Nederlands MediaNetwerk

Bibi Veth
  • Haarlem
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten (2)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Bibi Veth

  • Jacqueline Kuyt
  • Marianne van Leeuwen
  • Mark Meuwese
  • Mabel van den dungen
  • Anna-Maria Mantel-Giannattasio
  • Catelijne Gerlag
  • Kim de Vries
  • Judy Landman
  • Sharine
  • Martine de Klein
  • Barbara van Eembergen
  • Femke
  • Patricia van Liemt
  • Karin van Duuren
  • Lia Hoes
 

De pagina van Bibi Veth

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Vrouw.nl
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eindredactie
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Online vrouwenmagazine. Doelgroep: vrouwen tussen 25-45. Het doel is vrouwen met een sterke mening een platform te bieden. Meer aandacht vragen voor vrouwen die hun capaciteiten benutten middels artikelen gericht op Super Vrouwen ed. Naast een stukje inhoud en emancipatie, bieden wij ook een stuk vermaak door recensies van nieuwe boeken, muziek, theater, mode en cosmetica.

Mijn taken:
- Aansturen vrijwillige 20-koppige web-redactie
- Redigeren, publiceren en beheren online content
- Dagelijks aanpassen van de visuals op de site
- Contact leggen met en onderhouden van externen (uitgeverijen, advertising partners, partners)
- Recensiemateriaal aanvragen en uitzetten bij de redactie
- Eigen content schrijven
- Fotografie

Zelf ben ik een vrouwencommunity gestart: haarnetwerk om vrouwen te verenigen ter bevordering van de gelijkwaardigheid en reputatie van de werkende vrouw. Hier kun je je eigen bedrijf promoten, ervaring en tips uitwisselen, relevante artikelen ed. plaatsen.

Binnenkort ga ik ook freelancen, BibiVeth foto & tekst (de site is nog niet helemaal compleet!)
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.vrouw.nl

Interestingness

Vrouwennetwerk Haarnetwerk ter bevordering van de gelijkwaardigheid van vrouwen.

De blog van Bibi Veth

Doe iets aan het milieu, begin klein!

Het is me opgevallen dat er in deze tijd steeds bewuster naar onze leefomgeving wordt gekeken en naar oplossingen wordt gezocht om, in welke hoedanigheid dan ook, bij te dragen aan een schoner milieu. Wil je ook bijdragen aan een gezonder milieu, maar je weet niet hoe? Begin dan op kleine schaal met een lettertype voor een beter milieu: Ecofont.



Ecofont is ontwikkeld door SPRANQ creative communications, om de bewustwording te stimuleren. Want dagelijks maak je niet… Doorgaan

Geplaatst op 3 Maart 2009 om 21.45

Vrouwen stagneren hun eigen groei



Ondanks ons progressieve tijdperk, zijn we qua gewoonten en denken niet zo vooruitstrevend als we dachten. Uit de 'Masterclass' over 'mind bugs', die de Amerikaanse professor in de sociale ethiek Mahzarin Banaji 4 november jongstleden gaf, blijkt dat mensen zich nog teveel laten regeren door (gender-)vooroordelen. Zo zal een gekleurde man binnen het bedrijfsleven op veel minder vooroordelen stuiten, dan een blanke vrouw. Zelfs met de opkomende vrouwen aan top, wordt… Doorgaan

Geplaatst op 21 November 2008 om 15.30 — 1 commentaar

Prikbord (16 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 27 December 2008 om 22.35 zei Judy Landman...
Wat leuk om jou zo te ontmoeten. Dank voor je uitnodiging. Wat me dan meteen zo nieuwsgierig maakt: wat bracht je op mijn pad?
Op 23 December 2008 om 22.13 zei Joop Menting...
Beste lid van het Nederlands Medianetwerk,

Wij wensen u een geweldige kerst en een prachtig en succesvol 2009.
Om dit enige kracht bij te zetten hebben we voor u een kerstkaartje gemaakt. Kijk op: http://www.juister.com/kerstkaart.php.

Met vriendelijke groet,


Joop Menting
www.juister.com

Copyright Juister Imaginairies
powered by phplist v 2.10.5, © tincan ltd
Op 16 December 2008 om 10.38 zei Inge Bosma...
Dank voor je mail en een goed idee Bibi ik zal gaan posten op het vrouwennetwerk op basis van relevantie natuurlijk.
Ik ben zelf key accountmanager in een vrouwvriendelijk bedrijf Sanoma.
80 % van de werknemers zijn vrouw en er wordt redelijk veel in deeltijd gewerkt. De staf is echter wel mannelijk maar het middenkader en de hoofdredacties zijn vrouwelijk.
Op 12 December 2008 om 11.35 zei Maaike de Boer...
Dat weet ik eigenlijk niet. Zal eens informeren bij Sanne!
Op 12 December 2008 om 10.46 zei Maaike de Boer...
Ik heb me aangemeld, hoor! Ik weet niet of ik zomaar voor jullie mag schrijven, volgens mij hanteert Sanoma een concurrentiebeding. :(
Op 11 December 2008 om 22.46 zei Lia Hoes...
Hallo Bibi, bedankt voor je uitnodiging zal vast en zeker een keer op de site kijken en lezen. Maar ik ben geen schijver dus zal niet gauw op stukken reageren. Gr Lia
Op 11 December 2008 om 16.28 zei Dunja Schmoll...
Dank je wel voor je bericht Bibi!
Zodra ik tijd heb, zal ik me zeker wat gaan verdiepen in je vrouwencommunity. Want daar ontbreekt het sterke vrouwen jammer genoeg vaak aan... tijd!

Hartelijke groet,
Dunja
Op 8 December 2008 om 15.46 zei Monique Lindeboom...
hoi bib, heel leuk, wist niet dat het bestond. ben nogal druk en krijg veel verzoeken voor virtuele netwerken. als ik een gaatje vind, zal ik me er zeker in verdiepen. heel hartelijke groeten, monique lindeboom
Op 8 December 2008 om 10.12 zei willem rietdijk...
Bibi, goedemorgen.
Mijn inbreng is effectief t.o.v. vrouwen ,dat ik voor de bladen waarvoor ik werk als adjunct hoofdredacteur ,et enthousiasme uit kijk en mijn voelhorens scherp zet als het om vrouwelijke journalistes gaat. Ze schrijven vaak veel vlotter en met veel meer gevoel en realiteitszin dan de mannelijke collega's.
Inzake een artikel of column zou ik graag doen. Even een vraagje: De column is dat digitaal op het net, of wordt er ook een printmedium gecommuniceerd in Nederland? Heb je het persbericht van Buro Wullenhoven ( de dames Janneke Boer en Liduine Thomas) zonet gekregen en gelezen. Zo niet dan wil ik het je gaarne toesturen, Ik kan ongetwifeld jouw e-mail adres opzoeken, maar misschien kan je het me zo geven, groet Willem Rietdijk
Op 5 December 2008 om 10.31 zei willem rietdijk...
Bibi, ik hem gevonden. Hij staat in je blogberichten. Vrouwen stagneren hun eigen groei. Graag reactie s.v.p, bij voorbaat dank . Groet, Willem Rietdijk
 
 
 

Interviews

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: TikTok | Google-data | Fake news | Fairphone | Merkonderzoek

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

[Column] Michiel Veugelers: Geen stoppen meer aan

Bioscoop is het meest impactvolle medium om videocontent te tonen. En ondanks de komst van steeds meer streamingdiensten als Netflix en Disney+, is de bioscoopbranche levendiger dan ooit

[Column] Jeroen Verkroost: Blendle | Silicon Valley | Disney+ | Komodo draken | Gartner Hype Cycle

Mensen gaan dood, uiteindelijk. Je weet het rationeel wel, het kan dat iemand er ineens niet meer is, maar gevoelsmatig blijft het onbegrijpelijk. Hoe mooi zou het zijn als ik nog kon praten met mijn opa, of mijn moeder

[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob

Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen

[Column] Niels Bruinsma: Upfront guaranteed, zekerheid voor adverteerder of winstmaximalisatie RTL?

Vanaf deze maand is RTL Nederland gestart met een nieuwe inkoopmogelijkheid, de upfront guaranteed. Een veilingmodel dat gebaseerd is op afslag, het gewenste product wordt dus iedere week goedkoper in plaats van duurder per opbod

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden