Nederlands MediaNetwerk

Joep Zijp
  • Man
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten
  • Gebeurtenissen
  • Groepen (4)
  • Foto's (5)
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Joep Zijp

  • Felice Ghering
  • Vincent H.Th. van Baar
  • Nanny de Bruin
  • Claudia Kamstra Malizia
  • Ricardo Alvarez
  • Harrie Jansema
  • Andrea Hollebeek
  • Rob Schrama
  • Maaike de Boer
  • Nickolas Schot
  • Anne Broekman
  • Laura Martin
  • Bas Vlugt

Groepen van Joep Zijp

 

De pagina van Joep Zijp

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Sanoma uitgevers
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Journalist, redacteur, copywriter voor bladen van Sanoma Uitgevers en div andere media
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Tijdschriften maken
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.sanoma-uitgevers.nl

De foto's van Joep Zijp

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Prikbord (9 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 10 Maart 2010 om 10.40 zei Andrea Hollebeek...
Alles kits! Nieuwe titels opzetten, specials maken, schrijven & redigeren; wat wil een bevlogen bladenmaker nog meer?! Nog een paar extra opdrachten erbij zou fijn zijn ;-) En hoeist met you?

Ciao!
Op 10 Februari 2010 om 23.27 zei Claudia Kamstra Malizia...
Hi Joep,
ik kom net terug uit Amsterdam en lees je berichtje.
Wat leuk! Laat maar weten.
Vriendelijke groet!
Claudia
Op 19 Oktober 2009 om 16.55 zei Laura Martin...
Hi Joep! Dank je, leuk dat je zo'n interesse toont. Het was een prachtige dag en we zijn ontzettend blij, ook met de beeldresultaten. Mijn nieuwe profielfoto is een 'tipje van mijn sluier' - verder wil ik op een zakelijke site liever niet gaan. Groetjes en we houden contact!
Op 3 Maart 2009 om 11.01 zei Rob Schrama...
Hoi Joep,
als we in reality een pilsje gaan drinken, heb ik wel wat te vertellen.....
zie onder:

Museum voor Kunst en Actie

Op 21 maart a.s. opent een nieuw museum in Amsterdam zijn deuren: het Museum voor Kunst en Actie. Het wordt tijd dat er in Amsterdam een dergelijk museum wordt geopend. Momenteel kenmerkt zich de stad door het nagenoeg ontbreken van goede facilitaire museale voorzieningen voor kunstenaars. Armoede troef met enkel gesloten musea die decennia lang gerenoveerd gaan worden. Amsterdam dreigt het contact met de huidige generatie kunstenaars te verliezen. En vreemd genoeg komt de huidige generatie kunstenaars tegen dit falend kunstbeleid op geen enkele wijze in actie.

Juist de actie staat centraal in het Museum voor Kunst en Actie. Kunstenaars die voor dit museum worden uitgenodigd brengen in hun werk vormen van maatschappelijke, artistieke actie tot uitdrukking. Deze actieve interactie tussen kunstenaar en publiek kan zowel binnen de muren van het museum als daarbuiten plaatsvinden, in de buurt, in de stad Amsterdam, in Nederland en wereldwijd.

Het Museum voor Kunst en Actie bevindt zich in de Lombokstraat 40 in de Indische buurt, integraal onderdeel van het voormalige ROC, gevestigd op het Timorplein. Vandaar dat alle zalen in het 200 m2 grote Museumcomplex Indische namen dragen. Het IIRE beheert het gebouw en stelt de zalen beschikbaar aan het Museum voor Kunst en Actie. Deze draagt zorg voor de artistieke invulling en uitnodiging van kunstenaars. Amsterdam krijgt er een toonaangevend museum bij en het stadsdeel Zeeburg wordt een belangrijke culturele ontmoetingsplek rijker.

Rob Schrama is de eerste kunstenaar die in het Museum voor Kunst en Actie gaat invullen met de fototentoonstelling getiteld 'Jerusalem Hug', een vredesinitiatief met Palestijnen en Israëliërs samen, waar de kunstenaar nauw bij betrokken is.

Rob Schrama is meer dan 30 jaar als actiekunstenaar werkzaam, zowel in de wijken van Amsterdam als internationaal. Daarnaast zullen ook enkele van zijn wandplastieken in de diverse zalen van het Museum voor Kunst en Actie worden tentoongesteld.

Met de 'World Wide Hug Party', in de nacht van 21 maart initieert het Museum voor Kunst en Actie een wereldomvattende knuffel die overal ter wereld mensen in clubs en galeries met elkaar zal verbinden. Live op grote schermen volgt het publiek elkanders activiteiten, vanuit clubs en galeries, in een 24 uur durende omhelzing voor vrede. Het is dus mogelijk, om waar ook ter wereld via internet het knuffelen van elkaar op grote beeldschermen te volgen.

Met de website: www.worldwidehugparty.org worden mensen opgeroepen om mee te doen. Vanuit de hele wereld komen enthousiaste reacties. Tientallen steden hebben zich inmiddels reeds aangemeld om deel te nemen.

De officiële opening van het Museum voor Kunst en Actie vindt plaats op vrijdag 20 maart van 16.00-19.00 uur. Er zal dan een voorbezichtiging van de expositie plaatsvinden. Medewerkers van landelijke musea, vertegenwoordigers uit de stad en Zeeburg, kunstenaars en bewoners uit de buurt worden uitgenodigd. Zaterdagavond 21 maart vanaf 20.00 uur wordt de World Wide Hug Party gehouden. Door middel van zingen en mediteren voor Liefde, Vrede en Harmonie in onszelf en in de wereld om ons heen, wordt de het knuffelfeest geleidelijk opgebouwd. Vervolgens zal wekelijks op iedere zondag van 13.00 tot 17.00 uur en op afspraak het Museum geopend zijn.

Museum voor Kunst en Actie
Lombokstraat 40
1094 AL Amsterdam
www.museumvoorkunstenactie.nl
Tel: 06-46608660
Op 17 December 2008 om 17.15 zei Maaike de Boer...
Hahahahaha, ik begrijp precies wat je bedoelt! Erg vreemd pixelig op de een of andere manier! En de kleuren zijn ook niet al te best! Ik was er maar een paar uur. Gewone werkdag natuurlijk, he...
Op 17 December 2008 om 16.38 zei Maaike de Boer...
Haha, zag je vandaag lopen, alleen jij zag mij niet!
Op 12 December 2008 om 11.59 zei Anne Broekman...
Daar heb je gelijk in! Waar zit Stef nu?
Op 12 December 2008 om 11.54 zei Anne Broekman...
Jeetje, iedereen weg! Da's ook niet leuk... Ik werk nu als freelancer, lekker vanuit huis in Nijmegen. Dus in Hoofddorp kom ik niet meer zo vaak. Blijf voorlopig nog wel op je plekkie?
Groetjes!
Op 11 December 2008 om 10.26 zei Maaike de Boer...
Wij kennen elkaar ook al via Linkedin, is het niet? Wat doe je eigenlijk allemaal precies?
 
 
 

Interviews

[Startups] Jack Simons over Voor een Ander

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Jack Simons, initiator van Voor een Ander

[Interview] Hugo Schurink over de Media and Digital Predictions-studie van Kantar Millward Brown

De jaarlijkse Media and Digital Predictions studie van Kantar Millward Brown is weer gepubliceerd. De studie voorziet marketeers van de nieuwste inzichten op het gebied van media en digital marketing

[Interview] Marketingdirecteur Coca-Cola Nederland Jeroen Lampe over Fuze Tea

Coca-Cola introduceerde onlangs het ijstheemerk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Het is de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola Zero, tien jaar geleden. Toch bleef het nog gissen naar hoe de introductiecampagne wordt ingestoken. Wij vragen het Jeroen Lampe, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland

[Interview] Marieke ’t Hart, Hoofdredacteur van het Jaar 2017

Tijdens de afgelopen Mercur-uitreikingen in Amsterdam werd Marieke ’t Hart verkozen tot Hoofdredacteur van het Jaar. We spreken met het boegbeeld van VROUW over de verkiezing

[Interview] Isabelle Dacz: We aim for the moon

In het najaar van 2017 fuseren MEC en Maxus+Helder in een nieuw GroupM-bureau: Wavemaker. Samen met Managing Director Edward Knol zorgt CEO Isabelle Dacz voor de dagelijkse leiding

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: Red Bull beteugelen, 6 methodes die niet werken (en wat we wél moeten doen)

Op de gemiddeld meest deprimerende dag, de derde maandag van het jaar, hoorde, zag en las ik verschillende plekken over een oproep van kinderartsen tot het verbieden van energy drinks

[Column] Marianne van Soomeren: Goede voornemens

2018 is begonnen en het lijkt erop dat veel mediapartijen zich van hun beste kant willen laten zien. Vooral richting de consument

[Column] Isabelle Bolluyt: #generatiekloof

De smartphone van mijn dochter, de puberella, plingt zich een glasbreuk. Een snelle blik leerde mij waar de pling-tsunami door veroorzaakt werd: tags. Keiharde tags. Waar ik, van de brave Hyvesgeneratie, nog hele berichten deelde (bronnen, foto’s, updates) zie ik hier de nieuwe OhMyGod-generatie vooral alles taggen

[Column] Arno Peperkoorn: We moeten echt van Hoe Dan naar Doe Dan

We moeten de mensen snappen die kopen. Mensen doorgronden. Die mensen hebben kleur, zijn oud, jong, komen uit vele landen, hebben andere culturele achtergronden en religies

[Column] Frank Waals: Het vlaggenschip Trump is op ramkoers

Niet alleen de mensen die de media te woord staan, maar ook de media zelf liggen al een behoorlijke tijd onder vuur en een vergrootglas, met FOX News voorop. Al hoeven ze daar zelf niet eens veel moeite voor te doen

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden