Nederlands MediaNetwerk

Joep Zijp
  • Man
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten
  • Gebeurtenissen
  • Groepen (4)
  • Foto's (5)
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Joep Zijp

  • Felice Ghering
  • Vincent H.Th. van Baar
  • Nanny de Bruin
  • Claudia Kamstra Malizia
  • Ricardo Alvarez
  • Harrie Jansema
  • Andrea Hollebeek
  • Rob Schrama
  • Maaike de Boer
  • Nickolas Schot
  • Anne Broekman
  • Laura Martin
  • Bas Vlugt

Groepen van Joep Zijp

 

De pagina van Joep Zijp

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Sanoma uitgevers
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Journalist, redacteur, copywriter voor bladen van Sanoma Uitgevers en div andere media
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Tijdschriften maken
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.sanoma-uitgevers.nl

De foto's van Joep Zijp

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Prikbord (9 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 10 Maart 2010 om 10.40 zei Andrea Hollebeek...
Alles kits! Nieuwe titels opzetten, specials maken, schrijven & redigeren; wat wil een bevlogen bladenmaker nog meer?! Nog een paar extra opdrachten erbij zou fijn zijn ;-) En hoeist met you?

Ciao!
Op 10 Februari 2010 om 23.27 zei Claudia Kamstra Malizia...
Hi Joep,
ik kom net terug uit Amsterdam en lees je berichtje.
Wat leuk! Laat maar weten.
Vriendelijke groet!
Claudia
Op 19 Oktober 2009 om 16.55 zei Laura Martin...
Hi Joep! Dank je, leuk dat je zo'n interesse toont. Het was een prachtige dag en we zijn ontzettend blij, ook met de beeldresultaten. Mijn nieuwe profielfoto is een 'tipje van mijn sluier' - verder wil ik op een zakelijke site liever niet gaan. Groetjes en we houden contact!
Op 3 Maart 2009 om 11.01 zei Rob Schrama...
Hoi Joep,
als we in reality een pilsje gaan drinken, heb ik wel wat te vertellen.....
zie onder:

Museum voor Kunst en Actie

Op 21 maart a.s. opent een nieuw museum in Amsterdam zijn deuren: het Museum voor Kunst en Actie. Het wordt tijd dat er in Amsterdam een dergelijk museum wordt geopend. Momenteel kenmerkt zich de stad door het nagenoeg ontbreken van goede facilitaire museale voorzieningen voor kunstenaars. Armoede troef met enkel gesloten musea die decennia lang gerenoveerd gaan worden. Amsterdam dreigt het contact met de huidige generatie kunstenaars te verliezen. En vreemd genoeg komt de huidige generatie kunstenaars tegen dit falend kunstbeleid op geen enkele wijze in actie.

Juist de actie staat centraal in het Museum voor Kunst en Actie. Kunstenaars die voor dit museum worden uitgenodigd brengen in hun werk vormen van maatschappelijke, artistieke actie tot uitdrukking. Deze actieve interactie tussen kunstenaar en publiek kan zowel binnen de muren van het museum als daarbuiten plaatsvinden, in de buurt, in de stad Amsterdam, in Nederland en wereldwijd.

Het Museum voor Kunst en Actie bevindt zich in de Lombokstraat 40 in de Indische buurt, integraal onderdeel van het voormalige ROC, gevestigd op het Timorplein. Vandaar dat alle zalen in het 200 m2 grote Museumcomplex Indische namen dragen. Het IIRE beheert het gebouw en stelt de zalen beschikbaar aan het Museum voor Kunst en Actie. Deze draagt zorg voor de artistieke invulling en uitnodiging van kunstenaars. Amsterdam krijgt er een toonaangevend museum bij en het stadsdeel Zeeburg wordt een belangrijke culturele ontmoetingsplek rijker.

Rob Schrama is de eerste kunstenaar die in het Museum voor Kunst en Actie gaat invullen met de fototentoonstelling getiteld 'Jerusalem Hug', een vredesinitiatief met Palestijnen en Israëliërs samen, waar de kunstenaar nauw bij betrokken is.

Rob Schrama is meer dan 30 jaar als actiekunstenaar werkzaam, zowel in de wijken van Amsterdam als internationaal. Daarnaast zullen ook enkele van zijn wandplastieken in de diverse zalen van het Museum voor Kunst en Actie worden tentoongesteld.

Met de 'World Wide Hug Party', in de nacht van 21 maart initieert het Museum voor Kunst en Actie een wereldomvattende knuffel die overal ter wereld mensen in clubs en galeries met elkaar zal verbinden. Live op grote schermen volgt het publiek elkanders activiteiten, vanuit clubs en galeries, in een 24 uur durende omhelzing voor vrede. Het is dus mogelijk, om waar ook ter wereld via internet het knuffelen van elkaar op grote beeldschermen te volgen.

Met de website: www.worldwidehugparty.org worden mensen opgeroepen om mee te doen. Vanuit de hele wereld komen enthousiaste reacties. Tientallen steden hebben zich inmiddels reeds aangemeld om deel te nemen.

De officiële opening van het Museum voor Kunst en Actie vindt plaats op vrijdag 20 maart van 16.00-19.00 uur. Er zal dan een voorbezichtiging van de expositie plaatsvinden. Medewerkers van landelijke musea, vertegenwoordigers uit de stad en Zeeburg, kunstenaars en bewoners uit de buurt worden uitgenodigd. Zaterdagavond 21 maart vanaf 20.00 uur wordt de World Wide Hug Party gehouden. Door middel van zingen en mediteren voor Liefde, Vrede en Harmonie in onszelf en in de wereld om ons heen, wordt de het knuffelfeest geleidelijk opgebouwd. Vervolgens zal wekelijks op iedere zondag van 13.00 tot 17.00 uur en op afspraak het Museum geopend zijn.

Museum voor Kunst en Actie
Lombokstraat 40
1094 AL Amsterdam
www.museumvoorkunstenactie.nl
Tel: 06-46608660
Op 17 December 2008 om 17.15 zei Maaike de Boer...
Hahahahaha, ik begrijp precies wat je bedoelt! Erg vreemd pixelig op de een of andere manier! En de kleuren zijn ook niet al te best! Ik was er maar een paar uur. Gewone werkdag natuurlijk, he...
Op 17 December 2008 om 16.38 zei Maaike de Boer...
Haha, zag je vandaag lopen, alleen jij zag mij niet!
Op 12 December 2008 om 11.59 zei Anne Broekman...
Daar heb je gelijk in! Waar zit Stef nu?
Op 12 December 2008 om 11.54 zei Anne Broekman...
Jeetje, iedereen weg! Da's ook niet leuk... Ik werk nu als freelancer, lekker vanuit huis in Nijmegen. Dus in Hoofddorp kom ik niet meer zo vaak. Blijf voorlopig nog wel op je plekkie?
Groetjes!
Op 11 December 2008 om 10.26 zei Maaike de Boer...
Wij kennen elkaar ook al via Linkedin, is het niet? Wat doe je eigenlijk allemaal precies?
 
 
 

Interviews

[Interview] Dimitri Heikamp - MPG. - over conversational commerce

Een meer dan boeiend gesprek met Dimitri Heikamp over conversational commerce, chatbots, time-spend, messenger apps en de AH Groenteboost

[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid

Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche

[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media

Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling

[Interview] Barbara Barend over Helden Magazine en Helden Media

In 2019 startte Barbara Barend samen met haar vader Frits Barend het tijdschrift Helden. Aanvankelijk in part-time naast haar andere werk maar toen Sanoma zich in het tijdschrift inkocht, werd het al snel serieuzer

[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld

Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld hun eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Overheid

Waarom mailen lokale, regionale en nationale overheden en hun uitvoeringsinstanties mij? Overheid zoekt immers overheid. Niet mensen die de job kunnen doen, maar mensen die goed in de overheidscultuur passen

[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Apple, Philips

Om het tij te keren, of in ieder geval de verkoopcijfers wat op te krikken, doet Apple iets dat ze al héél lang niet meer gedaan hebben; ze voeren een ouderwetse reclamecampagne

[Column] Frank Waals: Sociaal beleid

Linda de Mol deed het met haar eigen LINDA TV, uitgever TMG met het videoplatform Telegraaf VNDG en binnenkort krijgen we er opnieuw een videodienst bij, op nog grotere schaal, genaamd Watch

[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra

Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders nam rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising

[Commercial Review] Maurice van Susante: Samsung, KPN, ministerie van Defensie

Veel mensen (in het vak) spraken de laatste tijd over de viral van Interpolis. Deze sloeg in mijn beleving de plank mis, vooral omdat ik de rol van en koppeling naar Interpolis erg dun vond. Los van het vermeende plagiaat en de makkelijke traan. Samsung heeft als leverancier van mobiele telefoons in mijn beleving een duidelijkere rol hierin

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden