Nederlands MediaNetwerk

Herman Hiemstra
  • Man
  • Leidschendam, The Netherlands
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Herman Hiemstra

  • Pieter Taffijn
  • Dominic Verbruggen
  • Jacoline van der Plas
  • Albert Roele
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Bas Vlugt

Groepen van Herman Hiemstra

 

De pagina van Herman Hiemstra

Recente activiteiten

Herman Hiemstra heeft foto's geplaatst
6 Mrt 2012
Herman Hiemstra is lid geworden van de groep van Redactie Nederlands MediaNetwerk
Miniatuur

Groep Journalisten

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor journalisten
6 Mrt 2012
Herman Hiemstra heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
6 Mrt 2012
Albert Roele en Herman Hiemstra zijn nu bevriend
6 Mrt 2012
Herman Hiemstra is lid geworden van de groep van Redactie Nederlands MediaNetwerk
Miniatuur

Groep Internet

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor Internet Professionals
5 Mrt 2012
Herman Hiemstra is lid geworden van de groep van Robert Rosendal
Miniatuur

Tekstschrijvers/redacteuren/correctoren

Voor uitwisseling voor van alles op het gebied van schrijven, redigeren en corrigeren. Ook het zakelijk uitwisselen van projecten kan en mag hier plaatsvinden. Ben je daarnaast geïnteresseerd in opmaak, ontwerp en vormgeving? Welkom!
5 Mrt 2012
Herman Hiemstra posted blog posts
4 Mrt 2012
Herman Hiemstra is nu lid van Nederlands MediaNetwerk
26 Apr 2010
Herman Hiemstra en Redactie Nederlands MediaNetwerk zijn nu bevriend
5 Aug 2009

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Herman Hiemstra Copy & Concepts
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eigenaar
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Ik help anderen succesvol te zijn in hun communicatie. Ik doe dat vooral door complexe boodschappen toegankelijk en vage concepten concreet te maken. Daarbij maak ik gebruik van die media waarmee het eindresultaat zo goed mogelijk wordt bereikt. Dat kan de ene keer bijvoorbeeld een brochure zijn of een persbericht. De andere keer de eigen website van de klant of de gerichte inzet van social media.

‘Ik ben absoluut tegen de puurheid van taal. Als het iets wezenlijks bijdraagt, moet je anglicismen, germanismen en gallicismen direct toepassen…’

Specialties
Conceptontwikkeling, tekstschrijven, SEO, copywriting, webredactie, webjournalistiek, communicatie- en evenementenproductie, social media, public affairs, public relations, belangenbehartiging, projectmanagement.
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/hermanhiemstra

De foto's van Herman Hiemstra

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Herman Hiemstra

De moord op Walther Rathenau

Zaterdag 24 juni 1922 leek een dag als alle andere. Ook in Berlijn-Grünewald, waar Walther Rathenau, minister van Buitenlandse Zaken van de Republiek van Weimar, zich opmaakte voor de dagelijkse autorit naar zijn ministerie aan de Wilhelmstrasse.

Die ochtend werd zijn auto ter hoogte van de Königsallee ingehaald door een ander voertuig. Eén van de inzittenden beschoot de minister met een MP-18 machinepistool. Een tweede man gooide een handgranaat naar binnen. De bewindsman…

Doorgaan

Geplaatst op 4 Maart 2012 om 15.48

Schrijven als een Neanderthaler

Toen de status van een vrouw nog in de eerste plaats werd bepaald door haar burgerlijke staat, bestond er een streng onderscheid tussen ‘juffrouw’ en ‘mevrouw’. Een ongetrouwde vrouw werd – ongeacht haar leeftijd – aangesproken met ‘juffrouw’; een getrouwde met ‘mevrouw’. Vandaag de dag is dit verschil vrijwel verdwenen. Het heeft plaatsgemaakt voor een onderscheid naar leeftijd en functie. Alleen jonge verkoopsters en serveersters worden nog met ‘juffrouw’…

Doorgaan

Geplaatst op 4 Maart 2012 om 14.20

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden