Nederlands MediaNetwerk

Ivo Kamphuis
  • Man
  • Enschede
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's (15)
  • Fotoalbums
  • Video's
 

De pagina van Ivo Kamphuis

Recente activiteiten

Ivo Kamphuis heeft een foto geplaatst
15 Nov 2018
Ivo Kamphuis heeft een foto geplaatst
5 Nov 2018
Ivo Kamphuis heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
5 Nov 2018
Ivo Kamphuis heeft een foto geplaatst

© Ivo Kamphuis, “The End of Days”, 2018

Een object van Ivo Kamphuis voor de tentoonstelling KUNSTtafelen in het Rijksmuseum Twenthe van 4 maart t/m 8 april 2018.
3 Mrt 2018
Ivo Kamphuis heeft foto's geplaatst
24 Jan 2018
Ivo Kamphuis heeft zijn/haar profielfoto bijgewerkt
24 Jan 2018

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Ivo Kamphuis
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Artist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
In his paintings and sculptures, Ivo Kamphuis uses old children’s toys and skeletons of wild animals he freed from poachers’ traps. He takes the carcasses to his studio where they are incorporated in oil paint assemblages or bone sculptures. By reusing and revitalising bones and skulls in his art, he gives them new life. Kamphuis’ work is about metamorphoses, transformation processes and transferences of the soul. The artist makes phantasy animals out the remains of dead animals. He describes his two-dimensional work as oil paint assemblages. All kinds of objects are pushed into wet paint. Bright colours contrasts sharply with macabre images.

The artist does not only compose with animal bones but also with the caps of tubes of paint, children’s toys and other ‘useless’ objects. These acquire a different, unusual function in his work. The central theme is the artist’s fascination with the remains of dead animals, with the hunt, with murderous man who considers himself superior as the ruler of creation and allows himself to commit the most heinous crimes against animals. Kamphuis cherishes the remains of dead animals as if they were relics. But instead of mourning their senseless deaths, he assembles authentic creatures in order to give evolution a positive twist. Kamphuis does not paint in the usual manner but squirts paint from thick tubes onto the canvas or panel without thinning it down first. It is like modelling paint instead of clay. This method, combined with the assemblage technique, results in painting that is so steeped in matter that the remains of dead animals are brought to life.

© Text from the exhibition “What Remains” CODA Museum (curator Wim van der Beek) from 2016 until 2017.

Art from Ivo Kamphuis in the collections of:

CODA Museum, Apeldoorn (Netherlands) - Museum Jan Cunen, Oss (Netherlands) - Stedelijk Museum Zwolle (Netherlands)
Bewerken
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.saatchiart.com/ivokamphuis

Ivo Kamphuis on NPO 3 in Het Klokhuis with Dolores

De foto's van Ivo Kamphuis

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Startups] Ahmed Ali en Tim Smit over Moodus

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay.

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mikel Burger over Ve Global

In 2009 start een Londens bedrijf met het helpen van andere bedrijven met hun e-commerce. Om klanten die op het laatste moment, bij het winkelmandje, afhaken te verleiden om toch vooral die aankoop alsnog te doen

[Cross Media Case 2019] Laurens de Roode over De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag van KPN in als Cross Media Case

[Nederlands MediaNetwerk TV] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Phoebe Ohayon is mede-oprichter en partner van Voice Branding, een startup die merken en bedrijven helpt met het ontwikkelen en ontwerpen van hun audio-identiteit. Ze vertelt ons meer over deze nieuwe industrie

[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018

[Column] Bob Goulooze: BOB's stemadvies

Vorige week ontving ik de stemlijst voor de PS/waterschapsverkiezingen. Tamelijk onbelangrijk, maar de media staan bol van deze gehypte verkiezingen. Ik zag overal stemadviezen en dacht: laat ik nu eens een stemadvies geven aan die 70 procent niet-stemmers. Door te elimineren waar je milieu wise zeker niet op moet stemmen, blijft vanzelf de beste keuze over. Vanuit die gedachte schreef ik BOB's stemadvies op de Facebookgroep Nieuws uit Leiden

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Column] Erwin Fisser: Dokter, mijn robot begrijpt mij niet

“Hallo Steven”, roept Mickey als je het restaurant binnenloopt. “Welkom terug meneer van Belleghem”, klinkt het in de hotellobby. Steven vond dat heel prettig meen ik mij te herinneren. Wat mij betreft klinkt dat als de hel. Wel passend bij Disney

[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden