Nederlands MediaNetwerk

Informatie

Groep Film- en Televisiemakers

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor Film- en Televisiemakers

Leden: 156
Meest recente activiteit: 25 Jul 2013

Discussieforum

Mag een journalist zijn onpartijdigheid verliezen? 9 antwoorden 

Begonnen door Maria Genova. Laatste reactie van Maria Genova 21 Sept 2010.

Waarom blijft het ene TV format in leven en het andere niet?

Begonnen door Pascal van Hombergh 5 Jul 2010.

Prikbord

Opmerking

Je moet lid zijn van Groep Film- en Televisiemakers om reacties te kunnen toevoegen!

Reactie van Americo Tomas da Silva op 18 April 2012 op 22.48

Met alle plezier sluit ik mij hierbij aan.

 

Grt,

Americo da Silva

Stock fotografie & footage

Reactie van Martijn Scholte op 13 Januari 2012 op 13.35

Pepijn op genomen nadat ik hem bij zijn eerste concert ooit had gehoord. koste me een uur hem te overtuigen.

morgen treed hij op in Cafe de Kapel in Hoorn

http://vimeo.com/34391923

Reactie van Kiki Rijniers op 2 Januari 2012 op 22.45

Gelukkig nieuwjaar allemaal met veel mooie beelden!!

Reactie van Kiki Rijniers op 5 Augustus 2011 op 14.44
Dank je wel voor je reactie Daniël! Via welke software gaat dat? Maar houd je dan eigenlijk ook SD kwaliteit over erna?
Reactie van Siddhartha Barnhoorn op 5 Augustus 2011 op 11.18

Hallo allemaal,

 

Ik ben al een tijdje lid van deze groep maar heb nog niks gepost dus bij deze dat ik mezelf even introduceer.

Ik ben een bekroond film componist uit Katwijk aan Zee. Sinds 2004 heb ik muziek gemaakt voor zo'n 70+ films, daarnaast ook commercials, documentaires, bedrijfsfilmpjes, concertwerken, theaterproducties en albumwerken. Eén van m'n bekendere werken is een hitje geworden op YouTube genaamd "Embrace Life - always wear your seatbelt", die hier te zien is:

http://www.youtube.com/watch?v=h-8PBx7isoM

 

Daarnaast ook een commercial met Leonardo Dicaprio voorzien van muziek, te zien hier:

http://www.jhprod.com (de film daaronder "Paradox" is ook de moeite waard. Heb ik in 2005 gescored.)

 

Verder zijn er veel werken te horen op mijn website:

http://www.sidbarnhoorn.com

 

Met vriendelijke groet,

Sid Barnhoorn

Reactie van Kiki Rijniers op 5 Augustus 2011 op 11.00

Hi Dick en Elmar,

 

Hartelijk dank dat jullie reageerden! En Elmar, ik ben erg blij met je antwoord, want met DV kan ik idd lezen en schrijven.  Lange HD films maken het moeilijker voor mijn Mac. ;-)

 

En als ik er nog een vraag tegenaan mag gooien: hoe zit het met de bescherming van een idee? Een vriend van me heeft een idee voor reportages, kan hij dat ergens beschermen?

 

Groet,

Kiki

 

Reactie van Elmar Kroezen op 5 Augustus 2011 op 10.53

Hai Kiki,

Het hangt er een beetje van af wat je precies wil, en ook met welke apparatuur je werkt. Veel systemen kunnen nog niet goed met HD materiaal werken en dat zit hem vooral in de rekentijd die een computer nodig heeft om het videomateriaal te bewerken. (renderen, transcoderen, exporteren) Daardoor kan het soms wel een paar uur duren voordat je videoproductie klaar is.

Wat er tegenwoordig veel gebeurt bij het maken van televisieprogramma's is dat het materiaal in HD wordt gefilmd wat  uiteindelijk naar SD (Standaard defenition) wordt omgezet. Omdat de meeste zenders in Nederland nog niet HD uitzenden. Maar let op: dat gaat dit jaar nog allemaal veranderen!

In het kort: als je productie snel en eenvoudig klaar moet zijn, zou ik lekker SD (dus zoals je zelf aangeeft, op DV) te draaien. Maar als je meer tijd hebt om je productie te maken, en je medium (bijvoorbeeld omroep, maar bijvoorbeeld ook beamer, internetsite, televisie) kan HD weergeven, dan kan je ook heel goed een HD camera gebruiken. Die zijn overigens net zo eenvoudig in gebruik als een DV camera. Alleen nemen deze tegenwoordig meestal alles op een geheugenkaartje in plaats van een bandje.

 

Succes.

Reactie van Dick Stevens op 5 Augustus 2011 op 10.48
Kiki wat was je vraag?
Reactie van Kiki Rijniers op 5 Augustus 2011 op 10.15

Hallo allen,

Toch hier ook maar de vraag; op een eerder verstuurd bericht kwam geen reactie. Is er hier iemand die voor tv werkt en mij kan helpen met wat technische antwoorden? Zou top zijn!

Fijne dag & groet,

Kiki

Reactie van Paolo de Graaff op 11 Juli 2011 op 9.54

OSCM GROUP staat voor OffShore CrossMedia GROUP en is een innovatief cross media bedrijf gespecialiseerd in de wereld van de offShore industrie. OSCM GROUP bestaat uit een team van ervaren, getrainde en gecertificeerde maritiem fotografen en cameramensen die klaar staan om de grootste projecten vast te leggen waar ook ter wereld. Grotendeels trainings-, safety-, instruction-, insurrance-, documentaire-, of corporate producties. OSCM GROUP deelt haar 27 jaar kennis en ervaring in de offShore met een team van ervaren video-editors, grafisch ontwerpers en 3D animators. Zij dragen bij in het perfectioneren van de complete productie dmv films, documentaires, websites, web design, animaties, fotoreportages, fotoboeken, nieuwsbrieven en brochures zowel in print als electronisch.

OSCM GROUP

Paolo de Graaff

Founder/Creative Director

Sluisjesdijk 151

3087 AG Rotterdam

Tel. +31 (0)10 741 0610

Fax +31 (0)10 741 0611

gsm +31 (0)653 161 498

paolo@oscmgroup.com

 

Leden (144)

 
 
 

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument

Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden