Nederlands MediaNetwerk

Laura Martin
  • Vrouw
  • Leiden, Zuid Holland
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Laura Martin

  • Robert Kerssing
  • Koos van der Goot
  • Vincent Voorduin
  • Eelko Rol
  • Gerard van den Broek
  • Nico Verspaget
  • Edy Palma
  • Bert Dijkshoorn
  • Femke Schippers
  • Yereth Jansen
  • Bart van Maanen
  • René Vervloet
  • Maarten van den Berg
  • Xaviera Ringeling
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk

Groepen van Laura Martin

 

De pagina van Laura Martin

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Taste for Text
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Copywriter, Eigenaar
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Copywriting:

Advertenties

Advertorials

Persberichten

Nieuwsbrieven

Interviews

Relatieteksten

Websiteanalyse

Webteksten

Vertalingen
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.tastefortext.nl

Wat dóe je dan?

Als full service copywriter en tekstschrijver geniet ik van woorden. Ik kan het ook niet helpen. Is al zo sinds... nou ja, zolang als ik me kan herinneren. M'n 'doorbraak' was op mijn tiende. Ik had een verhaal geschreven waar juf Vosselman sprakeloos van werd. Sindsdien is het mijn ambitie emotie los te maken. Met woorden. Als dat lukt, is het ineens een herinnering. Een beleving.

Mijn woonplaats Leiden is een verademing na te zijn opgegroeid in Rotterdam. Zaterdagen ouderwets burgerlijk naar de markt en lunchen bij Dende of Burgerzaken. Maar ik houd het verder voor mezelf, anders komen jullie straks allemaal wonen in dit pareltje van het Westen.

Wil je eens afspreken voor een brainstormsessie? Wellicht komen we tot nieuwe uitingen voor jouw organisatie. Ik schrijf graag van binnenuit. Daarvoor moet ik je beter leren kennen. Houd dus maar een dagdeel vrij en sleep de borrels maar aan. ;-)

De foto's van Laura Martin

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Laura Martin

Gezocht: webapplicatie bureaus voor samenwerking

Dit is een aanbod voor web bureaus en web designers



Als copywriter & communicatieadviseur (www.laurakoedam.com) bied ik sinds kort de cursus Een Digitaal Verhaal. Hierbij leren klanten in een dagdeel zelf hun menu vorm te geven, de content te bepalen en de juiste tone of voice te vinden. De cursus schrijven voor het web is een combinatie tussen theorie en praktijk, met heldere voorbeelden en leuke oefenopdrachten. Zie voor meer informatie… Doorgaan

Geplaatst op 20 Mei 2009 om 14.00

De psych of de preekstoel?

Het fascineert me: op tv zie je dagelijks succesvolle lui die toch wekelijks met hun figuurlijke kont bloot gaan. Het lijkt er een soort van bij te horen. Je psych wordt je buddy, of hoe je hem dan ook noemt. Wederom een volstrekt overbodige accessoire dat mensen aan hun leven toevoegen. In het echte leven hoor ik nu nooit iemand roepen: ‘Ik heb gisteren zo heeerlijk mijn hart gelucht bij mijn dokter!’ Degenen die wel gaan, houden dat liever voor zichzelf. Ze schamen zich er een beetje voor. Ik… Doorgaan

Geplaatst op 23 April 2009 om 14.26

Moedergevoelens

Vandaag wil ik het eens hebben over het Paris Hilton syndroom, oftewel al die steltenpopjes met zo'n piepklein tasje met een nog kleiner hondje. Of rat. Of muis. Ik weet niet wat het voor moet stellen, maar ze doen me nog het meeste denken aan te vroeg geboren Gremlins. Dat dartelt dan door de binnenstad, liefst rond piekuren. Terwijl vrouwtjelief voor klauwen met geld aan Gucci uitgeeft, laat Gremlin alles gelaten over zich heen komen. Inclusief zijn halsband, die zo dik is en zo fel flikkert… Doorgaan

Geplaatst op 21 April 2009 om 13.21

Melk

Al eeuwenlang drinkt de mens melk. Koeienmelk, geitenmelk, buffelmelk, schapenmelk, paardenmelk, ezelmelk en kamelenmelk... elk wezen met een uier moet het ontzien. We gaan er nog net niet als babies aan lurken. Maar als je er wat beter over nadenkt, is dat best vreemd. Kijk naar het dierenrijk; welk dier drinkt na zijn jeugd nog (moeder)melk? Of erger: Ándermans melk? Heb jij wel eens een opgefokte zebra aan de mammen van een giraf zien hangen? Als je antwoord ja is, dan zijn de eiwitten naar… Doorgaan

Geplaatst op 21 April 2009 om 13.19

Merge marketing the new way of communicating for Small and Medium sized Enterprises?

Two different organisations using the same marketing and communications? ReachNL, a Dutch communications agency, introduces merge marketing to make international communication more accessible to Small and Medium Sized Enterprises (SME’s). ReachNL, a Dutch communications agency, helps foreign SME’s enter the Dutch market. The organisation introduces merge marketing, to make international communication more accessible to SME’s. ‘This way,… Doorgaan

Geplaatst op 26 Maart 2009 om 9.29

Prikbord (7 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 19 Oktober 2009 om 16.08 zei Joep Zijp...
Ha Laura, was ff aan het rondscharrelen op medianetwerk toen ik je posts tegenkwam. Nou ligt de vraag natuurlijk dik voor de hand: Voor den draad ermee! met die foto's bedoel ik. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige die nieuwsgierig is naar die bijzondere trouwfoto's? Gefeliciteerd overigend dus nog, en lang en gelukkig samenzijn! Joep.
Op 16 Januari 2009 om 11.14 zei Jaap Maarse...
Is idd erg interessant! Ben van plan te komen, is eigenlijk ook de reden van mijn registratie. Misschien tot dan!
Op 16 Januari 2009 om 10.53 zei Jaap Maarse...
Ha Laura, Inderdaad veel in Europa, maar ook regelmatig daarbuiten. Wat dacht je bijvoorbeeld van Dubai, Maleisie, Tanzania en VS? Groet, Jaap
Op 16 Januari 2009 om 10.29 zei Eelko Rol...
Oei-oei-oei, je wilt echt niet weten hoe vaak ik al voor mijn blaadje in de bres ben gesprongen als iemand zo kort door de bocht was over FHM... ;-) Ik zal de messen alvast slijpen mochten we elkaar de 22ste treffen.
Op 15 Januari 2009 om 22.51 zei Eelko Rol...
Fifty-fifty eigenlijk; vijf heren en vier dames. Ook bij een mannenblad als FHM kan vrouwelijke input verdomd handig zijn!
Op 3 Januari 2009 om 22.58 zei Erik van der Geest...
Ha Pastakoningin,
Lukt dat free lance nou een beetje, zo naast je relationele en zakelijke verplichtingen? Zie je maandag.... cheerio
Op 25 December 2008 om 14.42 zei Joop Menting...
Beste lid van het Nederlands Medianetwerk,

Wij wensen u een prachtig en succesvol 2009.
Om dit enige kracht bij te zetten hebben we voor u een kerstkaartje gemaakt. Kijk op: http://www.juister.com/kerstkaart.php.

Met vriendelijke groet,


Joop Menting
www.juister.com

Copyright Juister Imaginairies
powered by phplist v 2.10.5, © tincan ltd
 
 
 

Interviews

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart

Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden