Nederlands MediaNetwerk

Miriam Mannak
  • Vrouw
  • Kaapstad
  • Zuid-Afrika
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Miriam Mannak

  • Rob Schrama
  • Erwin van der Zande
  • Harvey Terhorst
  • Patricia de Ryck
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Bas Vlugt
 

De pagina van Miriam Mannak

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Freelance journalist
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Zuid-Afrika correspondent / fotograaf / WK 2010 verslaggever
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
In 2004 vestigde ik me als journalist en fotograaf in Kaapstad voor een tijdelijke job bij het regionale dagblad The Cape Times. Een half jaar later, werd ik aangenomen om het online reismagazine CapeTownMagazine.com / KaapstadMagazine.nl (waar ik tevens hoofdredacteur was, als wel vertaler, fotograaf, contentmanager en schrijver) te helpen opzetten. In 2007 besloot ik om de wereld van het freelancen te verkennen.

Momenteel ben ik de Zuidelijk Afrika correspondent (freelance) voor onder meer het Financieel Dagblad en het internationale persagentschap Inter Press Service.

Daarnaast schrijf ik voor Spits, het Zuid-Afrikaanse zakentijdschrift Leadership Magazine, The Big Issue, beide inflight magazine van de luchtvaartmaatschappij Emirates, en voor het Kaapse gemeenteblad City News. Voor meer informatie: IK ben te vinden op LinkedIn.

Eén van de onderwerpen waar ik momenteel over bericht, is de voorbereidingen van het WK Voetbal dat in Juni and Juli 2010 plaatsvindt in Zuid-Afrika.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.miriammannak.com

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 20 Oktober 2008 om 11.55 zei willem rietdijk...
Miriam , dank voor je reactie. fantastisch dat je in de Congo was. Voor joiu is dat redelijk dichtbij. vanuit hier is het even wat anders. Was het vakantie? Leuk dat je zo actief bemnt voor de Hollanders. Ik schreef vroeger voor Het Vrije Volk. Toen het nog bestond.Sporten als wegatletiek, skiën , formule 1 ( van 1983 t/m 1993) Ik wet nog dat Kyalami ( zuid Afrika op de Race kalender Formule I stond. Dan ook nog Paardesport en Golf. Ik deed de wat meer luxueuze en extravaganre sporten binnen de sportredactie van Herman's Wigbold enigszins Rode Vrije Volk. Pas in 1990 werd de krant wat groener en men verwisselde het rode imago voor het groene democratischer signatuur. De linkse krant ging weg. Thans is de NRC trouwens linkser dan toen in 1988 het VRije Volk. Maar dat terzijde.
Van 1991 t/m 1997 werkte ik voor Stads TV. Ikontwikkelde programma's, deed voorstellen en was ook nog verantwooordelijke voor de inkomsten . De commercie deed ik er even bij. Je weet Rotterdammers kunnen de mouwen opstropen en er tegenaan gaan. Waar liggen jouw rootes? Daarna ben ik pas min of meer de reiswereld ingestapt als journalist en weer later ook als fotograaf en journalist tegelijk. Ze wilden geen verhalen meer alleen heben maar ook foto's. M.a.w. de uitgevers gedroegen zich niet meer zo sociaal als vroeger, toen een fotograaf gewoon z'n brood kon verdienen. Ik werkte o.a. voor Meridian( glossy en informatief reismagazine voor de gehele wereld) , Maasstad Weekbladen , Rotterdams Dagblad en nu ,( nu ook Het Rottterdams dagblad geen eigen regionale krant meer is sedert 2004) werk ik voornamelijk voor magazines en de Weekrant INDRUK. oplage ca. 370.000 exemplaren. In 2007 ging dat blad failliet en sederetdien schrijf ik autotests voor autobladen als EVO., Lifestyle Exclusief en afgelopen weekend heb ik een contractje gesloten voor 12 verhalen ( in Het blad Business ( v/h Buitenbedrijf) Daar komen reisverhalen en autoverhalen in. Soms Uit en Reis. Ik heb daarvan nog geen bleden digitaal. IK zal daarom eens vragen. Dan hou ik je op de hoogte van wat er op Nederlands gebied zich ontwikkelt.
Tenminste als je dat op prijs stelt. vWel heb ik van AZUR één nummer digitaal. Daar staan enkele verhalen van mij in , en ik werk daar ook als adjunct hoofdredacteur voor. M.a.w. ik heb veel te doen. Als je mij jouw persoonlijke email geeft dan kan ik je daarvan een exemplaar toezenden. Dat is ca. 7 mb. Kan je dat ontvangen? Misschien is het ook leuk voor je als ik je een foto van mij zend. Dan weet je hoe ik er een beetje uitzie. Grapje, Groet voor nu en tot spoedig , Willem
Op 20 Oktober 2008 om 10.07 zei willem rietdijk...
Hallo Miriam, leuk nieuws uit kaapstad dat je lid bent van het netwerk. Ik werk nuzelf ook freelance. Reizen, toeristische bestemmingen. Maar ik schrijf ook autotests, lifestyle verhalen etc. Was o.a. 3x in Kaapstad, weer wat jaartjes geleden.Mocht ook het geneogen smaken Nelson Mandela te ontmoeten en te interviewen.k ben ex krantenman, journalist. Althans, nog maar 50 jaar. En : ik leef en werk nog als zijnde 40 . Jij schrift voor Metro. Is dat het gratis blad in Nederland? Het Financieel dagblad ken ik. Wanneer verscheen daar je laatste artikel in? Ging dat ook over de geldcrisis? Hoe is de situatie nu in Zuid Afrika en met name Kaapstad? Groet, Willem
 
 
 

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden