Nederlands MediaNetwerk

Mirjam van Immerzeel
  • Amsterdam, Noord-Holland
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mirjam van Immerzeel

  • Marga Miltenburg
  • simone koudijs
  • Gijs van Meurs
 

De pagina van Mirjam van Immerzeel

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Mirjam van Immerzeel Journalistiek / CEOme.nl /MissChief
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
journalist, schrijver, uitgever, hoofdredacteur CEOme.nl
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Mijn publicaties vertellen het verhaal van de werkende mens, hier en over de grens. Terugkerende thema's zijn ondernemerschap, loopbanen, management, arbeidsmarkt, psychologie, geldzaken, economie en gezondheid. Maar het gaat me vooral om de drive van mensen. Zoals in de interviews met Willem Vermeend en topvrouw Loes Douze (FD Persoonlijk, het magazine van Het Financieele Dagblad), Jitse Groen (oprichter Thuisbezorgd.nl) en Anky van Grunsven (Eigen Bedrijf) en topkok Jonnie Boer van De Librije (Startersmagazine).

Ik geef lezingen en spreekt tijdens cursussen en workshops over mijn praktijk als schrijver, interviewer en ondernemend journalist (in company, maar onder meer ook bij de NVJ Academy, Vereniging van Wetenschapsjournalisten in Nederland en Het Schrijfatelier).
Verder treed ik geregeld op in Aan de slag van BNR Nieuwsradio.

Ik ben hoofdredacteur van CEO me!, de nieuwssite over ambitie, leiderschap en diversiteit, in en nabij de bestuurskamer.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.mirjamvanimmerzeel.nl
Twitter
http://twitter.com/MvanImmerzeel
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/mirjamvanimmerzeel

De foto's van Mirjam van Immerzeel

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Mirjam van Immerzeel

Voorbij apenstreken en stereortypen

We willen het niet. Het mag niet (vinden we). En toch lijkt generaliseren wel eens volkssport nummer een. Vooral als het om mannen en vrouwen gaat. Laatst viel mijn oog op een stukje op Joop.nl dat net zo goed de kop had kunnen meekrijgen: ‘Waarom vrouwen niet aan de top komen… en andere generalisaties’. Op basis van een onderzoek onder kapucijneraapjes denkt de auteur het antwoord te hebben gevonden op de vraag waarom er minder vrouwen dan mannen grote bedrijven besturen.…

Doorgaan

Geplaatst op 4 December 2012 om 10.48

Heleen Mees: "Deeltijdnorm benadeelt topvrouwen in spe"

“Vrouwen die in deeltijd werken benadelen ambitieuze vrouwen zoals ik die wèl willen. Hun keuze leidt tot stelselmatige, statistische discriminatie.”

Heleen Mees, een van de debattanten tijdens een bijeenkomst ter ere van de Internationale Vrouwendag, afgelopen maandag in de Erasmus Universiteit, legde met haar constatering de vinger op een zere plek: het feit dat iedere vrouw anders is en anders tegen werk aankijkt en daarmee ook dat solidariteit tussen vrouwen een…

Doorgaan

Geplaatst op 10 Maart 2010 om 10.30

Wil de "echte" ondernemer opstaan?

‘Het zijn mensen die bezig zijn te overleven.’ Tot de ‘mensen’ in dit citaat behoren onder meer 279.000 eenmanszaken, maatschappen (inbegrepen Verenigingen van eigenaren) die zich vanaf 1 januari dit jaar verplicht moeten inschrijven bij de KvK. Tot 2010 hoefden eenpitters en VvE’s – vaak al jaren succesvol bezig – zich niet te laten opnemen in het handelsregister. Het citaat is van Ivo de Jong, marktanalist bij de Kamer van Koophandel die nu in èèn klap… Doorgaan

Geplaatst op 1 Februari 2010 om 10.30

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden