Nederlands MediaNetwerk

Ivo Kamphuis
  • Man
  • Enschede
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's (15)
  • Fotoalbums
  • Video's
 

De pagina van Ivo Kamphuis

Recente activiteiten

Ivo Kamphuis heeft een foto geplaatst
15 Nov 2018
Ivo Kamphuis heeft een foto geplaatst
5 Nov 2018
Ivo Kamphuis heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
5 Nov 2018
Ivo Kamphuis heeft een foto geplaatst

© Ivo Kamphuis, “The End of Days”, 2018

Een object van Ivo Kamphuis voor de tentoonstelling KUNSTtafelen in het Rijksmuseum Twenthe van 4 maart t/m 8 april 2018.
3 Mrt 2018
Ivo Kamphuis heeft foto's geplaatst
24 Jan 2018
Ivo Kamphuis heeft zijn/haar profielfoto bijgewerkt
24 Jan 2018

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Ivo Kamphuis
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Artist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
In his paintings and sculptures, Ivo Kamphuis uses old children’s toys and skeletons of wild animals he freed from poachers’ traps. He takes the carcasses to his studio where they are incorporated in oil paint assemblages or bone sculptures. By reusing and revitalising bones and skulls in his art, he gives them new life. Kamphuis’ work is about metamorphoses, transformation processes and transferences of the soul. The artist makes phantasy animals out the remains of dead animals. He describes his two-dimensional work as oil paint assemblages. All kinds of objects are pushed into wet paint. Bright colours contrasts sharply with macabre images.

The artist does not only compose with animal bones but also with the caps of tubes of paint, children’s toys and other ‘useless’ objects. These acquire a different, unusual function in his work. The central theme is the artist’s fascination with the remains of dead animals, with the hunt, with murderous man who considers himself superior as the ruler of creation and allows himself to commit the most heinous crimes against animals. Kamphuis cherishes the remains of dead animals as if they were relics. But instead of mourning their senseless deaths, he assembles authentic creatures in order to give evolution a positive twist. Kamphuis does not paint in the usual manner but squirts paint from thick tubes onto the canvas or panel without thinning it down first. It is like modelling paint instead of clay. This method, combined with the assemblage technique, results in painting that is so steeped in matter that the remains of dead animals are brought to life.

© Text from the exhibition “What Remains” CODA Museum (curator Wim van der Beek) from 2016 until 2017.

Art from Ivo Kamphuis in the collections of:

CODA Museum, Apeldoorn (Netherlands) - Museum Jan Cunen, Oss (Netherlands) - Stedelijk Museum Zwolle (Netherlands)
Bewerken
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.saatchiart.com/ivokamphuis

Ivo Kamphuis on NPO 3 in Het Klokhuis with Dolores

De foto's van Ivo Kamphuis

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Raymond van Kasterop (Clear Channel) over outdoor advertising

Buitenreclame-exploitant Clear Channel gaat goed. Drie keer goed eigenlijk. Outdoor doet het als medium goed, het is hoogconjuctuur en Clear Channel gaat zelf ook prima

[Interview] Marc Adriani: Ik heb er alle vertrouwen in dat Edwin Evers terugkomt bij Talpa

In de zomer van 2018 startte Marc Adriani bij Talpa Network als directeur Radio. In die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor de koers van de radiozenders Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica

[Interview] Nisrine Sahla: NOS Stories zit middenin de doelgroep

Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories, dat nieuws brengt uit de belevingswereld van jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op dertien- tot en met achttienjarigen en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en ze helpen een mening te vormen. Wij spreken met Nisrine Sahla over haar werk en haar ambities

[Interview] Thijs Boon: De digitale media zitten in een existentiële crisis

Thijs Boon is oprichter van VICE Benelux. Twaalf jaar lang was hij CEO, in maart 2018 werd hij President Digital van VICE Media EMEA. We spreken hem over zijn nieuwe werkzaamheden, over geld verdienen en dalende kijkcijfers

[Interview] Marc van Warmerdam: arthousefilms hebben het onverminderd moeilijk

Imagine Filmdistributie brengt Donbass van Sergei Loznitsa op 7 februari 2019 uit in de bioscopen. De Nederlander Marc van Warmerdam was een van de producenten van de film over het gespannen leven in Oost-Oekraïne waarin fake news hoogtij viert

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[MediaWeek] Bas Vlugt: Oorlog op de mediawerkvloer en in de boardroom

Wat een mediaweek! Dat zeg ik natuurlijk elke keer als ik aan deze rubriek begin maar de afgelopen week en de begin van deze week waren dagen voor de volgers van wat er in het Hilversumse en Amsterdamse gebeurt werkelijk om al je vingers bij af te likken

[Column] Erwin Fisser: Slechts 15 procent van de lezers haalt het einde van deze column

Wat leven we toch in een heerlijk kwantificeerbare tijd. ‘Weer je dagelijkse 10.000 stappen norm gehaald? Gefeliciteerd, dat is dan al een streak van 15 dagen. Slechts 13 procent van de mannen van jouw leeftijd wereldwijd presenteerden hetzelfde!’

[Column] Machiel Verkuyl: Afhaken

Turend over mijn laptop probeer ik te verzinnen wat voor media hét onderwerp van 2019 gaat zijn. U hoort of ziet de onderwerpen vast elke dag voorbijkomen, is het circulaire economie? Is het Purpose? China? De prijsstijgingen die we verwachten? Consolidatieslagen bij mediabedrijven

[Column] Jerome Kuijken: Aaaii Love Branded Content

Moeten we irritante reclame verbieden? Ik vind eigenlijk van wel. Irritante reclame stompt het publiek af en heeft reclame een slechte naam gegeven. Ik geloof echt dat wij, de brandedcontentmakers, de Loden Leeuwen op termijn overbodig maken

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Slaapverwekkend Philips, ontspannen met Perla, irritant effectief Becam

Juist door te fluisteren krijg je aandacht. Steeds meer video’s op YouTube maken daar gebruik van, vooral omdat mensen die vaak met koptelefoons op bekijken. Mijn aandacht heeft de commercial dus en wat dan volgt zijn 8 minuten beelden van koffiezetten. Saai zou je denken, maar eigenlijk is het heel prettig

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden