Nederlands MediaNetwerk

Alexandra Besuijen
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Alexandra Besuijen

  • Antoinette Verstegen
  • oswin schneeweisz
  • Willem Duivis
  • Barbara van Eembergen
  • Remco Janssen
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Eric Woning

Groepen van Alexandra Besuijen

 

De pagina van Alexandra Besuijen

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Het Parool
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
kunstredacteur
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Dagblad
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://parool.nl

De foto's van Alexandra Besuijen

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Alexandra Besuijen

De zwakste schakel van de krant: een lege brievenbus

Tja, daar zit je dan. Als krant. Je maakt een heel leesbaar blaadje, verzint een leuke wervingsactie (de iPad!) en de nieuwe abonnees stromen binnen. Of tenminste, dat neem ik dan maar even aan. Het zou me helemaal niets verbazen als daar een glas op is geheven en dat is de redactie ook van harte gegund. Maar dan? Dan breekt, zoals gewoonlijk, weer eens de zwakste schakel. En die is, zoals wij allen weten, de bezorging. Of liever gezegd: de niet-bezorging.



Nou was ik al gewaarschuwd…

Doorgaan

Geplaatst op 16 December 2010 om 12.30

Het persbericht van dokter Frankenstein

Ik weet niet van welke opleiding al die publiciteitsjongens en -meisjes, waar je tegenwoordig als journalist door wordt overspoeld, allemaal vandaan komen, maar echt een beste kan het niet zijn. Het lijkt mij toch dat een van de eerste, en zeker de belangrijkste dingen die je leert, het omgaan met de pers is. Dus: voor een adres, of een naam van een redacteur bel je NIET met de krant, maar je zoekt het eerst uit op internet of in het Handboek voor de Pers. Persoonlijke post richt je aan de… Doorgaan

Geplaatst op 16 December 2009 om 15.30 — 3 commentaren

Patries heeft grote borsten, Maassen is een grote lul

Ik had Theo Maassen altijd wel hoog zitten. Als cabaretier vooral, maar ook als acteur – hij was gewoon líef in Minoes – en als redelijk lekker ding. Dat gedoe met die PSV-trofee, of wat was het, vond ik wel een beetje kinderachtig, maar ach... grote mannen mogen best nog wel eens klein jongetje spelen.

Toen hij echter een fotografe een camera uit handen sloeg, vond ik hem een stuk minder leuk; het ging hier om een gerenommeerde ANP-fotografe die met toestemming foto's van zijn show… Doorgaan

Geplaatst op 10 December 2009 om 11.00 — 1 commentaar

Het anale ABC van de Viva. Het wát...?!

Op mijn vrije maandagmorgen koester ik een geheime zonde. Ik vertel het echt nooit, maar ik moet nu toch even met de billen bloot. Ik ga dan ’s morgens vroeg naar de bakker voor een vers halfje casinowit en een pak speculaas. En de Viva, want de ochtendkrant op maandag is me te dun en er staat toch alleen maar sport in. En dan thuis lekker op de bank, pot thee, boterhammen met roomboter en speculaas en lezen maar, terwijl buiten in storm en regenweer de moeders hun kinderen naar school brengen.… Doorgaan

Geplaatst op 16 November 2009 om 10.00 — 5 commentaren

Prikbord (3 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 2 November 2009 om 11.13 zei Maartje den Breejen...
Barb heeft de smaak te pakken. Komt er iemand van de Volkskrant voor Izaak in de plaats? Je hebt gelijk, netwerken kan nooit kwaad. Leuk dat je je column hier doorzet. En ja laten we es een drankje doen. Keep up the good work!
Maartje
Op 1 November 2009 om 16.09 zei Maartje den Breejen...
Ik ook hier, nog maar net. Weet alleen niet zo goed wat ik hier precies doe of zou moeten doen behalve mailen met jou. Gaat goed met mij. Kan nog wel wat opdrachtgevers gebruiken, maar mijn toko begint langzaam te draaien. En met jou?

Liefs,
Maartje
Op 1 November 2009 om 11.39 zei Tanja van Bergen...
Nou ja, je reinste telepatiek, mevrouw! Zat juist vanmorgen te denken aan fantastische moodboard dat jij een keer hebt gemaakt voor een modespecial. Misschien moesten we dat truukje nog maar eens uithalen, maar nu in Scholengids :)
 
 
 

Interviews

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart

Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden