Nederlands MediaNetwerk

Mirjam van Immerzeel
  • Amsterdam, Noord-Holland
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mirjam van Immerzeel

  • Marga Miltenburg
  • simone koudijs
  • Gijs van Meurs
  • Philip Dröge
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Bas Vlugt
 

De pagina van Mirjam van Immerzeel

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Mirjam van Immerzeel Journalistiek / CEOme.nl /MissChief
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
journalist, schrijver, uitgever, hoofdredacteur CEOme.nl
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Mijn publicaties vertellen het verhaal van de werkende mens, hier en over de grens. Terugkerende thema's zijn ondernemerschap, loopbanen, management, arbeidsmarkt, psychologie, geldzaken, economie en gezondheid. Maar het gaat me vooral om de drive van mensen. Zoals in de interviews met Willem Vermeend en topvrouw Loes Douze (FD Persoonlijk, het magazine van Het Financieele Dagblad), Jitse Groen (oprichter Thuisbezorgd.nl) en Anky van Grunsven (Eigen Bedrijf) en topkok Jonnie Boer van De Librije (Startersmagazine).

Ik geef lezingen en spreekt tijdens cursussen en workshops over mijn praktijk als schrijver, interviewer en ondernemend journalist (in company, maar onder meer ook bij de NVJ Academy, Vereniging van Wetenschapsjournalisten in Nederland en Het Schrijfatelier).
Verder treed ik geregeld op in Aan de slag van BNR Nieuwsradio.

Ik ben hoofdredacteur van CEO me!, de nieuwssite over ambitie, leiderschap en diversiteit, in en nabij de bestuurskamer.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.mirjamvanimmerzeel.nl
Twitter
http://twitter.com/MvanImmerzeel
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/mirjamvanimmerzeel

De foto's van Mirjam van Immerzeel

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Mirjam van Immerzeel

Voorbij apenstreken en stereortypen

We willen het niet. Het mag niet (vinden we). En toch lijkt generaliseren wel eens volkssport nummer een. Vooral als het om mannen en vrouwen gaat. Laatst viel mijn oog op een stukje op Joop.nl dat net zo goed de kop had kunnen meekrijgen: ‘Waarom vrouwen niet aan de top komen… en andere generalisaties’. Op basis van een onderzoek onder kapucijneraapjes denkt de auteur het antwoord te hebben gevonden op de vraag waarom er minder vrouwen dan mannen grote bedrijven besturen.…

Doorgaan

Geplaatst op 4 December 2012 om 10.48

Heleen Mees: "Deeltijdnorm benadeelt topvrouwen in spe"

“Vrouwen die in deeltijd werken benadelen ambitieuze vrouwen zoals ik die wèl willen. Hun keuze leidt tot stelselmatige, statistische discriminatie.”

Heleen Mees, een van de debattanten tijdens een bijeenkomst ter ere van de Internationale Vrouwendag, afgelopen maandag in de Erasmus Universiteit, legde met haar constatering de vinger op een zere plek: het feit dat iedere vrouw anders is en anders tegen werk aankijkt en daarmee ook dat solidariteit tussen vrouwen een…

Doorgaan

Geplaatst op 10 Maart 2010 om 10.30

Wil de "echte" ondernemer opstaan?

‘Het zijn mensen die bezig zijn te overleven.’ Tot de ‘mensen’ in dit citaat behoren onder meer 279.000 eenmanszaken, maatschappen (inbegrepen Verenigingen van eigenaren) die zich vanaf 1 januari dit jaar verplicht moeten inschrijven bij de KvK. Tot 2010 hoefden eenpitters en VvE’s – vaak al jaren succesvol bezig – zich niet te laten opnemen in het handelsregister. Het citaat is van Ivo de Jong, marktanalist bij de Kamer van Koophandel die nu in èèn klap… Doorgaan

Geplaatst op 1 Februari 2010 om 10.30

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal

Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk interviewde hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, Surfen zonder cookies en Deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost NPO wordt rechtser 100 trends voor 2020 Surfen zonder cookies en Deepfake jezelf

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden