Nederlands MediaNetwerk

Xaviera Ringeling
  • Utrecht
  • Nederland
Delen op Facebook Delen Twitter
  • Blogteksten (5)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

Contentgirls

Bezig met laden... Feed laden

De vrienden van Xaviera Ringeling

  • Didier Chabi
  • Marco Derksen
  • Maaike de Boer
  • Remco Janssen
  • Virgil Brewster
  • Allard Nederlof
  • Ron Toekook
  • Anna Ietswaart
  • Jelger Visser
  • Alex Stil
  • Marcel van Driel
  • Pieter van twisk
  • John Meulemans
  • Iwan van Geelen
  • Armand Verhoef
 

De pagina van Xaviera Ringeling

Recente activiteiten

Pieter van twisk en Xaviera Ringeling zijn nu bevriend
13 Nov 2009
Xaviera Ringeling posted a blog post

Voorspel mee voor 2010, stuur je video in

We gaan weer richting het einde van het jaar. De tijd is snel gegaan en er zijn weer allerlei spannende dingen gebeurd. Vorig jaar heb ik aan het einde van het jaar een groot voorspellingsdocument gemaakt samen met mijn collega’s. Erg leuk om terug te zien. Dit jaar willen we weer iets leuks doen, maar dit keer willen we jou uitnodigen om mee te doen.Wat zijn we van plan?We willen graag samen met jou een co-created filmpje maken waarin we…See More
10 Nov 2009
Xaviera Ringeling heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
6 Nov 2009
Xaviera Ringeling heeft zijn/haar profielfoto bijgewerkt
6 Nov 2009
Xaviera Ringeling is nu bevriend met Marco Derksen en Didier Chabi
20 Sept 2009

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Contentgirls/SNS Bank
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eigenaar/Team manager Content
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Contentgirls.nl
Internet is allang niet meer het domein van mannelijke geeks. Tegenwoordig zijn er meer dan genoeg vrouwelijk geeks te vinden. Vrouwen die sites bouwen, hebben en houden. Op contentgirls.nl kunnen contentspecialisten, webgirls, usability bufs, online communicatiechicks etc. kennis opdoen, delen en kritisch beschouwen.

SNS Bank
www.snsbank.nl
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.contentgirls.nl

De blog van Xaviera Ringeling

Voorspel mee voor 2010, stuur je video in

We gaan weer richting het einde van het jaar. De tijd is snel gegaan en er zijn weer allerlei spannende dingen gebeurd. Vorig jaar heb ik aan het einde van het jaar een groot voorspellingsdocument gemaakt samen met mijn collega’s. Erg leuk om terug te zien. Dit jaar willen we weer iets leuks doen, maar dit keer willen we jou uitnodigen om mee te doen.



Wat zijn we van plan?

We willen graag samen met jou een co-created… Doorgaan

Geplaatst op 10 November 2009 om 22.30

Bloggen voor Newbies

Natuurlijk heb jij allang een blog. Dit artikel is dan ook niks voor jou. Gewoon overslaan. Maar voor de mensen die nog niet bloggen, heb ik wat blogtips op een rijtje gezet. En wie weet, als doorgewinterd blogger heb je misschien ook nog wel wat aan mijn tips.

Lees verder

Geplaatst op 1 November 2008 om 10.59

Virtuele warmte

Virtuele warmte. De eerste keer dat ik de term voorbij hoorde gaan, dacht ik Getverrr wat is dat voor een natte wind. Inmiddels ben ik om. Virtuele warmte is helemaal hot (pardon the pun). Maar wat is virtuele warmte eigenlijk en hoe kan je er vandaag nog voor zorgen dat jouw site warm aandoet?



Bij de bakker

Het is zaterdagmorgen. Je hebt nog niet ontbeten want er was geen kruimel brood meer te vinden thuis. Met je zaterdagkloffie aan en een beetje verwaaid hoofd loop je even… Doorgaan

Geplaatst op 21 Oktober 2008 om 13.05

Weg met de webredacteur

Ja, weg met de webredacteur. Want wat doet de webredacteur nou eigenlijk? Dat teksten compact en helder moeten zijn, dat er met tussenkopjes moet worden gewerkt en opsommingen, dat de lezer moet worden geboeid en verleid tot een bepaalde actie (het kopen van een product, het afnemen van een dienst), staat vast. Maar geldt dat feitelijk niet voor elk soort tekst en voor elk type medium?



Lees verder op… Doorgaan

Geplaatst op 20 Oktober 2008 om 23.51 — 1 commentaar

Rare ontwerpregels

Zelf ben ik een belabberde ontwerper. Wel een eerlijke zoals je ziet, maar daar koop je weinig voor. Maar als ik eenmaal aan het ontwerpen sla, dan gelden er strikte regels.

Lees verder op Contentgirls

Geplaatst op 20 Oktober 2008 om 23.40

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 12 December 2008 om 19.21 zei Maaike de Boer...
Goede site, contentgirls. Zelfs voor een van nature 'printje' als ik.
Op 20 November 2008 om 9.45 zei David Ram...
Hoi Xaviera, heb je contentgirls opgezet als ontmoetingsplaats voor vrouwelijke internet-professionals? Goed idee.
 
 
 

Forum: Hoe zullen mobile advertising en mobiele transacties zich ontwikkelen?

Joris van der Pol - 538Groep: "Zoals zo vaak, is het eerst de consument die een ontwikkeling oppakt en groot maakt. Het feit dat de penetratiegraad van mobiel momenteel nog gepaard gaat met lage mobile advertising bestedingen is wat ons betreft dus een momentopname, dit beeld gaat snel veranderen... lees verder

Mascha Driesen - Microsoft: "Vijf jaar geleden, stond mobile advertising nog in de kinderschoenen. Dit jaar is de verwachting dat de groei in mobile de 18 miljard dollar zal bereiken, en zelfs 27,9 miljard dollar in 2018... lees verder

Marc Stubbé - Sanoma: "Mobiel houdt ons allemaal bezig als consument. Wat is eigenlijk mobiel? We onderscheiden mobiel in smartphone en tablet, wat al twee verschillende platformen op zichzelf zijn... lees verder

 

Martijn Standaart - NRC Media: "We zien de laatste jaren dat mobile advertising achterblijft bij het gebruik van mobile. Belangrijk is wel welke definitie je neemt, is mobile alleen telefoon of ook tablet... lees verder

Jeroen Verkroost - Persgroep: "Ik zie zes trends. Maar eerst wat problemen: Hoewel 67 procent van de Nederlandse bevolking een mobiel heeft en 53 procent een tablet (GfK) is de belofte van mobiel nog altijd niet ingelost... lees verder

Allard Ruyl - BrandDeli: "Het zal altijd een combinatie zijn van factoren, snelheid (4G) / Schermgrote en Creatie. Het is zeker dat er alleen maar meer audiovisuele content geconsumeerd zal worden via mobiel, met de huidige snelheden is er commercieel steeds meer mogelijk met behoud van kwaliteit... lees verder

Guy Grimmelt - Exterion Media: "Mobiel of beter gezegd mobiel internet is voor ons medium een geweldige trend omdat de combinatie tussen Buitenreclame en Mobiel een sterke is... lees verder

Stephan van Furth - MediaTest: "Het komende jaar zetten steeds meer adverteerders in op mobile. Tot nu toe waren veel adverteerders nog niet volledig ‘mobile ready’ maar daarin vindt een omslag plaats... lees verder

Philip Kok - the valley: "Adverteerders moeten duidelijk een keuze maken voor het leveren van extra toegevoegde waarde en het plat kopen van views, en iets wat daar tussenin zit: relevantie bieden op het moment dat de consument daar om vraagt... lees verder

Hans Caspers - Semilo: "Mobiel maakt in sneltreinvaart de ontwikkeling door die desktop de eerste 15-20 jaar heeft doorgemaakt: waanzinnig snelle groei in de consumptie door consumenten maar zonder dat dat in pas loopt met de media-bestedingen. Je ziet de afgelopen twee jaren wel dat mobiel serieuzer wordt genomen door adverteerders en bureaus... lees verder

Ton Rozestraten - RTL: "Uit onze eigen cijfers en uit de rapportages van het IAB blijkt dat de bestedingen aan mobile advertising toenemen. Bovendien zien we dat steeds meer adverteerders mobiele websites maken... lees verder

Valentijn Bras - Scoupy: "Het grote probleem van de Smartphone is dat veel adverteerders, nog steeds, meer de nadruk leggen op het woordje "Phone" in plaats van op het woordje "Smart"... lees verder

Communicatienieuws

GfK: Completer beeld salespromoties na overname PCNData

Internationaal marktonderzoeksbureau GfK heeft de overname van PCNData afgerond. GfK breidt hiermee haar dienst-verlening uit en biedt nu ook de registraties van alle salespromotie-uitingen binnen food, drug, liquor, DiY, zelfbedieningsgroothandel en foodservice als extra dienst aan. Deze gegevens zijn een waardevolle aanvulling op de bestaande consumenteninformatie van GfK. Door...

SNS Bank maakt Mobiel Bankieren app vakantieklaar

Klanten van SNS Bank kunnen vanaf vandaag zelf veilig en snel regelen dat hun betaalpas kan worden gebruikt voor pinnen buiten Europa. SNS Bank voegt namelijk een nieuwe functie toe aan SNS Mobiel Bankieren, zodat met tablet of telefoon Pinnen Buiten Europa zelf kan worden aangezet. Pinnen is dan direct mogelijk, ook als het om een vakantieland buiten Europa gaat. Thuis of op weg naar huis kan de...

DTG: MKB bedrijven missen online kansen door verouderde websites

MKB bedrijven missen kansen in het vinden van nieuwe klanten, doordat de websites van deze bedrijven zijn verouderd en onvoldoende scoren op vindbaarheid. Dat blijkt uit de MKB Online Monitor, een halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van DTG onder ruim 1.000 ondernemers in het MKB.

Uit dit onderzoek blijkt dat...

Elma Multimedia: moneyCounts nu op iPad

Vandaag lanceert Elma Multimedia de eerste iPad-versie van het accountantsmagazine moneyCounts. De app wordt door Elma Multimedia in eigen beheer ontwikkeld en biedt de accountant interactieve achtergrond, opinie en inspiratie voor de moderne accountant.

De eerste nieuwe iPad-versie van moneyCounts is geen platte vertaling van het bestaande magazine, maar een digitale verrijking...

Internetprovider Solcon komt met vernieuwd InternetFilter

Internetprovider Solcon komt met een volledig vernieuwde filterdienst tegen ongewenste internetpagina’s. Solcon was in 1999 de eerste provider in Nederland dat een internetfilter op de markt bracht. Nieuw aan de dienst zijn onder meer mogelijkheden voor de hoofdgebruiker om persoonlijke profielen aan te maken en een tijdslot in te stellen.

,,De gebruiker kan nu geheel zelf bepalen...

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Femke Marcar - Aziatische concurrentie voor Whatsapp

In Azië woedt er een ware strijd om dominantie op de mobile messengers markt. Waar we in Europa vooral WeChat gebruiken, zijn hier ook vooral lokale varianten

Lees meer...

[Commercial Review] Marcel Hellemons: New York Pizza, Optimel en Maag Lever Darm Stichting

De commercial review is deze week een bijzondere. Graag presenteer ik u namelijk een drietal opvallende gangen. Het voorafje laten we even zitten, we duiken meteen in het hoofdgerecht!

 

New York

Lees meer...

Jon Visbeen - Formule 1 met brommergeluid

Om de geluidsoverlast terug te dringen brengen autofabrikanten sinds jaar en dag wijzigingen aan aan vooral de motoren. Met de komst van de elektrisch aangedreven auto’s wordt

Lees meer...

Wim Danhof: Klein wordt het nieuwe groot voor uitgevers

Klein wordt het nieuwe groot voor uitgevers die hun content slim kunnen koppelen aan informatiebehoeften binnen niches in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Zoveel is duidelijk na publicatie van een

Lees meer...

Rutger Mackenbach - Scoren in de rust

  Al eerder schreef ik dat de mediawereld het WK aangrijpt als reden om adverteerders te overtuigen om meer te spenderen. En met nog maar een paar

Lees meer...


Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden