Olav van Zijl. I am a successful Dutch Voice Actor, Country Specialist and Entrepreneur, from Seattle-WA. Together with a group of language specialists, I run 'Euro Language Services of America', providing voice acting, interpretation, speech coaching, medical transcription, subtitling and proofreading services in Dutch, English, German and French. Some of our clients include companies such as Exxon Mobil, CitiBank Group, Hilton Hotels, Northwest Airlines, Visa Credit Cards, Rosetta Stone, Walt Disney Pictures, SDI Subtitling and many more. In addition, I host seminars for 'Aperian Global' ( http://www.aperianglobal.com/ - professional references available) in the role of 'Netherlands/American Country Specialist'.

If you (or one of your colleagues) are ever in need of expertise regarding the relationship, differences and similarities between the Netherlands and US, please consider my input. In addition I have a very interesting immigration story to share. My experience as a business owner in both Amsterdam and the US gives me the opportunity to explain in detail the differences between the two nations in cultural business management, goals in regards to career development, social engagement and business etiquette. In addition, I am an active writer, very familiar with Amsterdam, and experienced with the written and audio/visual press.

If you have additional questions please feel free to contact me via 206-437-0342.
Thanks so much for your time.
Kind regards,
Olav van Zijl.



Owner/Founder Euro Language Services of America & Dutch/American Country Specialist for Aperian Global Inc.
Telephone: +1-206-437-0342
Skype: olavdutchvoice
Twitter:@olavdutchvoice
Website: http://voice123.com/olavvanzijl

Weergaven: 123

Bijlagen:

Berichten in deze discussie

Hello Olav,

I'm a young dutch voice actor, but everyone suggests my american/english voice is better then my dutch voice.
Any suggestions? Or tips on how to do american/ english voice overs while working in the Netherlands?
This is a test I made a while back: http://www.youtube.com/watch?v=E0RaIixWVeE (sorry for the bad microphone) I'm working on a new up to date clip.

RSS

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited

Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen

[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden