Nederlands MediaNetwerk

Siddhartha Barnhoorn
  • Man
  • Katwijk Zh
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Siddhartha Barnhoorn

  • Martin Egter van Wissekerke
  • Brian Veltman
  • Allain Silbernberg
  • Ko Faassen
  • Michiel van Gaalen
  • R.M. Vrolijk
  • Wilfred den Hertog
  • Heleen Gerritsen
  • Jörgen van Dongen
  • Wassenaar Pieter Beeert
  • Wouter Siteur
  • Heinrich Dahms
  • Folkert Rosenkamp
  • peter wijnen
  • Marius van Duijn

Groepen van Siddhartha Barnhoorn

 

De pagina van Siddhartha Barnhoorn

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Sid Barnhoorn Music & Sound
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Componist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Componeren van muziek voor films, tv, games en andere media.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.sidbarnhoorn.com
Twitter
http://www.twitter.com/sidbarnhoorn
LinkedIn
http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=14649970
IMDB page
Music website
Download Sid's Vcard
Email Sid

PERSONAL BIOGRAPHY Award Winning Composer Siddhartha Barnhoorn got into music when he was 17 years old. His first instrument was an old electric guitar. He learned to play it himself by playing along with the music of bands like Camel, Pink Floyd and Blind Guardian. After a year he started composing his own music using the guitar as his main instrument. In the first few years the main styles he composed in were rock and metal mixed with orchestral elements. He took a great interest in working with samples. With these samples he could create the sound of an orchestra. His main influences came from bands like Camel, Pink Floyd, Blind Guardian but also filmcomposers like John Williams, James Horner, Jerry Goldsmith and more.

Having worked with samples for a while, Sid composed his first concert piece in 2003: "Space Suite - The Undiscovered Journey". This was his first big epic orchestral piece which had a film music feel to it. After hearing a lot of comments about his music sounding like film and game music, he started thinking about actually composing for film. A friend of his got him into contact with an animator and gave him the idea to study music in Hilversum.

In 2004 Sid started his studies of Composition in Context, at the Utrecht School of the Arts, Faculty of Art, Media & Design in Hilversum. In August 2008 Sid graduates with the title, Master of Arts.

Sid took a great interest in ethnic music, especially traditional Japanese music. Through this music he decided to learn the shakuhachi, the Japanese bamboo flute. Aside from the shakuhachi, Sid also took interest in various other instruments like the Armenian Duduk, the bouzouki (8-string lute), Turkish Ney and Soprano Sax to name a few. In the years since 2004 that Sid has been scoring for films he has composed music for over 60 films (shorts and features). Aside from films he also composes music for smaller projects like commercials. One of the most famous and awarded commercials he has worked on is "Embrace Life - always wear your seatbelt".

De foto's van Siddhartha Barnhoorn

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Video's van Siddhartha Barnhoorn

  • Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 2 Juli 2010 om 19.36 zei Jacoline van der Plas...
Hai Siddhartha,
Ik zie dat je uit Katwijk komt, klopt toch?/
Grappig toeval; ik heb er bakken met familie zitten :-)
groetjes Jacoline
Op 28 Juni 2010 om 19.03 zei Inès Wessels...
hé Siddhartha waar ben je nou gebleven? ik was net enthousiast ja aan het klikken en nu is de uitnodiging verdwenen! Naja, embrace life ;) Groetjes Inés
 
 
 

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden