Nederlands MediaNetwerk

Marca Bultink
  • Vrouw
  • Hillegom, ZH
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's (2)
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Marca Bultink

  • Karine Hoenderdos
  • Haddock
  • Erik de Vries
  • Jolette van Eijden
  • Govert Schilling
  • Henk-Jan Panneman
  • Liesbet Zikkenheimer
  • Kor Goutbeek
  • Roeland Schweitzer
  • Ria Kerstens
  • Geza
  • Joke Heikens
  • Wijbrand Schaap
  • Roos Schlikker
  • Corry Daalhof
 

De pagina van Marca Bultink

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Marca Bultink Communicatie|Cultuurhistorie
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
eigenaar
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Marca Bultink is zelfstandig professional op het gebied van Communicatie en Cultuurhistorie: Communicatie: advies, publiciteit, (social)media, eindredactie, journalistiek, boeken.
Cultuurhistorie: onderzoek naar erfgoed en landschap, organisatie van projecten, beleving van erfgoed en monumenten, lezingen, boeken.
Opdrachtgevers: organisaties op het gebied van cultuurhistorie, landschap, bloembollenteelt, toerisme, overheden, uitgeverijen en bedrijven.
Twitter
http://twitter.com/MarcaBultink
LinkedIn
http://www.linkedin.com/in/marcabultink

Publicaties van Marca Bultink

Publicaties:

* Vroeger in Hillegom, Verhalen van de Verhalentafel. Met Veronica Handgraaf (2017)

* Artikel ‘Bollenschuren, Iconen van de Bollenstreek’. Met Peter Nijhof, In: Monumentaal, dec. 2016.

* Hotel Flora 2, Uitg. 1April Genootschap Rien van Nunen, Hillegom. (2016) (eindredactie en 1 artikel)

* Boek De Bollenstreek, Landschap en erfgoed van de bloembollencultuur (2015)

* Brochure en kaart: Trekvaarten in Zuid-Holland, Uitg. Erfgoedhuis-Zuid-Holland (2015)

* Lespakket Varen net als toen; Uitg. Erfgoedhuis Zuid-Holland (2015)

* Canon van Hillegom. Geschiedenis van een dorp in de Bollenstreek.  
Uitg. Stichting Vrienden van Oud Hillegom, 2012. (Eindredactie en auteur van hoofdstuk 6:  Tuinbouw en bollenteelt). ISBN: 978-90-806686-0-7.

* Hotel Flora. Literair-journalistiek tijdschrift van het 1 April Genootschap Rien van Nunen Hillegom. 1 april 2012 (Eindredactie en twee artikelen). ISBN: 978-90-818983-0-0.

Aan Zee en op de Geest, een nieuwe geschiedenis van Noordwijk. Uitgave Stichting Geschiedschrijving Noordwijk. (2010).  ISBN 978-90-816502-1-2Tekstredactie plus personenregister van het boek. 

* Ach Lieve Tijd, 1000 jaar Duin- en Bollenstreek. Afl. 4: Winkels, handel en ambachten. Afl. 10: Nijverheid en industrie en Afl. 14: Leven van alledag. Uitgeverij Waanders, Zwolle, 2008-2009. www.achlievetijdduinenbollenstreek.nl

* Fietsen langs Bollenerfgoed. Fietsroutegids, samen met Jacqueline Hoekzema. Uitgave CultuurHistorisch Genootschap Duin- en Bollenstreek/Stichting ReCreatief Fietsen, 2009. ISBN: 978-90-814061-1-6.  www.bollenschuren.nl

* De historie van Dyckenburch, de geschiedenis van de buitenplaatsen langs het Westeinde in Noordwijkerhout. Met dr. Elizabeth den Hartog. Uitgave: Harrie Vink, Noordwijk, 2007. ISBN: 99-90-8559-302-7.

* Blauwe ader van de Bollenstreek. 350 jaar Haarlemmertrekvaart-Leidsevaart.
Red. R. Pots, J. Knoester, M. Bultink. Uitgave: Primavera Pers/ CultuurHistorisch Genootschap Duin- en Bollenstreek, 2007. ISBN: 978-90-5997-047-2. www.primaverapress.nl

* Nieuw leven voor oude bollenschuren. Met Jos Warmenhoven en Peter Nijhof. Uitgave: CultuurHistorisch Genootschap Duin- en Bollenstreek, 2006. www.bollenschuren.nl

* Jaarboek Kastelenstichting Holland en Zeeland: Leeuwenhorst, een Hollandse buitenplaats. Uitg. KSHZ (2003) Hierin artikel ‘Johan Valckenaer, een buitenplaatseigenaar rond 1800.’ ISBN: 9789077595077. 

* Artikel ‘Beroemde bewoners en bezoekers van de streek’ (met G. Maas Geesteranus) in: De Duin- en Bollenstreek in vogelvlucht. Landschap, leven en werken omstreeks 1800. Uitgave: Primavera Pers/Cultuur-Historisch Genootschap, 2003. http://www.primaverapress.nl

Met Braakman door Duin- en Bollenstreek. Uitg. Verhagen, Rijnsburg. 1994.

* De Duin- en Bollenstreek beschreven, Handleiding voor cultuurhistorisch onderzoek en een overzicht van publicaties tot en met december 1993. Hierin artikel ‘Hillegom, een korte historische schets’ plus de research voor de bibliografie betreffende Hillegom (1994).

* Historische artikelen voor Hangkouserieën (blad van Stichting Vrienden van Oud Hillegom) (1993-heden)

* Hillegom, de jaren '50. Uitgeverij LokaalBoek, ISBN: 90-74707-03-3 www.lokaalboek.nl 

* Twee brochures over leven en werk van de Hillegomse kunstschilder Robert van Vliet (1992 en 1999)

* Volksverhalen uit Kleurrijk Nederland, Uitgave Lemniscaat, Rotterdam, 6 dln. 1988-1990. (samenstelling i.s.m. andere auteurs) ISBN 90-6069-719-7

* Frans Out: Hillegom '40-'45. (Hillegom, 1987)
(Research, bronnenonderzoek en eindredactie).

De foto's van Marca Bultink

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

[Column] Sander Goudswaard: Corporate innovatie, de peuterjaren voorbij

Op 8 mei 2014 werd MakerLab opgericht. Makerstreet-partner Joris van Heukelom en startend ondernemer Roderick Martens zagen een markt in het ondersteunen van corporates bij hun innovatie-ambities. Inmiddels zijn we vijf jaar verder

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden