Nederlands MediaNetwerk

Alexandra Besuijen
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Alexandra Besuijen

  • Antoinette Verstegen
  • oswin schneeweisz
  • Willem Duivis
  • Barbara van Eembergen
  • Remco Janssen
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Eric Woning

Groepen van Alexandra Besuijen

 

De pagina van Alexandra Besuijen

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Het Parool
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
kunstredacteur
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Dagblad
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://parool.nl

De foto's van Alexandra Besuijen

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Alexandra Besuijen

De zwakste schakel van de krant: een lege brievenbus

Tja, daar zit je dan. Als krant. Je maakt een heel leesbaar blaadje, verzint een leuke wervingsactie (de iPad!) en de nieuwe abonnees stromen binnen. Of tenminste, dat neem ik dan maar even aan. Het zou me helemaal niets verbazen als daar een glas op is geheven en dat is de redactie ook van harte gegund. Maar dan? Dan breekt, zoals gewoonlijk, weer eens de zwakste schakel. En die is, zoals wij allen weten, de bezorging. Of liever gezegd: de niet-bezorging.



Nou was ik al gewaarschuwd…

Doorgaan

Geplaatst op 16 December 2010 om 12.30

Het persbericht van dokter Frankenstein

Ik weet niet van welke opleiding al die publiciteitsjongens en -meisjes, waar je tegenwoordig als journalist door wordt overspoeld, allemaal vandaan komen, maar echt een beste kan het niet zijn. Het lijkt mij toch dat een van de eerste, en zeker de belangrijkste dingen die je leert, het omgaan met de pers is. Dus: voor een adres, of een naam van een redacteur bel je NIET met de krant, maar je zoekt het eerst uit op internet of in het Handboek voor de Pers. Persoonlijke post richt je aan de… Doorgaan

Geplaatst op 16 December 2009 om 15.30 — 3 commentaren

Patries heeft grote borsten, Maassen is een grote lul

Ik had Theo Maassen altijd wel hoog zitten. Als cabaretier vooral, maar ook als acteur – hij was gewoon líef in Minoes – en als redelijk lekker ding. Dat gedoe met die PSV-trofee, of wat was het, vond ik wel een beetje kinderachtig, maar ach... grote mannen mogen best nog wel eens klein jongetje spelen.

Toen hij echter een fotografe een camera uit handen sloeg, vond ik hem een stuk minder leuk; het ging hier om een gerenommeerde ANP-fotografe die met toestemming foto's van zijn show… Doorgaan

Geplaatst op 10 December 2009 om 11.00 — 1 commentaar

Het anale ABC van de Viva. Het wát...?!

Op mijn vrije maandagmorgen koester ik een geheime zonde. Ik vertel het echt nooit, maar ik moet nu toch even met de billen bloot. Ik ga dan ’s morgens vroeg naar de bakker voor een vers halfje casinowit en een pak speculaas. En de Viva, want de ochtendkrant op maandag is me te dun en er staat toch alleen maar sport in. En dan thuis lekker op de bank, pot thee, boterhammen met roomboter en speculaas en lezen maar, terwijl buiten in storm en regenweer de moeders hun kinderen naar school brengen.… Doorgaan

Geplaatst op 16 November 2009 om 10.00 — 5 commentaren

Prikbord (3 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 2 November 2009 om 11.13 zei Maartje den Breejen...
Barb heeft de smaak te pakken. Komt er iemand van de Volkskrant voor Izaak in de plaats? Je hebt gelijk, netwerken kan nooit kwaad. Leuk dat je je column hier doorzet. En ja laten we es een drankje doen. Keep up the good work!
Maartje
Op 1 November 2009 om 16.09 zei Maartje den Breejen...
Ik ook hier, nog maar net. Weet alleen niet zo goed wat ik hier precies doe of zou moeten doen behalve mailen met jou. Gaat goed met mij. Kan nog wel wat opdrachtgevers gebruiken, maar mijn toko begint langzaam te draaien. En met jou?

Liefs,
Maartje
Op 1 November 2009 om 11.39 zei Tanja van Bergen...
Nou ja, je reinste telepatiek, mevrouw! Zat juist vanmorgen te denken aan fantastische moodboard dat jij een keer hebt gemaakt voor een modespecial. Misschien moesten we dat truukje nog maar eens uithalen, maar nu in Scholengids :)
 
 
 

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden