Nederlands MediaNetwerk

Ik ben voor mijn China Speakers Bureau twee chat-services aan het vergelijken en hoop dat misschien enkelen van jullie dat al gedaan hebben. Dat doen we een tot twee keer per maand in twee sessies, omdat we zoveel mogelijk tijdzones tijdens de kantooruren willen bereiken.
We hebben nu verschillende keren met CoverItLive gewerkt. Dat wat CoverItLive doet doen ze relatief goed en ze zijn bovendien gratis. Nadelen: ze hebben geen audio, of video. Ze kunnen niet met verschillende tijdzones werken (waardoor deelnemers gemakkelijk in verwarring raken). En hun systeem om bezoekers te tellen werkt niet.
We zijn nu ook naar Brighttalk, maar hun gratis versie voldoet niet aan wat wij willen: een keer per maand, 30 minuten. Ook hun premie service (449 USD per maand) heeft teveel nadelen: een keer per maand 90 minuten. En de bedrijven versie (949 USD per maand) is wel duur, dus ik vroeg me af of anderen die dienst al gebruikt hebben. Ook lijkt dit systeem problemen te hebben met tijdzones en lijkt wat minder geavanceerd in het chat systeem.
Enige ervaringen hier?

Weergaven: 165

Berichten in deze discussie

Dank Gitta,

Ik heb even rondgelopen, maar het lijkt me wel een heel erg Nederlandse aanpak, die niet voor ons geschikt is. Ik zoek deze dingen wel uit, maar het zijn toch vooral niet-Nederlanders in China en de VS die met de interface moeten kunnen werken.
Verder geen woord over de kosten.
Voorlopig denken we door te gaan met CoverItLive met bijvoorbeeld een conference call via Skype voor de audio en video. Zelfs al moeten we dan bij enkele mensen inbellen, dan zijn de kosten nog steeds overzichtelijk.

Gitta Bartling zei:
Ik heb zeer recent voor VMC (vrouwen in marketing en communicatie) gewerkt met OnlineSeminar.nl. Da's meer een tool (webbased) waarmee je virtuele presentaties kan houden en ook kan meechatten. Niet gratis, maar wel multifunctioneel. Audio en video via webcam, tegelijk een slideshow die meeloopt, polls die gebruikers kunnen invoeren en zowel publiek als prive chatten met de moderator, die vragen etc. door kan zetten naar de spreker.
Ik weet niet of ze met meerdere tijdzones kunnen werken, het systeem is Nederlands, maar wellicht is het ook niet nodig want je kan zelf al je teksten in je mails en aankondiggingen en zo aanpassen.

Ik heb toen ook gezocht op allerlei gratis tools, maar U-stream.tv, Stickam.com, Blogtv.com, Mogulus.com hebben allemaal wel een behoorlijke technische inslag. Je hebt eerst een cursus nodig zeg maar. En dan heb je nog KPN Conferencing - goede verhalen over gehoord maar ook niet bepaald gratis.
Bel of mail me anders even als je meer wilt weten. (zie mijn profiel)

Kijk anders ook even op http://medianetwerk.ning.com/forum/topics/tools-voor-een-virtuele-s...
Ken je avacast? Misschien net wat je zoekt: http://www.avacast.nl/nl/home.php
PS geen vervbinding mee overigens maar ooit een demo gezien die me wel beviel.
Dank, Herman,

Het wordt tijd voor een soort van digitale vergelijkingssite voor dit soort diensten. Jammer genoeg ook alleen in het Nederlands en zeker van een bedrijf in Kerkrade zou je toch verwachten dat ze het meteen ook in het Duits, Frans en Engels doen: dan hebben ze de ontwikkelingskosten er veel eerder uit. Nu kan ik hierover niet eens met mijn collega's praten, want die kunnen geen Nederlands lezen.

Verder lijkt het hosten te gaan via hun eigen site. Het aardige van CoverItLive is dat je dit op je eigen (en een hele serie andere) sites kun doen met een heel eenvoudige code.

herman couwenbergh zei:
Ken je avacast? Misschien net wat je zoekt: http://www.avacast.nl/nl/home.php
PS geen vervbinding mee overigens maar ooit een demo gezien die me wel beviel.
Hallo,

is er ook al gekeken naar Open Source oplossingen? Misschien is het een idee om zelf de faciliteiten op te zetten, op een eigen hosting-account of server?

Bijvoorbeeld:
- http://java-source.net/open-source/chat-servers/ (java oplossingen)
- http://www.red5chat.com/ een flash oplossing (eigen server nodig)

Of wat dacht je van chatten via Google Mail? Multi-users eventueel mogelijk met een gadget:
http://blogs.zdnet.com/Google/?p=625

Een vergelijkingssite ken ik niet helaas. Vraag mij af of hier veel markt voor is?

Arne

RSS

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: The mission is the message

Hoe kun je als bedrijf een mission statement inzetten om positief over het voetlicht te komen? Bob Goulooze weet het antwoord en deelt het met jou

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden