Nederlands MediaNetwerk

Laura Martin
  • Vrouw
  • Leiden, Zuid Holland
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Laura Martin

  • Koos van der Goot
  • Vincent Voorduin
  • Eelko Rol
  • Gerard van den Broek
  • Nico Verspaget
  • Edy Palma
  • Bert Dijkshoorn
  • Femke Schippers
  • Yereth Jansen
  • Bart van Maanen
  • René Vervloet
  • Maarten van den Berg
  • Xaviera Ringeling
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Joep Zijp

Groepen van Laura Martin

 

De pagina van Laura Martin

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Taste for Text
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Copywriter, Eigenaar
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Copywriting:

Advertenties

Advertorials

Persberichten

Nieuwsbrieven

Interviews

Relatieteksten

Websiteanalyse

Webteksten

Vertalingen
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.tastefortext.nl

Wat dóe je dan?

Als full service copywriter en tekstschrijver geniet ik van woorden. Ik kan het ook niet helpen. Is al zo sinds... nou ja, zolang als ik me kan herinneren. M'n 'doorbraak' was op mijn tiende. Ik had een verhaal geschreven waar juf Vosselman sprakeloos van werd. Sindsdien is het mijn ambitie emotie los te maken. Met woorden. Als dat lukt, is het ineens een herinnering. Een beleving.

Mijn woonplaats Leiden is een verademing na te zijn opgegroeid in Rotterdam. Zaterdagen ouderwets burgerlijk naar de markt en lunchen bij Dende of Burgerzaken. Maar ik houd het verder voor mezelf, anders komen jullie straks allemaal wonen in dit pareltje van het Westen.

Wil je eens afspreken voor een brainstormsessie? Wellicht komen we tot nieuwe uitingen voor jouw organisatie. Ik schrijf graag van binnenuit. Daarvoor moet ik je beter leren kennen. Houd dus maar een dagdeel vrij en sleep de borrels maar aan. ;-)

De foto's van Laura Martin

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Laura Martin

Gezocht: webapplicatie bureaus voor samenwerking

Dit is een aanbod voor web bureaus en web designers



Als copywriter & communicatieadviseur (www.laurakoedam.com) bied ik sinds kort de cursus Een Digitaal Verhaal. Hierbij leren klanten in een dagdeel zelf hun menu vorm te geven, de content te bepalen en de juiste tone of voice te vinden. De cursus schrijven voor het web is een combinatie tussen theorie en praktijk, met heldere voorbeelden en leuke oefenopdrachten. Zie voor meer informatie… Doorgaan

Geplaatst op 20 Mei 2009 om 14.00

De psych of de preekstoel?

Het fascineert me: op tv zie je dagelijks succesvolle lui die toch wekelijks met hun figuurlijke kont bloot gaan. Het lijkt er een soort van bij te horen. Je psych wordt je buddy, of hoe je hem dan ook noemt. Wederom een volstrekt overbodige accessoire dat mensen aan hun leven toevoegen. In het echte leven hoor ik nu nooit iemand roepen: ‘Ik heb gisteren zo heeerlijk mijn hart gelucht bij mijn dokter!’ Degenen die wel gaan, houden dat liever voor zichzelf. Ze schamen zich er een beetje voor. Ik… Doorgaan

Geplaatst op 23 April 2009 om 14.26

Moedergevoelens

Vandaag wil ik het eens hebben over het Paris Hilton syndroom, oftewel al die steltenpopjes met zo'n piepklein tasje met een nog kleiner hondje. Of rat. Of muis. Ik weet niet wat het voor moet stellen, maar ze doen me nog het meeste denken aan te vroeg geboren Gremlins. Dat dartelt dan door de binnenstad, liefst rond piekuren. Terwijl vrouwtjelief voor klauwen met geld aan Gucci uitgeeft, laat Gremlin alles gelaten over zich heen komen. Inclusief zijn halsband, die zo dik is en zo fel flikkert… Doorgaan

Geplaatst op 21 April 2009 om 13.21

Melk

Al eeuwenlang drinkt de mens melk. Koeienmelk, geitenmelk, buffelmelk, schapenmelk, paardenmelk, ezelmelk en kamelenmelk... elk wezen met een uier moet het ontzien. We gaan er nog net niet als babies aan lurken. Maar als je er wat beter over nadenkt, is dat best vreemd. Kijk naar het dierenrijk; welk dier drinkt na zijn jeugd nog (moeder)melk? Of erger: Ándermans melk? Heb jij wel eens een opgefokte zebra aan de mammen van een giraf zien hangen? Als je antwoord ja is, dan zijn de eiwitten naar… Doorgaan

Geplaatst op 21 April 2009 om 13.19

Merge marketing the new way of communicating for Small and Medium sized Enterprises?

Two different organisations using the same marketing and communications? ReachNL, a Dutch communications agency, introduces merge marketing to make international communication more accessible to Small and Medium Sized Enterprises (SME’s). ReachNL, a Dutch communications agency, helps foreign SME’s enter the Dutch market. The organisation introduces merge marketing, to make international communication more accessible to SME’s. ‘This way,… Doorgaan

Geplaatst op 26 Maart 2009 om 9.29

Prikbord (7 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 19 Oktober 2009 om 16.08 zei Joep Zijp...
Ha Laura, was ff aan het rondscharrelen op medianetwerk toen ik je posts tegenkwam. Nou ligt de vraag natuurlijk dik voor de hand: Voor den draad ermee! met die foto's bedoel ik. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige die nieuwsgierig is naar die bijzondere trouwfoto's? Gefeliciteerd overigend dus nog, en lang en gelukkig samenzijn! Joep.
Op 16 Januari 2009 om 11.14 zei Jaap Maarse...
Is idd erg interessant! Ben van plan te komen, is eigenlijk ook de reden van mijn registratie. Misschien tot dan!
Op 16 Januari 2009 om 10.53 zei Jaap Maarse...
Ha Laura, Inderdaad veel in Europa, maar ook regelmatig daarbuiten. Wat dacht je bijvoorbeeld van Dubai, Maleisie, Tanzania en VS? Groet, Jaap
Op 16 Januari 2009 om 10.29 zei Eelko Rol...
Oei-oei-oei, je wilt echt niet weten hoe vaak ik al voor mijn blaadje in de bres ben gesprongen als iemand zo kort door de bocht was over FHM... ;-) Ik zal de messen alvast slijpen mochten we elkaar de 22ste treffen.
Op 15 Januari 2009 om 22.51 zei Eelko Rol...
Fifty-fifty eigenlijk; vijf heren en vier dames. Ook bij een mannenblad als FHM kan vrouwelijke input verdomd handig zijn!
Op 3 Januari 2009 om 22.58 zei Erik van der Geest...
Ha Pastakoningin,
Lukt dat free lance nou een beetje, zo naast je relationele en zakelijke verplichtingen? Zie je maandag.... cheerio
Op 25 December 2008 om 14.42 zei Joop Menting...
Beste lid van het Nederlands Medianetwerk,

Wij wensen u een prachtig en succesvol 2009.
Om dit enige kracht bij te zetten hebben we voor u een kerstkaartje gemaakt. Kijk op: http://www.juister.com/kerstkaart.php.

Met vriendelijke groet,


Joop Menting
www.juister.com

Copyright Juister Imaginairies
powered by phplist v 2.10.5, © tincan ltd
 
 
 

Interviews

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden