Nederlands MediaNetwerk

Informatie

Groep Journalisten

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor journalisten

Webpagina: http://Journalisten
Leden: 111
Meest recente activiteit: 15 Dec 2014

Prikbord

Opmerking

Je moet lid zijn van Groep Journalisten om reacties te kunnen toevoegen!

Reactie van Ernst Daniel Nijboer op 12 November 2010 op 15.37
Journalist correspondent in Brazilië.
Ernst Daniel Nijboer - Rio de Janeiro
Visuals & Communication Studio Brazil
Reactie van Maria Genova op 7 Juni 2010 op 12.28
Hallo Willem,
Ik heb je vraag inderdaad niet gezien. Het boek 'Man is stoer, vrouw is hoer. 12 jaar getrouwd met een loverboy' is uitgegeven door uitgeverij Conserve en kan daar of via Bol.com besteld worden. Het is ook in alle boekhandels verkrijgbaar. Het boek bleek een schot in de roos: 3 drukken in 2 maanden tijd en ik ben nu aan het onderhandelen over de filmrechten.
Als je het leuk vindt, kan ik je een gesigneerd exemplaar voor de winkelprijs van 15 euro opstruren. Mijn email is genova@casema.nl

Groetjes,

Maria
Reactie van willem rietdijk op 7 Juni 2010 op 12.09
Maria, is mijn vraag bij jou niet binnengekomen? Met vr groet, Willem
Reactie van willem rietdijk op 9 Maart 2010 op 21.26
Maria, je streeeft een hogerdoel na. Geweldig, heb je support nodig? Waar kan ik het boek bestellen. Bij de uitgever. wie is dat? met vr groet Willem
Reactie van Maria Genova op 4 Februari 2010 op 23.44
Ik werk al 16 jaar in de journalistiek. Als freelancer heb ik voor heel veel verschillende kranten en tijdschriften geschreven. Mijn nieuwe passie is boeken schrijven. Over een paar dagen verschijnt 'Man is stoer, vrouw is hoer. 12 jaar getrouwd met een loverboy.' Mijn research leverde heel veel schokkende feiten op. Ik kon haast niet geloven dat Nederland zo'n spil was in de internationale mensenhandel en dat zo veel prostituees in de rosse buurten geen cent verdienen. Ik hoop dat het boek veel commotie veroorzaakt en dat de politiek onder druk van de publieke opinie de straffen voor pooiers en loverboys verhoogt. Klinkt niet als onpartijdige journalistiek, maar ik vind dat een journalist af en toe zijn onpartijdigheid mag verliezen omwille van een hoger doel. www.mariagenova.nl
www.strafloverboys.hyves.nl
Reactie van Claudia Kamstra Malizia op 1 Februari 2010 op 10.28
Beste media friends,

Omdat ik enthousiast ben over de manier van netwerken via het Nederlands Medianetwerk sluit ik me vanaf vandaag aan bij de subgroep journalisten.
Graag schrijf ik over lifestyle & shopping in Frankfurt, de bankenstad van Europa. Ik sta open voor suggesties en vragen!
Reactie van Sjoukje Dijkstra op 28 Januari 2010 op 15.38
Hoi, ook ik ben nieuw! :-) Dus, even voorstellen. In mijn dagelijkse leven verzorg ik de PR/ bedrijfsjournalistiek voor ORTEC (www.ortec.nl / www.ortec.com) en als 'hobby' (tussen de bedrijven door) schrijf ik voor mijn eigen blog: www.carriere.blog.nl, plus doe ik her en der freelance opdrachten/ projecten. Puur voor de ervaring. Alhoewel, de extra centen ook mooi meegenomen zijn. Meer weten? Mijn profiel op Linkedin vind je hier: http://nl.linkedin.com/in/sjoukjedijkstra. Extra: voor mijn werkgever ben ik druk bezig met het opbouwen van een netwerk in de sociale media, o.a. via Twitter: www.twitter.com/ortec_logistics
Reactie van Peter Hofland op 23 Januari 2010 op 23.52
Als Nederlandtalige (freelance) journalist werkzaam in Noord Amerika (VA, Canada, Mexico, Antillen, Suriname en Aruba), ben ik nieuw in deze groep. Wie op zoek is naar een bron in de VS zoekt en dat niet vanuit Europa kan doen, of hulp nodig heeft met onderzoek/research, ik help graag...
Reactie van Ton LUITING op 30 December 2009 op 19.42
Ook ik ben nieuw, alhoewel niet in de journalistiek. Begonnen als omroepcorrespondent bij Het Vrije Volk, kwam ik in het Hilversumse (aanvankelijk Bussumse) mediawereldje en maakte als producer/samensteller programma's o.a. voor de VPRO en NOS. Werkte voor De Gooi-en Eemlander en werd PR-man van o.a. Leefbaar Hilversum. Daarna Leefbaar Nederland, waar ik de eerste perschef was van Pim Fortuyn.Na dit avontuur ging ik naar de Media-Academie om een cursus Internet Schrijven te volgen.In november 2002 werd ik de oudste internetjournalist en ben nog als zodanig werkzaam.
Reactie van Jacqueline Louter op 4 November 2009 op 10.59
Als ik jullie journalistieke "vruchten" van illustratieve beelden kan voorzien... info@jaxpix.nl
 

Leden (109)

 
 
 

Interviews

[Interview] Lucy van der Helm over de veelbesproken jongenscampagne van SIRE

SIRE lanceerde een campagne om aandacht te vragen voor de (bewegings)vrijheid van jongens. Het sloeg in als een bom. Social media stroomden binnen no time vol met lof en kritiek. We spreken met de directeur van SIRE, Lucy van der Helm

[Interview] Hesling Reidinga over Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon aka KRFL

Samen sta je altijd sterker. Dat moeten Rikki Khanna en Hesling Reidinga hebben gedacht toen ze met zwaargewichten Maarten Versteege en Michel de Goede fuseerden en een nieuw creatief bureau opzetten: KRFL. We spreken met Reidinga over de transitie van Khanna\Reidinga

[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit

[Interview] Marcel den Hoed over breken met buitenreclametradities

Recent ontwikkelde Exterion Media samen met Kinetic een nieuwe out-of-homestrategie voor Unilever, waarbij de reguliere abricampagnes van één week worden verspreid over meerdere weken. We spreken met Marcel den Hoed, Sales Director van Exterion Media, over de resultaten

[Interview] Ernst Vos over blowUP media

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford

Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie. In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen

[Column] Julie van Mol: Geen verminking, maar geslaagde plastische chirurgie

Ons telefoongesprek beschouwde ik als een pitch. Het was erop of eronder. Hem overtuigen, óf net als velen zonder netwerk in de professionele fictieschrijverij of zonder gevestigde naam lang leuren met een manuscript

[Column] Bob Goulooze: Weg met John de Mol

De vraag dringt zich op: hoe leuk is een voetbalcompetitie als één club altijd het kampioenschap behaalt? Niet denk ik. Daarom zou mijn suggestie zijn: weg met John de Mol! Geef hem een oeuvreprijs, of noem de prijs de John de Mol Media Award

[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!

Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen

[Column] Deike Schulz: Back in life, back in (cyber)reality anno 1997

In de televisiereportage Digitale Diva’s uit 1998 vertelt Yvonne dat Nara Zoyd ontstond door een deel van haarzelf te nemen en dat helemaal uit diepen en uit te vergroten. Dit met het effect dat zij op een gegeven moment niet meer wist wat schijn en wat werkelijkheid was

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden